неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7134 прочитания

    Висшият мениджмънт се интересува предимно от цифри и тенденции, средният – от по-оперативна информация

    Лазар Топчев, мениджър "Обучение и развитие на персонала", Петрол АД
    07 май 2009, 17:40 a+ a- a

    Как протича комуникацията между Вас и останалия мениджмънт на компанията?
    "Всеки ден се налага да комуникираме с останалите мениджъри в компанията както на средно, така и на висше управленско ниво. Обсъждаме различни въпроси, свързани с текучеството на персонал, търсене на нови служители, необходимостта от обучения.
    Регулярни срещи на висшия мениджмънт има всяка седмица, но не винаги на тях се обсъждат въпроси, свързани с човешките ресурси. Поради тази причина ние участваме само когато е необходимо и обикновено това се случва веднъж в месеца. Разискват се различни теми. Напоследък най-актуалните въпроси са свързани с икономическата криза, която принуди много фирми да предприемат съкращения. При нас също се обсъждат варианти за оптимизация на разходите.
    През последната година една от темите, която е постоянна, са обученията, тъй като внедряваме нов софтуер за управление на процесите в компанията, а служителите на всички нива трябва да могат да работят с него.
    HR отделът следи, разбира се, и пазара на труда, участва в различни проекти и помага в решаването на казуси."

    Подготвяте ли отчети за останалите мениджъри и каква информация съдържат те?
    "Да, изготвяме стандартна справка, която се изпраща на всяко тримесечие. Тя най-общо представлява отчет за работата на звеното и е предназначен за висшия мениджмънт. За по-ниските нива мениджъри не се изготвят регулярни справки и отчети, подаваме информация, когато имат нужда от такава.
    В отчетите към висшия мениджмънт са включени показатели като текучество, процент новодошли към брой заети, колко обучения сме провели, какъв брой служители от целия персонал са преминали обучения. В тези отчети присъстват и други теми като изготвяне на длъжностни характеристики, справка за различни оперативни задачи, които е трябвало да бъдат свършени, даваме и информация на какъв етап са определени проекти, за които има поставени ясни срокове.
    Отчетите съдържат предимно цифри, а обясненията към тях се оформят в различни доклади. Самите отчети обаче никога не са пространствени и са максимум до 3 страници."

    Вижте видео с Лазар Топчев, мениджър "Обучение и развитие на персонала", Петрол АД
    За каква допълнителна информация най-често останалите мениджъри се обръщат към Вас?
    "Към дирекция "Човешки ресурси" почти ежедневно останалите мениджъри се обръщат за различна информация. Обикновено въпросите са свързани с ежедневната работа – детайли по трудови договори, срокове, възнаграждения, възможности за оптимизация, обучения. През изминалата година изпълнявахме голям проект, финансиран от ЕС, по който обучихме голяма част от персонала и мениджърския състав на дружеството. Това налагаше ежедневно да се дават допълнителни разяснения на мениджърския състав на средно ниво.
    Разбира се, търсят и нашето мнение на консултанти. Най-често се обръщат към нас мениджъри, които имат проблем в управляваните от тях екипи. Последният случай, например, беше със служител, който твърде често взимаше болнични. Преди мениджърът да вземе решение, искаше да се консултира със специалист "Човешки ресурси". Не беше сигурен каква е причината за честите отсъствия. Ние обсъдихме различни въпроси, свързани с трудовите условия и мотивацията на този служител, и стигнахме до решение.
    Като цяло висшият мениджмънт се интересува предимно от цифри и тенденции. За тях е важно да следят тенденциите и ние регулярно им предоставяме справки за определени показатели. Средният мениджмънт има нужда от по-оперативна информация и навлиза по-детайлно в проблемите. Казусите, по които те се обръщат към нас, понякога налага и участието на психолога на компанията.
    Една от задачите на всеки мениджър е да управлява екипа си. Управлявайки хората си, това предполага ръководителят да има определени знания, умения и мотивация. Затова и управляването на човешкия потенциал не може да става без връзка с HR отдела, тъй като всичко минава оттам – регулярните оценки на персонала, история на представянето на човека, внедряването на нови политики и процеси, мотивация на служителите. Бензиностанциите ни са около 450 в цялата страна и това предполага ежедневна връзка с HR отдела, защото цялата информация за екипите е съсредоточена в него, както и ноу хау-то за управление на хората."
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години