събота, 08 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4475 прочитания

    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР

    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 13:50 a+ a- a

    Българските иновативни училища могат да влязат в мрежата на ОИСР. Това стана ясно по време на среща на министъра и образованието и науката проф. Галин Цоков и д-р Андреас Шлайхер, директор на дирекцията за “Образование и умения” в ОИСР.

    „Вече 6 години развиваме мрежа от иновативни училища в България. В момента те са 548 и между тях и останалите образователни институции тече активен обмен на добри практики. Създаваме и лаборатории за иновации“, посочи министър Галин Цоков. Той подчерта, че всичко това спомага образователната система да се променя отгоре надолу.

    Българските иновативни училища могат да се включат в глобалната мрежа на иновативните образователни институции на ОИСР, каза д-р Шлайхер. Той уточни, че те разполагат с библиотека на иновациите, които са изпробвани и е доказано, че работят. България може да се възползва от нея, за да подобри и разшири системата на иновативните училища. Също така образователните институции от глобалната мрежа провеждат регулярни срещи, за да обменят опит и иновации.

    Визиите за новите учебни програми и дигитализацията в образованието, както и изработването на стандарт за неговото качество бяха също сред важните теми, които обсъдиха проф. Цоков и д-р Шлайхер. Създателят на PISA приветства решението в предстоящите изпити от националните външни оценявания в 10. клас да се включат повече задачи с практическа насоченост.

    „Запознати сме с визията за учебните програми и тази за дигитализацията. Те са добра основа за последваща работа в тази посока“, каза той. „Вече имаме визия за стандарт на качество в образованието и предстои да довършим неговото изработване. Работим в диалог с учителите и хората от системата“, подчерта Цоков. Той допълни, че експертизата на ОИСР ще е много ценна за успешното му въвеждане и прилагане.

    ОИСР има ресурс, с който може да подпомогне процеса, каза Андреас Шлайхер. „Трябва да има задълбочен диалог на национално ниво и в образователните среди какво е добро образование и това да се трансформира в стандарт за качество“, посочи създателят на PISA. Той препоръча стандартът за качество да не бъде прекалено рестриктивен към образователните институции, тъй като това доказано блокира процеса по въвеждането му. По думите му това е изключително труден процес и дори някои от най-развитите държави в света все още не са успели да го въведат ефективно.

    След разговора Цоков подари на д-р Андреас Шлайхер родопски чан, който да му помага „да задава правилната посока в звука на образованието“.

    Създателят на изследването PISA е в България, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Старозагорска област е 9-та по работещи ИКТ фирми в България
    437 ИКТ компании работят в областта, по данни на CBN
    преди 2 дни
    Офис пазарът у нас през 2025: Умерена активност при търсенето и предлагането
    Делът на гъвкавите офис площи в София продължава да нараства, сочи доклад на Cushman&Wakefield Forton
    преди 2 дни
    ЕК дава близо 29 млн. евро за зарядни станции в България и още 4 страни
    Брюксел ще подкрепи общо 39 проекта за транспортна инфраструктура
    преди 2 дни
    Банката на Англия намали лихвените проценти
    Както и прогнозата за икономически ръст на Великобритания
    преди 2 дни
    Lidl ще открие още поне 8 магазина през 2025
    Веригата ще открие над 200 нови работни места
    преди 2 дни
    САЩ обмислят забрана на DeepSeek
    Подобна забрана бе приета в Австралия