Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
"ЧЕЗ е голяма компания, в която работят над 4000 души. Това налага ежедневна комуникация с мениджмънта по различни въпроси. Имаме седмични срещи, подготвяме и рипорти, които са предназначени за висшия и топ мениджмънта на компанията.
На седмичните срещи се дискутират най-често теми, свързани с подбора, обучението и различни процедури в компанията. Това са основните въпроси, които разглеждаме в по-обща светлина. В детайли въпросите се обсъждат със съответния мениджър. Целта е всички ръководители в компанията да са запознати с работата ни и да знаят как се "движи" даден проект. В конкретика въпросите се обсъждат с тези мениджъри, които са пряко ангажирани.
В нашата комуникация и двете страни са активни. Понякога ние инициираме среща, в други случаи е обратното. За подбора и обученията разполагаме с определени процедури. Ръководителите получават на месечна база вакантните бройки в своята дирекция. Ако имат нужда от хора, те са активната страна, която ни търси.
Обръщат се към нас и за всякакви въпроси, свързани с персонала – като се започне от причини за напускане на компанията, възнаграждения, бонусни схеми, и се стигне до това колко хора са били в болничен през последния месец. В крайна сметка дирекция "Човешки ресурси" съществува заради това, за да отговаря на всеки възникнал въпрос, свързан с персонала в компанията."
Вижте видео със Светлин Севдин, Ръководител направление "Подбор и развитие", ЧЕЗ България ЕАД
Подготвяте ли отчети за останалите мениджъри и каква информация съдържат те?
"За мениджмънта на компанията подготвяме справки всеки месец. Ако някой директор изисква допълнителна информация, изготвяме индивидуален рипорт. Това се случва често и мога да кажа, че подготвянето на справки е ежедневие. Въпросите, по които се обръщат към нас, са различни – движение на персонала, бонусна система, брой назначени хора, извършени обучения, положени часове извънреден труд. Функцията ни е да сме в услуга на останалите колеги. В стандартните месечни репорти, които подготвяме, включваме данни за текучеството на персонал, нивото на възнаграждение, брой назначени хора. Това са основните теми, които коментираме.
В зависимост от целта на рипортите те могат да съдържат данни за компанията като цяло или за конкретна дирекция. Ако справката е за срещата на мениджърите, данните са обобщени, а когато е за конкретна дирекция или компания от групата, са по-детайлни."
За каква допълнителна информация най-често останалите мениджъри се обръщат към Вас?
"Най-често ни търсят по въпроси, които касаят възнаграждението и бонусните схеми. Често говорим и за тенденциите на пазара на труда. Когато търсим конкретен служите,л мениджърите искат да бъдат в течение по време на процеса и търсят актуална информация от нас. Интересуват се как се развива пазарът на труда, какви са основните тенденции, кои са най-добрите начини за търсене на служител. По същия начин коментираме и темата с обучението на персонала. Ръководителите искат да бъдат определени нуждите от обучения за съответното звено, както и кои са хората, които да бъдат развивани."
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg