неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5963 прочитания

    Най-важно за мен е да знам какво е текучеството

    Симеон Голевинов, Търговски директор, Kaven Orbico
    07 май 2009, 16:15 a+ a- a

    Колко често комуникирате с вашия HR мениджър?
    "На седмична база с HR мениджъра дискутираме оперативни теми, които се пораждат от естеството на работа – какво се е случило през последните няколко дни. Например, обсъждаме нова позиция; как се представят хората, на които им изтича пробният период; как тече обучението на новите служители. Получаваме обратна връзка за новите ни колеги, как са били възприети в първия им работен ден в компанията.
    Имаме и фиксирани месечни срещи, на които дискутираме по-сериозни въпроси. Това са теми, свързани с HR процесите в компанията, със стратегическите ни цели. Извършваме анализ на персонала, обсъждаме процеси, които текат в компанията, дискутираме размествания на персонала, коментираме действия, чиято цел е да оптимизират дадена ситуация.
    Извън фиксираните срещи, на които се обсъждат предварително определени въпроси и теми, естеството на работа изисква да комуникираме с HR отдела доста по-често. В зависимост от ситуацията, в една седмица е възможно да се срещнем 3-4 пъти."

    Получавате ли регулярни отчети и каква информация съдържат те?
    "Получаваме регулярен рипорт от HR отдела в началото на всеки месец. Той съдържа информация за текучеството в предходния месец, общо за компанията и по отдели, броя на новопостъпилите, процент увеличение на щата. Справката е разбита по региони, за да може да се направи процентно съотношение и да ни даде картина какво се случва в отделните част на страната. Например, имаше период през 2006 и 2007, когато от май до юли имахме сериозно текучество в Бургас и Варна. Ние, разбира се, знаехме за това и преди да получим данните от "Човешки ресурси", но от техните справки виждахме и процентното съотношение, на базата на което правихме анализ."

    Вижте видео със Симеон Голевинов, Търговски директор, Kaven Orbico
    Случва ли се често да поискате от HR мениджъра допълнителна информация?
    "В повечето случаи информацията идва от HR отдела. В целия търговски отдел в България работят 307 човека и понякога се случва обратният поток на информация. Когато мениджър забележи проблем със свой служител, той се обръща към служител от "Човешки ресурси" за съдействие. Аз самият най-често изисквам като допълнителна информация от HR отдела справки за текучеството и свободните ни позиции. За мен е важно и да знам как се чувстват хората в компанията, има ли проблеми в някой регион или град, конкретно определена дивизия. Дали този проблем се дължи на малка част от екипа в определен район или важи за цялата фирма. На база на тази информация се стремим да вземаме мерки превантивно, за да не се нарушава нормалният режим на работа. Информацията за служителите в отделните градове и райони се получава чрез техните преки ръководители през отдел "Човешки ресурси".
    HR отделът ни е проактивен и ни подава информация, която може да ни се стори в повече първоначално, но на по-следващ етап, определено ни се налага да я анализираме."

    Коя от информацията, която получавате от HR-а, Ви е най-полезна в работата Ви?
    "Най-важно за мен е да знам какво е текучеството за отделните търговски отдели. Ако има постоянен проблем в един търговски отдел, анализирам на какво се дължи това - комуникацията между екипа, микроклимата, субективни или обективни фактори влияят.
    На база анализите, които ние в търговския отдел правим, и този, който подготвят отдел HR, вземаме решение, което преценяваме, че е най-правилно в конкретната ситуация. Например, за да се справим с текучеството през летните месеци във Варна и Бургас, започнахме да ангажирахме във възможно по-кратки срокове новите хора, които ни бяха необходими за попълване на щатната бройка. В същото време увеличихме натоварването на служителите, като увеличихме тяхната мотивация, така че да поемат краткосрочната липса на хора."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години