Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
"Най-често комуникирам с изпълнителния директор на SAP Labs България, програмните директори, финансовия директор и мениджърите "Развойна дейност". В ролята си на бизнес партньор имам регулярни седмични срещи с вътрешните клиенти. През две седмици има фиксирана среща на целия мениджърски състав, на която голяма част от времето се отделя за въпроси, свързани с управлението на човешките ресурси. Често възникват и нерегулярни срещи за решаване на по-специфични казуси.
На срещите на мениджърския състав обикновено правим отчет на нашата дейност, запознаваме мениджърите с новите политики и системи на SAP Labs България или обсъждаме промени в различни процеси.
В самия HR отдел имаме регулярна среща веднъж в месеца, на която присъства целият екип. На нея правим анализ на работата си, обсъждаме текущите задачи и чертаем плановете за следващия период. С всеки един от хората в екипа се срещам на седмична база, за да получавам актуална информация и да контролирам тяхната работа. Тъй като не сме голям екип, често се срещаме и неформално, за да обсъдим актуални за нас теми."
Какви показатели следите?
"SAP има много добре разработени системи за измерване на различни оперативни и стратегически показатели. Например, по отношение на подбора следим времето за запълване на дадена позиция, ефективността на комуникационните канали, броя тествани и интервюирани кандидати, съотношението направени и приети оферти, броя на наетите служители.
По отношение на обучението на служителите следим изразходването на бюджета, броя обучени служители и удовлетвореността им от различните обучения.
На тримесечие правим анализ на напуснали служители и причините за това, като ги сравняваме с тенденциите на пазара на труда в нашия сектор.
Вижте видео с Павлина Енева, мениджър "Човешки ресурси", SAP Labs България
Нивото на удовлетвореност на нашите служители се измерва чрез годишни участия във вътрешни и външни проучвания. На всеки две години проучваме мнението на служителите по отношение на компанията, мениджмънта, политиките и процесите, възможностите за кариерно развитие и др. Ангажираността на служителите измерваме чрез участия в проучването на Hewitt за най-добър работодател. Всяка година се проучва удовлетвореността на служителите от услугите, които човешки ресурси предоставя чрез различни канали, и информираността им за тях чрез въпроси към служителите и мениджърите.
Актуалността и конкурентността на политиките ни за заплащане и възнаграждение измерваме чрез проучванията на AIMS Human Capital и Mercer, които показват къде стоим ние на пазара."
Отчетите, които изготвяте за мениджмънта, една и съща информация ли съдържат?
"Комуникацията с мениджмънта е в основата на работата ни и тя винаги е двупосочна. Непрекъснато търсим обратна връзка от нашите клиенти за показателите в изготвяните отчети и благодарение на нея можем да обогатяваме информацията в тях.
Отчетите, които изготвяме, могат да се разделят на три вида, тъй като се разпределят по три канала. Като HR мениджър аз изготвям отчети, които обхващат Lab-а и включват основни показатели като подбор на персонал, заплащане и възнаграждения, текучество, обучения. Бизнес партньорите "Човешки ресурси" изготвят отчети за отделните екипи, подпомагащи работата на мениджърите, с които работят. Третият канал е свързан с автоматизираните системи, с които SAP разполага и които дават възможност на мениджърите сами да генерират отчети за своите екипи с оглед на нуждите си."
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg