понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7050 прочитания

    Вътрешните комуникации са ключ към успеха на всяка компания

    Мария Дойчинова, директор "Комуникации", "Софийска вода"
    07 май 2009, 16:00 a+ a- a

    Колко често комуникирате с вашия HR мениджър?
    "През годините създадохме много добър екип на ниво висш мениджмънт. Комуникацията ни е формална и неформална. Често се обръщаме неформално към HR мениджъра за консултации. Когато се налага комуникацията да се формализира, се подготвя в писмен вид. Комуникираме ежедневно, по различни проблеми, въпроси и теми, свързани с компанията, както и с нейното позициониране в обществото.
    Напоследък актуални теми са заетостта и кризата, както и осигуряването на мотивираща работна среда за нашите служители. Развитието на персонала е приоритет за всяка компания, която би искала да разчита на разширение на дейността и развитие. Кризата, въпреки всички негативи, донякъде доведе до известо облекчение, тъй като в сектора на комуналните услуги, с изключение на телекомуникациите, заплатите не са най-атрактивните. В София много специалисти предпочитаха областта на строителството и пазарът беше изключително интензивен. По време на криза ние ще се докажем като стабилен работодател, тъй като хората ще продължат да употребяват вода, а ние ще продължим да изпълняваме инвестиционна програма в размер на 240 млн. лв.
    Решение за увеличениe на заплатите се взема на висше ниво на ръководството на компанията по рутинен процес, който е организиран и следва определена логика. В други случаи активната страна е HR директорът, тъй като от него идват първоначалните данни. Той разговаря с всеки един от директорите, обсъждат възможности. Изготвя се предложение, което трябва да одобри главният изпълнителен директор. Това е формалната комуникация. Иначе във всеки един момент, когато някой има нужда от консултация, може да направи това по телефона или в неформална среда. "

    Случва ли се често да поискате от HR мениджъра допълнителна информация?
    "Аз се съветвам с нашия HR мениджър най-често за схемите, свързани с мотивацията на служителите. Те не са само материални, но и морални. Много важно е уважението към служителите. Една от схемите е отличаването на най-добрите, тези, които са положили допълнително усилия, направили са нещо извън своите преки задължения. Кръстили сме я "Звезди на месеца" и я обсъждаме минимум два пъти в месеца. Когато определяме звездите и когато се събираме, за да ги възнаградим. Ежемесечно в компанията се разпространяват тиймбрифове, в които разясняваме теми, свързани с компанията, нейното вътрешно и външно позициониране. Тема, която изисква интензивна комуникация между нас в продължение на 2 до 3 месеца, е подготовката и извършването на годишното проучване на мнението на служителите.
    За изготвянето на справки не се обръщам често към тях, защото повечето информация се излага на достъпно място. Колегите от "Човешки ресурси" са много отзивчиви и активни, но аз предпочитам да разговарям с тях. На практика комуникациите и HR отделът преплитат дейността си, особено във вътрешните комуникации. На тях трябва да се обръща особено внимание, защото успешните вътрешни комуникации са ключ към успеха на всяка компания. Знам, че колкото и активно да работим, винаги ще е можело да направим още нещо. Това е наше общо поле на действие, където трябва да работим сериозно, така че да успеем да дадем еднозначни послания, на всички хора в компанията. Но не само на думи, а и като правим нещо."

    Вижте видео с Мария Дойчинова, директор "Комуникации", "Софийска вода"
    Коя от информацията, която получавате от HR-а, Ви е най-полезна в работата Ви?
    "Като част от висшето ръководство за мен са важни всички показатели - какви са тенденциите, какво се случва, запазваме или не добрите си служители, конкурентни ли сме по отношение на заплащането, отпуските.
    За мен обаче много важни са показателите за обученията. Гледам какво, кой и кога се обучава, защото смятам, че именно те показват колко една компания се грижи за своите хора, като ги прави по-конкурентни, макар и с риск да ги загуби. От друга страна дават оценка на персонала и показват от какво имат нужда хората. Дали мислят, че знаят всичко, или че трябва непрекъснато да се развиват. Дали са достигнали своето ниво на развитие или биха искали още. На тази база можем да направим оценка и на нашата дейност. Да преценим какво ги интересува и да включим в месечния бюлетин и на вътрешния сайт. Без да поставям дискриминационна граница, е важно да се следи и възрастовата насоченост на компанията, защото само балансът на млади, енергични, амбициозни хора и тези, които вече са изминали част от своя професионален път, може да доведе до успешни резултати. Всяка информация е полезна и не случайно споделянето на инфирмация се смята за ключов фактор за успеха на всеки един екип. Така че колкото повече информация ни поднася HR директорът, толкова по-доволни сме."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 минути
    Изкуственият интелект има потенциал да революционизира научните открития
    Нуждаем се от нов Европейски институт за изкуствен интелект в науката, съветват академиите Европейската комисия
    преди 46 минути
    Fitch потвърди рейтинга на България
    Липсата на стабилно правителство и потенциално дългите преговори за съставяне на коалиция биха могли да забавят влизането в еврозоната след 2025, предупреди агенцията
    преди 2 часа
    Летище София с нов безмитен магазин
    Той е най-големият за безмитна търговия в България
    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС