понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4475 прочитания

    С останалите директори определихме кои са най-важните показатели за тях

    Емилия Фотева, директор "Човешки ресурси", Данон - Сердика
    07 май 2009, 16:20 a+ a- a

    Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
    "HR отделът на Данон комуникира и с мениджърите, и със служители. Целта е всички 406 човека в компанията да се чувстват добре и да получаваме вътрешна информация за всичко, което се случва. Имаме двама бизнес партньори, като единият отговаря за отделите "Администрация", "Продажби" и "Маркетинг", а другият се занимава с оперативните звена. Аз, като директор на отдела, комуникирам с всички колеги. Виждам се с тях всеки ден, но регулярните срещи на мениджмънт борда са веднъж месечно и се водят от директора на компанията. На тази среща всеки седем директори на отдели представят работата си за изминалия месец и споделят плановете си.
    Аз представям няколко ключови бизнес индикатора - новоназначени, напуснали, брой обучени служители, отворени позиции, показатели от годишни оценки. За нас здравето и безопасността са изключително важни, за това всеки месец проследяваме и показатели за безопасност, ако е имало инциденти, защо се е стигнало до тях и какви мерки да вземем. След срещата изпращам тази информация в писмен вид до колегите и ако имат въпроси им отговарям."

    Как решавате кои показатели да включвате в справките, които подготвяте?
    "Преди две години обсъдихме с моите колеги кои са най-важните за тях показатели. Аз направих предложение, което те допълниха. Например, аз предложих "часове за обучение", което за HR е изключително важно, но за колегите следим т. нар. Coverage – колко от тези 406 служители са участвали в обучението, защото може със 100 часа да сме обучили един. Разбира се, когато има нещо актуално, го комуникираме. Например, тази година проведохме изследване на мнението на служителите, което правим на всеки две години.
    Освен това, отделните директори се интересуват от различни въпроси, а има значение какви са актуалните в момента теми. Преди две години, например, имахме проблем с текучеството, особено за някои позиции като шофьори. Тогава сме дискутирали много този въпрос, правили сме анализи. В последно време текучеството и подборът са много по-стабилни и не се фокусираме много върху тези теми. В момента актуалната тема при нас е изследването на мнението на служителите, чиито резултатите ще са готови през юни."

    Вижте видео с Емилия Фотева, директор "Човешки ресурси", Данон - Сердика
    За каква допълнителна информация най-често останалите мениджъри се обръщат към Вас?
    "Най-често по въпроси, свързани с развитието на хората, защото това е нещо, на което ние държим като компания. Сега за пореден път имаме стажантска програма и в момента активно я коментираме – целта е стажантите във всеки отдел да работят по определен проект и да имат ментори.
    Ежедневно се случва да се обръщат към мен по конкретни казуси. Дори днес имах такъв случай с един от директорите, който смята, че едно от момичетата в отдела му върши страхотна работа, мотивирана е. Но в последно време й се е струпала много работа и ръководителят й смята, че се чувства стресирана. Още повече, че има нови колеги, които смята, че не винаги я разбират. Той потърси помощ от по-страничен човек, какъвто в една компания е HR-ът, за да си поговори със служителя, да му вдъхне доверие и да намери точния проблем. Аз се видях с момичето веднага, защото тя наистина ни е много ценна, и смятам, че успяхме да разрешим проблема.
    Случва се и обратното. Аз да видя проблема преди прекия ръководител или самият служител да дойде и да сподели какъв е проблемът и какво го мъчи. Тогава аз търся прекия му ръководител. HR-ът се явява външният вътрешен човек.

    Понякога се появява конфликтът бизнесът от какво има нужда и хората какво могат да предоставят. Стигнала съм до извода, че успешни могат да бъдат хората и компаниите само когато целите им са еднакви. Понякога е по-добре човекът да си намери друга компания, ако неговите цели са различни. И за бизнеса е по-добре да си намери друг човек, ако целите не съответстват на хората."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години