неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3638 прочитания

    Стеснената комуникация изкривява информацията

    Григор Димитров, директор "Човешки ресурси и администрация", "Софийска вода"
    07 май 2009, 15:50 a+ a- a

    Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
    "Комуникацията, бих казал, не само с мениджърите, а на всички нива в компанията е интензивна и задължителна за моето ежедневие. Трудно ми е да откроя конкретни мениджъри, с които комуникирам приоритетно, тъй като въпросите, свързани с персонала, са разнообразни и неочаквани понякога. Все пак най-честите ми срещи и най-близо до моята работа е изпълнителният директор и хората от изпълнителния екип.
    Комуникацията протича под различни форми. Изпълнителният екип има регулярни срещи, които са в двуседмичен график. С всички други мениджъри, както и всеки един служител в команията има достъп до HR отдела по имейл, телефон или на живо. При нас действа политиката на отворените врати. Всеки може да постави въпроса, който го вълнува.
    На срещите, на които се събира директорският екип, който се състои от 9 души, предварително се изготвя дневен ред и всеки един от нас заявява теми, които би желал да коментираме. Времето за всеки един от нас е ценно, затова не се занимаваме с решения, които всеки един от нас е в състояние да вземе самостоятелно. На тях обсъждаме теми, които са от особено значение за компанията и по които е необходимо да чуем мнението на всеки един, за да обсъдим конкретната възможност или необходимост от действия.
    Няма среща на директорите, на която да не бъде поставен въпрос, свързан с хората и проблематиката на човешките ресурси. За нас като компания темите, свързани с персонала, са едни от най-важните. Например, на последната среща обсъждахме конкретни увеличения на заплатите на служителите по отдели, дискутирахме какво можем да си позволим като фирма и коментирахме предложенията, които аз получих от другите директори на отдели за увеличение на възнагражденията.
    Решението, което взехме, беше общо, като, разбира се, ние като екип знаем, че разполагаме с конкретен бюджет. Моята функция в случая е по-скоро на консултант по отношение на това какво се случва на пазара, какви са нивата на възнагражденията за конкретни длъжности."

    Вижте видео с Григор Димитров, директор "Човешки ресурси и администрация", "Софийска вода"
    Подготвяте ли отчети за останалите мениджъри и каква информация съдържат те?
    "Да. В нашия отдел се събира информация, която се подготвя за останалите мениджъри в стандартен вид. Ежемесечно се публикува и в интранет сайта ни, а в по-съкратен вариант се представя и на директорския състав.
    Справките съдържат конкретни параметри, които ние следим - текучеството по отдели и дирекции, брой болнични дни, разходите за обучения спраямо персонала в отделите.
    Във връзка със спецификата на различните отдели се случва мениджърте да изискат конкретна допълнителна информация."

    За каква допълнителна информация най-често останалите мениджъри се обръщат към Вас?
    "Проблематиката и въпросите, които произтичат от работата с хора, е абсолютно разнообразна. Опитваме се стандартната информация, която подготвяме, да е достатъчна. Това са дните за болнични и отпуска, процент текучество, средна възраст в съответния отдел. Нерядко обаче се налага да подготвяме различни по вид справки с информация и конкретни параметри. Не мога да посоча колко често се случва, но комуникацията с различни отдели и мениджъри е ежедневна, дори ежечасна и обхваща най-различни теми. Нашата практика е да комуникираме със служители на всички нива, защото това е начинът да получим реална представа за настроенията и желанията на хората. Ако комуникацията е стеснена, би изкривила информацията и би насочила HR мениджъра в неправила посока."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години