понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4560 прочитания

    Използваме разнообразни системи за измерване на оперативни и стратегически показатели

    Павлина Енева, мениджър "Човешки ресурси", SAP Labs България
    07 май 2009, 16:30 a+ a- a

    Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
    "Най-често комуникирам с изпълнителния директор на SAP Labs България, програмните директори, финансовия директор и мениджърите "Развойна дейност". В ролята си на бизнес партньор имам регулярни седмични срещи с вътрешните клиенти. През две седмици има фиксирана среща на целия мениджърски състав, на която голяма част от времето се отделя за въпроси, свързани с управлението на човешките ресурси. Често възникват и нерегулярни срещи за решаване на по-специфични казуси.
    На срещите на мениджърския състав обикновено правим отчет на нашата дейност, запознаваме мениджърите с новите политики и системи на SAP Labs България или обсъждаме промени в различни процеси.
    В самия HR отдел имаме регулярна среща веднъж в месеца, на която присъства целият екип. На нея правим анализ на работата си, обсъждаме текущите задачи и чертаем плановете за следващия период. С всеки един от хората в екипа се срещам на седмична база, за да получавам актуална информация и да контролирам тяхната работа. Тъй като не сме голям екип, често се срещаме и неформално, за да обсъдим актуални за нас теми."

    Какви показатели следите?
    "SAP има много добре разработени системи за измерване на различни оперативни и стратегически показатели. Например, по отношение на подбора следим времето за запълване на дадена позиция, ефективността на комуникационните канали, броя тествани и интервюирани кандидати, съотношението направени и приети оферти, броя на наетите служители.
    По отношение на обучението на служителите следим изразходването на бюджета, броя обучени служители и удовлетвореността им от различните обучения.
    На тримесечие правим анализ на напуснали служители и причините за това, като ги сравняваме с тенденциите на пазара на труда в нашия сектор.

    Вижте видео с Павлина Енева, мениджър "Човешки ресурси", SAP Labs България
    Нивото на удовлетвореност на нашите служители се измерва чрез годишни участия във вътрешни и външни проучвания. На всеки две години проучваме мнението на служителите по отношение на компанията, мениджмънта, политиките и процесите, възможностите за кариерно развитие и др. Ангажираността на служителите измерваме чрез участия в проучването на Hewitt за най-добър работодател. Всяка година се проучва удовлетвореността на служителите от услугите, които човешки ресурси предоставя чрез различни канали, и информираността им за тях чрез въпроси към служителите и мениджърите.
    Актуалността и конкурентността на политиките ни за заплащане и възнаграждение измерваме чрез проучванията на AIMS Human Capital и Mercer, които показват къде стоим ние на пазара."

    Отчетите, които изготвяте за мениджмънта, една и съща информация ли съдържат?
    "Комуникацията с мениджмънта е в основата на работата ни и тя винаги е двупосочна. Непрекъснато търсим обратна връзка от нашите клиенти за показателите в изготвяните отчети и благодарение на нея можем да обогатяваме информацията в тях.
    Отчетите, които изготвяме, могат да се разделят на три вида, тъй като се разпределят по три канала. Като HR мениджър аз изготвям отчети, които обхващат Lab-а и включват основни показатели като подбор на персонал, заплащане и възнаграждения, текучество, обучения. Бизнес партньорите "Човешки ресурси" изготвят отчети за отделните екипи, подпомагащи работата на мениджърите, с които работят. Третият канал е свързан с автоматизираните системи, с които SAP разполага и които дават възможност на мениджърите сами да генерират отчети за своите екипи с оглед на нуждите си."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години