понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3771 прочитания

    Нямаме практика да получаваме регулярни рипорти, ние сме инициатор за тях

    Росен Цветков, мениджър "Експлоатация Запад", БТК
    07 май 2009, 17:20 a+ a- a

    Колко често комуникирате с Вашия HR мениджър?
    "Дирекция "Експлоатация" е най-голямата в цялата компания, в нея работят повече от 50% от общия персонал на БТК. Служителите са повече от 3500 души в цялата страна. Двата основни региона са Запад и Изток. Аз оглавявам регион Запад, който по численост е около 2000 души. Това предполага комуникацията с HR отдела да е ежедневна. Основно контактувам с HR мениджъра, който отговаря за дирекция "Експлоатация", а комуникацията ни е много интензивна. Ежедневно придвижваме заявки за преназначения на служители, за подбор, назначения на външни хора. Ежедневно изискваме и от тях информация за длъжностни щатни разписания, поименни справки. Когато течеше програмата за доброволно напускане, контактуваме с тях буквално ежечасно.
    Регулярни срещи нямаме, но при възникнал проблем и когато трябва да се работи за нов проект, такива се организират своевременно. В момента приключваме програмата за оценка на служителите през 2008 и изготвяме целеполагането за 2009, което се прави за първи път в нашата дирекция. По изясняването на възникналите неясноти контактувахме активно с HR дирекцията. Опитът ми показва, че комуникацията с HR отдела не е необходимо да се регулира на строго определен период, тъй като когато възникне причина за среща, такава се осъществява веднага."

    Получавате ли регулярни отчети и каква информация съдържат те?
    "Нямаме практика да получаваме регулярни рипорти от HR дирекцията, но когато поискаме справка от тях, получаваме информацията своевременно. Най-често се обръщаме към тях за поименни и длъжностни справки, които за нашата дирекция се променят почти ежемесечно. Получаваме регулярна информация за изтичащите срочни договори, а ние споделяме мнението си дали те да бъдат продължени или е по-добре да ги прекратим. От тях получаваме и данни за текучеството на персонала, за средните заплати на нашите служители, в сравнение с други компании от бранша.

    Вижте видео с Росен Цветков, мениджър "Експлоатация Запад", БТК
    Няма определен период, на който получаваме справки, но обикновено поне веднъж седмично имам нужда от информация от HR отдела. Когато работим по даден проект, какъвто беше програмата за доброволно напускане, получавахме информация в писмен вид ежедневно. Всяка вечер се подаваха удобрени или отхвърлени подадени заявления.
    Обикновено ние сме инициатор за справките, които изискваме, но те също са активна страна и подават към нас данни, например за обученията. Те синтезират и изпращат към нас информация от проведените интервюта. Изготвят личностни профили, които за мен са много интересни., тъй като HR специалистите са навътре в материята и техните анализи ми дават възможност да погледна нещата от друга страна. В интервютата аз се съсредоточавам в професионалните качества, докато хората от HR дирекцията, дадат информация за неговите личностни качества на база как се държи кандидата, как приема въпросите, как отговаря”.

    Коя от информацията, която получавате от HR-а, Ви е най-полезна в работата Ви?
    "Определено всяка информация, която искаме от HR отдела, ни е от полза, тъй като обикновено ние сме инициатор за нея. Най-често това са справки, свързани с длъжности. За мен особено интересни са данни, които показват къде се намира нашата компания в сравнение с останалите в бранша. Например, относно възнагражденията. Такива справки получаваме веднъж или два пъти в годината и можем да видим дали заплатите при нас изостанали или са по-високи.
    Склонен съм да се доверя напълно на опита и информацията, която получавам от отдел "Човешки ресурси". Особено важно е тяхното мнение за мен при подбор на персонал. Не бих казал, че тяхното мнение е определящо, но е важно и винаги се взима под внимание."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години