понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4723 прочитания

    За всеки проект, който касае служители, се обръщат към нас по всякакви въпроси

    Галина Софрониева, Старши мениджър "Човешки ресурси", БТК
    07 май 2009, 17:25 a+ a- a

    Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
    "Комуникирам активно и почти ежедневно с останалите директори и старши мениджъри в БТК, като обсъждаме предимно по-големи проекти, въпроси, свързани с преструктуриране, оптимизиране на разходите на персонала, актуализиране на комисионни и бонусни схеми, оценка на представянето и последващи действия. По-оперативните въпроси се движат от мениджърите и специалистите в отдела, който ръководя. Комуникацията между мен и рапортуващите трима мениджъри в отдела е ежедневна и многократна. Регулярно имаме седмични оперативки, на които делегирам задачи и получавам обратна връзка, и информирам колегите за актуалните проекти в компанията като цяло и в дирекция „Човешки ресурси” в частност. С останалите мениджъри в компанията се виждам на седмична или месечна база. Това не са регулярни оперативки, а по-скоро работни срещи. Например, сега тече преструктуриране на дирекция "Експлоатация и архитектура на мрежата". Това предполага много срещи, на които разработваме план за действие, вземаме решения относно сценарии, комуникация, срокове и отговорности, обменяме информация и данни, за да протече процесът плавно. В момента приключваме и процеса на оценка на служителите. Още когато той стартира трябваше да обучим и консултираме мениджърите в компанията, което изисква ежедневната комуникация с тях.
    За всеки проект, който касае служители на компанията, вътрешните клиенти се обръщат към нас по всякакви въпроси. Ние разработваме проектите и процедурите съвместно с колегите от корпоративните отдели, за да ги синхронизираме така, че другите дирекции да успеят да свършат работата си както трябва. След това сме отговорни за прилагането на процедурите и съвместно с останалите мениджъри в компанията проследяваме какво се случва. "

    Вижте видео с Галина Софрониева, Старши мениджър "Човешки ресурси", БТК
    Отчетите, които изготвяте за мениджмънта, една и съща информация ли съдържат?
    "Справка за поставените от топмениджмънта задачи, които трябва да се изпълнят, се изпращат на регулярна месечна база. Те са идентични за различните отдели. Подготвят се от корпоративния отдел и включват данни за разходите по персонала, численост и т.н., а ние правим анализ на тези данни. Например, корпоративният отдел е предоставил информация за изразходваните средства за персонал предходния месец, ние навлизаме в детайли, за да видим къде дадено перо е превишено и какво можем да предложим на функцията за оптимизиране на разходите.
    В зависимост от каква информация имат нужда вътрешните клиенти, подготвяме и допълнителни рипорти. Те са различни в зависимост от приоритетите на компанията и по какви проекти работим. В момента аз подготвям регулярен рипорт на директор "Експлоатация и архитектура на мрежата", но той не е необходим на директор "Регулация и конкуренция", където служителите са малко на брой и промените на персонала не са чести. По отношение на дирекциите по продажби и обслужване на клиенти подготвяме седмични и месечни рипорти за наетите служители, тъй като за тези функции извършваме доста масирани и агресивни подбори.
    Ние реагираме гъвкаво, като и двете страни са активни. При нас оперативно идва информация, от която можем да забележим повтарящи се действия, които водят до увеличаване на разходитеу например, и сигнализираме за това на съответния директор. Отговаряме и по отношение на мотивация на служителите, съгласуваме всички предложения за промяна на възнагражденията - дали са в рамките на бюджета и критериите и правилата за работна заплата в компанията. Корпоративният отдел разработва правилата, докато ние консултираме отделните функции и им разясняваме политиката. Впоследствие, когато има предложение за промяна на възнагражденията, съответните директори го съгласуват с нас. "

    Към кои показатели останалите мениджъри проявяват най-голям интерес?
    "Възнагражденията на служителите и разходите за заплати. Това е важна информация за останалите мениджъри, тъй като всички вътрешни клиенти имат за цел да оптимизират разходите си, като в същото време адекватно да мотивират служителите си. Друга важна за тях тема са критериите за подбора и движението на служителите. На база на месечния рипорт колко служители са напуснали, от кои отдели и каква информация сме извлекли от изходящите интервюта правим изводи за проблемни области в някои от дирекциите и сигнализираме на мениджърите. Склонни са да се съобразят с препоръките ни, тъй като самите мениджъри също идентифицират проблемите, но имат нужда от страничен поглед."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години