понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5696 прочитания

    Отчетите са различни, с оглед на това, какво интересува съответните мениджъри

    Владимир Кенаров, директор "Човешки ресурси", 2be
    07 май 2009, 17:50 a+ a- a

    Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
    "Комуникацията между мен и ръководителите на другите отдели е постоянна. Както и между хората в моя отдел и мениджърите на другите отдели и техните подчинени. Комуникацията в 2be е формална и неформална. Формалната обикновено протича в седмичната оперативка, която се провежда всеки понеделник. На нея присъстват средният и висш мениджмънт на компанията и се обсъждат стратегически теми и въпроси. Всяка една дирекция рапортува за работата си - как са протекли и са разрешени различни казуси, необходима ли е подкрепа от други отдели. Например, търговската дирекция дава отчет за продажбите, за да са запознати всички какво сме постигнали като компания.
    Аз представлявам HR отдела, заедно с мой колега, който отговаря за обученията и атестациите. Ние запознаваме останалите ръководители с въпроси, касаещи подбора: какви позиции сме закрили и открили; какви обучения провеждаме и как протичат; какви трудности срещаме и с какви хора сме се занимавали през изминалия период. Също така рапортуваме за изплащането на възнагражденията, дали са възникнали казуси, които са стратегически ориентирани.
    С изпълнителните директори също постоянно обсъждаме различни казуси. Формалните срещи отделно с HR отдела са отново седмични и се провеждат във вторник. На тях даваме отчет за работата на отдела като цяло.
    Неформалната комуникация е постояна и с всички останали ръководители. Има случаи, когато и в коридора се е случвало да обсъждаме различни въпроси. Темите са всякакви. Например, с търговската дирекция обсъждаме позиции, които трябва да попълним, с какви хора сме се срещали и какви са нашите очаквания. С финансовата дирекция дискутираме какви ще са възнагражденията, какви суми ще са ни необходими. Преди няколко седмици активно работехме върху реорганизацията на магазинната мрежа, което наложи да пътуваме из страната. Тогава комуникацията протича предимно чрез вътрешната ни поща."

    Вижте видео с Владимир Кенаров, директор "Човешки ресурси", 2be
    Отчетите, които изготвяте за мениджмънта, една и съща информация ли съдържат?
    „Стандартните рипорти, които подаваме на седмична или месечна база, се изготвят спрямо съответните процедури. Информираме финансова дирекция каква сума ще ни бъде необходима за заплати; търговска дирекция - какви позиции имаме. Отчетите са различни с оглед на това какво интересува съответните мениджъри. Финансовата дирекция, например, иска да вижда цифри, рекапитулация, параметри, които са числени стойности. Докато един регионален мениджър иска да види как кандидатите са се представили на интервюто, какви умения имат, какви са очакванията и мотивацията им. Вече в зависимост от самата насоченост на рипорта той може да бъде изготвен под формата на таблица или като текстов документ.
    Изготвяме и рипорти извън стандартните, които са свързани със специфични казуси. За тях активната страна са останалите ръководители. Не мога да кажа, че с някой от отделите работим повече, а с други по-малко. Това зависи от конкретната ситуация."

    За каква допълнителна информация най-често останалите мениджъри се обръщат към Вас?
    "Като изключим информацията, свързана с нашите конкретни задължения, комуникираме с останалите мениджъри всекидневно по различни теми и конкретни казуси - как да мотивират служителите си, въпроси, свързани с подбор или атестация, обучения и възнаграждения. Те виждат в наше лице хора, от които могат да потърсят съвет по всяко време. Почти ежедневно имаме такива ситуации. Обикновено търсят помощта ни за казуси, свързани с комуникация. Понякога ръководителите не успяват да намерят точния подход към даден човек и се обръщат към нас. Последният случай беше свързан със служител, който не следваше насоките на управителя и ръководителят му се обърна към нас. Ние му дадохме насоки как да разговаря с него. Посъветвахме го на лична основа да се опита да разбере каква е причината за неговото отношение. Те проведоха неформален разговор и служителят е споделил какво го притеснява, след което заедно са стигнали до общо решение и ситуацията драстично се промени. Това мен ме радва, защото, от една страна, управителят придоби опит, а от друга - успяхме да задържим служителя и не му дадохме повод да напусне компанията."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години