понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4045 прочитания

    Следим броя на кандидатите и текучеството, защото те говорят за имиджа на компанията

    Васил Димитров, Маркетинг директор, Практикер
    07 май 2009, 17:10 a+ a- a

    Колко често комуникирате с вашият HR мениджър?
    "С директор "Човешки ресурси" комуникираме ежеседмично и обсъждаме предимно актуални теми за седмицата, както и стратегически теми, касаещи бъдещото развитие на компанията.
    Срещите са фиксирани, за да улесним подготовката, както и отчитането и проследяването на текущи теми. В повечето случаи срещите са индивидуални, между двама директори на дирекции. В случай, че се работи по проект, който включва повече дирекции и отдели, присъстват и колеги от релевантните отдели.
    Например, за нас в момента стратегически акцент е обслужването на клиенти. Това налага на срещата да присъстват директор "Човешки ресурси", "Маркетинг" и "Продажби", тъй като това касае персонала и неговото развитие, както и имиджа на компанията като цяло. Друга актуална тема е насоките за развитие вътре в компанията.
    Разбира се, ако възникне неотложен въпрос, мога да се обърна по всяко време към своите колеги, без да чакам седмичната среща. Но все пак трябва да се преценява кое е наистина важно и кое може да изчака, за да не накъсва твърде често времето на съответния колега."

    По какъв въпрос бихте се обърнали веднага към директор "Човешки ресурси", а не бихте чакали седмичната среща?
    "Неотложен въпрос би могъл да бъде промяна в колектива, която изисква координация и сътрудничество на различни отдели. Такъв пример може да бъде решението на даден служител да потърси вътрешно професионално развитие в сферата на друг отдел на компанията.За неговия ръководител това означава загуба на човек, а за служителя – преквалификация. В тази промяна обаче са навързани няколко отдела. Координацията с човешки ресурси е важна, за да се прецени поетапното прехвърляне, така че да не се стигне до намаляване на ефективността на един или друг отдел. В "Практикер" такива примери съществуват и се подкрепят, особено когато кандидатът има доказани професионални умения и интерес за развитие във въпросните отдели.

    Получавате ли регулярни отчети и каква информация съдържат те?
    "На определен период получаваме справки от дирекция "Човешки ресурси". Показателите, които следим, са обща заетост – колко човека са на трудов договор, както и броят на кандидатите. Ако има сигнали, че в даден магазин има отлив на кандидати, това също касае маркетинга. Нашата цел е да се грижим и за имиджа на компанията.
    Миналото лято имаше лек отлив от кандидатури, може би защото през тези месеци хората избират сезонна работа, която в някои случаи е по-доходоносна. Тогава направихме специална кампания, а по проекта работихме заедно с HR отдела.
    В месечните отчети от дирекция "Човешки ресурси" са включени и други общи показатели, като заети позиции в магазините и централата, текучество и т.н. Тази информация е регулярна и се получава от всички мениджъри. Защото текучеството, например, не е проблем само на "Човешки ресурси". Въпросът е какви механизми може да приложи компанията, за да задържи персонала. Тези инструменти се изготвят от няколко дирекции.
    Получаваме справки от дирекция "Човешки ресурси" и когато има и повишения или напускания.
    Стараят се да ни дават периодично и допълнителна информация. Например, сравнителни проучвания за нивата на заплатите в различни компании в нашия сектор. Веднъж в годината получаваме и информация за пазара. Например, актуална тема в момента е увеличаващият се брой безработни, свързано е различни икономически фактори, връщащи се работници от чужбина и съкращения в различни компании.

    Коя от информацията, която получавате от HR-а, Ви е най-полезна в работата Ви?
    "От гледна точка имиджа на компанията, следим за броя на кандидатите и за текучеството. Ако търсим човек за маркетинг, ще знаем колко време е отнело назначението и колко е струвало то. Конкретното ценообразуване не обсъждаме, защото това е в ресора на "Човешки ресурси". Тяхна отговорност е да балансират бюджета си и да избират канали за рекламиране на нашите позиции. Коментираме обаче времето и се стараем да не прекрачваме определени граници, въпреки че приоритетът ни е да вземаме хора, които наистина отговарят на изискванията за дадената длъжност. Именно с цел да избегнем бъдещи разочарования и на двете страни. Като цяло компанията се старае да е динамична и да затваря процеса по подбор в кратки срокове."

    Доколко при вземането на важни стратегически решения се съветвате с директор "Човешки ресурси"?
    "Абсолютно всички директори в компанията имат равен глас. Всеки един директор взема сам решения за ресора, за който отговаря. Когато обаче става въпрос за общи решения за компанията, тогава се събира бордът на директорите, темата се представя и обсъжда и всеки един директор изказва своето аргументирано мнение.
    Тъй като обслужването на клиенти е един от стратегическите въпроси на компанията, бих казал, че човешкият ресурс е една от актуалните теми, които обсъждаме на срещите на борда на директорите."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години