понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3970 прочитания

    За решения, свързани с хора, винаги се допитвам до HR директора

    Маркус Дуле, директор "Продажби", "Практикер"
    07 май 2009, 17:15 a+ a- a

    Колко често комуникирате с вашият HR директор?
    "С HR директора имаме седмична регулярна среща. Тя е само между мен и нея. Основно обсъждаме въпроси, свързани с нашите сътрудници в магазините, както и различни процеси, свързани с тях – кога е започнал даден служител, как се развива на съответната позиция. Активната страна е HR директорът. В дирекция "Човешки ресурси" се подготвят планове, след което се обсъждат с нас дали са подходящи и т.н. На тази база ни подава регулярна информация. Освен седмичната среща на всеки 14 дни имаме общи директорски срещи, където всички директори от всички дирекции обменяме информация."

    Получавате ли регулярни отчети и каква информация съдържат те?
    "Веднъж седмично получавам справка, в която е описано колко сътрудници имаме в момента, колко от тях са болни, в колко от магазините служителите са под или над определена бройка. На тази база правим анализ дали имаме нужда да наемем допълнително хора.
    Това е специална справка за дирекция "Продажби", която сме разработили заедно с HR директора и съвместно преценихме каква информацията да съдържа тя. Получаваме и стандартни справки, които HR дирекцията изпраща всеки месец до всички директори. В тях има актуални данни за отпуските, текучеството и използване на болнични."

    Коя от информацията, която получавате от HR-а, Ви е най-полезна в работата Ви?
    "Седмичната справка е много важна за нас. Текучеството е показател, който следим внимателно. Времената обаче се промениха, а отчетите съдържат информация, която е важна за работата ни в момента. Така например, преди време беше изключително важно да следим текучеството. Това сега не е проблем, но доскоро не беше така. Когато текучеството беше високо, проверявахме за една позиция колко човека кандидатстват, колко са дошли на интервю и колко от тях сме назначили впоследствие на работа. Тогава получавахме и различни справки, свързани с тази информация, но вече те не са необходими. Ние предприехме няколко стъпки, за да се преборим с текучеството, едната от които беше да увеличим заплатите на всички служители в магазините. Освен това обаче от януари месец тази година икономическите фактори в страната се промениха, което по естествен начин намали текучеството.
    Друга информация, която получаваме от HR дирекцията, е за оценката на нашите сътрудници в магазините. Процесът на оценка на служителите се извършва два пъти в годината. Справката се получава веднага след приключване на процеса и от него виждаме къде са силните и слаби страни на нашите сътрудници, а оттам насочваме усилията си в определена посока. От тази година въведохме нова програма "таен клиент" и от данните, които получаваме от нея, обвързваме плана за обученията."

    Случва ли се често да поискате от HR директора допълнителна информация?
    "Може би веднъж седмично. Обикновено е свързано със случай със сътрудник в магазин, за който имаме нужда от правна или административна помощ. Ние най-често се обръщаме към HR дирекцията относно конкретен казус.
    Ако става въпрос за обучение на човек от мениджмънта, по-често неговият директор определя тренинг програмата и насочва на къде да върви съответния човек. Докато програмата за обученията на сътрудниците в магазините се изготвят от HR дирекцията.”

    Доколко при вземането на важни стратегически решения се съветвате с директор "Човешки ресурси"?
    "Решения, свързани с дейността, вземам сам, но когато става въпрос за хора, винаги се допитвам до HR директора. При това не само за стратегически решения. Дори и когато трябва да обсъдя дадена тема с управител, заместник управител на магазин, HR директорът ми е от голяма помощ, най-малкото и защото аз съм австриец и имам нужда от помощ."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години