неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4932 прочитания

    Икономическата ситуация наложи да увеличим комуникацията си с финансов отдел

    Силвия Шкойнарова, мениджър "Човешки ресурси", Kaven Orbico
    07 май 2009, 16:10 a+ a- a

    Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
    "Като мениджър "Човешки ресурси" комуникирам най-често с търговския директор и мениджъра "Логистика", тъй като това са най-големите ни и важни отдели. В тях работят най-много хора и затова най-често възникват нестандартни казуси, които изискват комуникация между мениджърите на отдели. Комуникирам също и с IT мениджър, като основно обсъждаме различни проекти – доработване на софтуер или въвеждане на нов. С мениджър "Поддръжка сгради и автопарк" най-често коментираме осигуряването на безопасни условия на труд. За комуникацията с мениджърите в компанията се използват всички канали. Тя може да е неформална – в кафенето, например, или регулярни мениджърски срещи. Фиксираните срещи се провеждат всеки понеделник или петък. В техния дневен ред почти винаги са включени въпроси, свързани с човешки ресурси. Темите са най-различни и се определят основно от ситуацията, в която се намираме. Например сега, в условията на икономическата криза, по-усилено обсъждаме финансови теми, тъй като в подобна ситуация едно от основните правила, които трябва да спазваме, е минимизирането на разходите. Комуникацията с финансов отдел като цяло в момента е по-усилена."

    Подготвяте ли отчети за останалите мениджъри и каква информация съдържат те?
    "Подготвяме регулярно рипорти за останалите мениджъри, а информацията в тях се променя според бизнес изискванията. Справките, които подаваме, са два вида – първите са стандартни за компанията, а другите подготвяме, когато някой от мениджърите изиска конкретна информация. Рипортите съдържат информация за текучеството - доброволно или по инициатива на работодателя, тъй като причините за тях обикновено са различни. Те могат да съдържат данни за обученията, които са проведени, брой служители, които са присъствали, брой дни, отделени за обучения, разходи. На финансов отдел подаваме разнообразна и подробна информация за сумите, които сме похарчили за определен период от време, било то за трудови възнаграждения или по други пера. Следим също показатели като отсъствия на служителите поради болнични или отпуски и информираме за тях, когато е необходимо. Рипортите могат да бъдат по инициатива на собствениците или мениджърите. Изготвяме и справки по наша инициатива. Например, през изминалата година имахме затруднения с наемането на хора за някои от позициите. За да не държим мениджърите в неведение какво става и защо все още нямаме избран кандидат за определена позиция, подготвяхме ежеседмичен рипорт какви канали за подбор сме използвали, колко човека са изпратили автобиография или са дошли лично в офиса, колко от тях сме поканили на интервю и колко реално са започнали работа при нас."

    Вижте видео със Силвия Шкойнарова, мениджър "Човешки ресурси", Kaven Orbico
    За каква допълнителна информация най-често останалите мениджъри се обръщат към Вас?
    "Редовно комуникирам с останалите мениджъри по най-различни казуси или планирани инициативи. С всеки от тях разговарям поне веднъж седмично, а понякога и доста по-често. Активни в комуникацията са и двете страни. Обикновено този, който търси решение на даден проблем, е инициатор на срещата. Разбира се, когато нещо ми се стори необичайно, аз съм активната страна.
    Допълнителна информация се търси под формата на цифри или пояснения. Всичките ми колеги предпочитат в справките да има повече цифри, независимо какво измерваме, защото цифрите най-лесно се сравняват и помагат да се направят възможно най-точни изводи както и да се следят тенденции."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години