Колко често комуникирате с вашия HR мениджър?
"В 2be всяка седмица имаме среща на ниво топ мениджмънт. HR мениджърът ни е част от този екип и присъства на регулярните срещи в понеделник. На тях обсъждаме както глобални, така и текущи събития в нашата компания. Всеки мениджър има своите минути, в които дава отчет за случилото се през изминалата седмица. Конкретно HR мениджърът винаги ни запознава дали в компанията има текучество и какво се случва по отворените ни позиции. Ако има по-специални казуси, касаещи магазините или администрацията, ги обсъждаме. За нас е важна и обратната връзка от страна на нашите служители относно различните стъпки и посоки, които ние възприемаме като политика на компанията.
Във вторник имаме среща, която е само с HR отдела, и обсъждаме всякакви теми. От бюджета, който е фиксиран за HR отдела и е част от глобалния бюджет за годината, до това как нашите служители като основен ресурс се чувстват в компанията във всеки един момент.
Това обаче не означава, че нямаме непрекъснат контакт. Практиката, която сме възприели в нашата компания, е на отворените врати. Когато има казус или трябва да обсъдим дадена тема, това се случва много бързо. Всеки организира програмата си така, че да може да се включи адекватно в решението на този казус."
Получавате ли регулярни отчети и каква информация съдържат те?
"В резултат от срещата в понеделник получаваме рипорт от всеки мениджър относно неговия ресор, в това число и от HR мениджъра, който описва цитираните на срещата данни за текучество, търсене на работни позиции за нашата компания. В справките, които идват до нас обаче има много повече конкретика. Освен цифрите се включват детайли – например, причини, поради които наш служител е напуснал, които той самият е споделил на изходящото интервю. Така справките от нашия HR мениджър дават възприятие на всеки един от нас, който не е навътре в тематиката, да прецени състоянието на даден казус.
Вижте видео със Станислава Арнаудова, Изпълнителен директор, 2be
Ние сме фирма, която се придържа към процедурите и те се спазват като формат и срок. Това, което е отговорност на HR мениджъра, е да следи нюансите на пазара, да добавя информация и да обогатява справките, които подготвя. Така че материята не е фиксирана, тя се развива и ролята на HR мениджъра е да следи ежедневно, дори ежеминутно какво се случва в неговия отдел и да разширява периметъра си на работа."
Колко често се добавя нова информация в справките?
"Не много често. Последното стратегическо решение, което обсъждахме с нашия HR мениджър и което залегна в политиката ни за новата година, е, че според статистиката, повече от 20% от служителите в нашата фирма са родители на деца до 12 години. Поради тази причина решихме да ги подпомогнем, колкото можем, в съчетаването на домашните и служебните им задължения. Намалихме работното им време и добавихме към възнагражденията им допълнителна детска надбавка.
Активната страна беше HR мениджърът. Той предложи и защити идеята, като съответно се обоснова с цифри, защото освен всичките справки, непрекъснато следим и бюджета, който е заложен. Видяхме, че можем да си позволим стъпката, и решихме, че това ще ни направи по-добър работодател в очите на нашите служители и те ще се чувстват по-удовлетворени."
Коя от информацията, която получавате от HR-а, Ви е най-полезна в работата Ви?
"Всяка информация е важна, но това, на което аз лично обръщам голямо внимание, е справката за напусналите наши служители. Ние много държим на служителите си и когато някой от тях си тръгва, за мен е много важна обратната връзка - защо е взел това решение. Щастлива съм, когато решението е взето във връзка с някакво хубаво събитие или друго предложение за работа. И се притеснявам, когато има неудовлетвореност у служителя. За съжаление, има и такива случаи. В нашата компания работят над 900 души и би било лъжа да кажем, че няма такива служители. Когато има такъв случай, той се взема под внимание от нашия HR мениджър и се предприемат стъпки и мерки това да не се повтаря.
От гледна точна на бизнеса, от справките на HR мениджъра най-силно ме интересуват изпълнението на целите и фирмения бюджет. Цялата компания се съобразява с фирмените цели, които сме поставили. Ако там има разминаване или невъзможност да се постигнат, моментално се вижда къде и в кой отдел са причините. И се предприемат съответните реакции. Така че това, което всички гледаме, е бюджетът на компанията."
Случва ли се често да поискате от HR мениджъра допълнителна информация?
"По-скоро е изключение. Системата, която сме създали за обратна връзка и комуникация между нас, е достатъчна. Затова е по-скоро изключение аз да се обадя за информация по някакъв въпрос. Но ако имам нужда от допълнителна справка - било то за атестация, организация или нещо друго, контактът с HR мениджъра е моментален. Ако тя може да се извади от някакъв анализ, ми я предоставят така. Ако не – решаваме в какви срокове може да се направи. В общи линии, HR мениджърът е този, който предусеща нещата и изпреварва събитията. Когато имаме нужда от допълнителни справки той сам инициира тяхното създаване."
Липсата на стабилно правителство и потенциално дългите преговори за съставяне на коалиция биха могли да забавят влизането в еврозоната след 2025, предупреди агенцията
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg