събота, 13 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    28542 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Веселина Маркова – Дякова, „Оргахим“

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    16 ноември 2015, 13:31 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какъв въпрос обича да задава Веселина Маркова – Дякова, специалист развитие на персонала в българската химическа компания „Оргахим“, и какво цели с него:   

    „Любимият ми въпрос е: „Кои от Вашите професионални и личностни качества считате, че са Ви били необходими за професионалното постижение, с което най-много се гордеете и съответно са Вашият приоритет пред останалите кандидати за този позиция?“

    Въпроси от този тип за нас са изключително важни, тъй като са свързани както с професионалните компетенции, така и с личностните качества и мотивацията на кандидата. Голяма част от хората старателно се подготвят за интервюто за работа и се опитват да кажат това, което очакваме да чуем. Подобен въпрос първоначално ги изненадва, но ние искаме да тестваме оригиналността в мисленето на кандидата. Доколко той ще даде пълноценен и интересен отговор.

    С този въпрос целим да разберем как кандидатът вижда и дефинира успеха, кое професионално постижение оценява като успешно и защо. Искаме да преценим и какво мотивира нашия кандидат, коя е неговата „двигателна сила“ и дали показват волята да работят, да напредват и да се развиват.

    Всеки кандидат, явявайки се на интервю за работа, идва със своите основни, специфични и управленски компетентности. Първоначално е необходимо да ни убеди до каква степен ги притежава , а след това да успее да ни ги „продаде“. Именно тук кандидатът има възможност да изтъкне собствените си предимства и да подчертае най-добрите си качества или пък да изтъкне всички начини, по които би допринесъл за нашия бизнес, фокусирайки се върху основните причини, поради които не бихме могли да си позволим да го изпуснем. Защото ако той не успее да ни „продаде“ себе си, не би могъл да бъде убедителен в реализацията на идея, проект или в решаването на даден проблем.  Въпросът хвърля светлина върху личността на кандидата, показва ни каква е самооценката и собствената му осъзнатост, доколко той е склонен към самоанализ и виждане за професионалното си развитие. За нас тези качества са пряко свързани с амбицията и успеха. 

    Не на последно място преценяваме до каква степен декларираните от кандидата положителни страни и качества са в хармония с фирмената култура и най-вече с ценностите на компанията. Стремим се да претеглим има ли и каква е страстта на кандидата за работа, тъй като успехът на всяка една компания произлиза и зависи именно от ентусиазма, с който служителите вършат своята работа.”

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на „Оргахим“ в Jobs.bg тук 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    КЕВР утвърди цена на природния газ за август – 297,89 лв./Mwh
    Основната причина за увеличението са рязко нарасналите цени на международните газови пазари
    преди 24 часа
    София въвежда „спирка по желание“
    Те влизат в сила на 13 август за 9 автобусни линии
    преди 1 ден
    Европейската космическа агенция започна предварителни преговори със SpaceX
    Агенцията иска да подсигури резервни варианти за своите космически товари
    преди 1 ден
    CDC премахна изискването за карантина на контактни на Covid-19 лица
    Здравната агенция издаде нови насоки, които имат за цел „Covid-19 вече не нарушава сериозно ежедневието ни“
    преди 1 ден
    SMIC: Секторът за производство на чипове е изправен пред известна „паника и несигурност“
    Компанията отчете 42% ръст на приходите през второто тримесечие