сряда, 29 март 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    22262 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Мария Новакова, „Мусала Софт”

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    17 май 2018, 09:51 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти и мениджъри във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Мария Новакова, експерт управление на човешките ресурси в „Мусала Софт”:

    „В „Мусала Софт” гледаме на интервюто за работа като на опознавателна среща. Целта ни е хората, с които се срещаме и които кандидатстват за отворени позиции при нас, да се почувстват комфортно в процеса на разговор, за да можем да сме си максимално полезни в това те да разберат всичко, което искат да знаят за компанията, а ние от своя страна да ги опознаем по-добре като адаптираме разговора към конкретния човек. Това ни помага да преценим дали можем да отговорим адекватно на очакванията на кандидата и дали той или тя съответства на профила, който ние търсим.

    Обичаме интервюто да не протича като механичен процес на въпроси и отговори, а да бъде дискусия, която няма строго фиксирана траектория на движение, но същевременно да е достатъчно добре управлявана от нас, за да може и двете страни да се опознаят максимално добре в рамките на срещата. А това, както всички колеги, занимаващи се с подбор, знаят, никак не е лесна задача. 

    За да може човекът да се разкрие максимално добре, се стараем въпросите да не са свързани само с конкретната позиция, за която кандидатства. 

    Няма универсални въпроси, които да задаваме на всичките ни кандидати и трудно бих могла да се спра само на един въпрос, който да определя като любим. И ако все пак трябва да посоча такъв въпрос, бих попитала: „Кои са нещата, които те карат да се усмихваш?“.

    От отговора на този въпрос можем да разберем кои са нещата, които носят положителна емоция и които са стойностни за кандидата, а това е изключително ценно за нас. Практиката ни показва, че когато отговаряме на очакванията на кандидатите и създаваме приятна работна среда, когато се чувстват добре на мястото си и получават признание на усилията си, те са много по-ефективни и продуктивни.” 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Lidl и Kaufland пуснаха автомати за връщане на пластмасови бутилки и кенове
    За да бъдат стимулирани, клиентите ще получават ековаучер на стойност 5 стотинки за всяка върната опаковка
    преди 14 часа
    Летище София: Терминал 2 ще поеме трафика от Терминал 1
    Инвестират се над 20 млн. лв. в нова система за багаж
    преди 15 часа
    FlixBus открива нова автобусна линия от София до Солун
    От 14 април компанията стартира и връзка до Истанбул от Русе
    преди 16 часа
    ЕС: На всеки 60 км трябва да има зарядни станции за електромобили
    След 2030 на всеки 200 километра шофьорите трябва да имат достъп до места за зареждане с водород
    преди 21 часа