понеделник, 11 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    17742 прочитания

    IT JOBS in BG: Какво е да работиш като Vendor Debit Desk специалист в Ingram Micro?

    За професията и възможностите разказва Десислава Таскова, Team Leader Vendor Debit Desk в отдел „Финанси“ на Ingram Micro
    08 октомври 2018, 09:40 a+ a- a

    Десислава Таскова е Team Leader Vendor Debit Desk в отдел „Финанси“ на Ingram Micro България. Завършила е „Икономика на търговията“ и „Бизнес икономика“ в УНСС. От почти 6 години работи в Ingram Micro, като кариерният ѝ път започва като Purchasing Administrator за бизнеса на компанията в Холандия. Днес Десислава е Team Leader и управлява два екипа от специалисти, които извършват бизнес операции за региона на Бенелюкс. 

    Срещнахме се с Деси, за да ни разкаже повече за позицията Vendor Debit. Какви са основните отговорности, как се поддържа квалификацията, какви са възможностите за развитие и кои са най-големите заблуди за професията.

    Какво е да работиш като Vendor Debit Desk специалист в Ingram Micro?

    С какво се занимава Vendor Debit отделът в Ingram Micro? 
    Ingram Micro е една от най-големите в света дистрибуторски компании и като такава се занимава със закупуването на всякакви технологии, продукти и услуги от познати производители като HP, Lenovo, Acer и т.н. След това препродава на клиенти в цял свят. Това се случва Business To Business или Business To Consumer , т.е. Ingram не е позната на крайни клиенти. Центърът в София работи с всички държави в Европа и обслужва всички процеси, които протичат в компанията – продажби, финанси, счетоводство, обработка на продуктови листи и т.н. Vendor Debit Desk отделът се занимава с промоционалната част на този бизнес. Тъй като динамиката в ИТ сектора е доста голяма и продуктите остаряват изключително бързо, всички производители работят с промоции. Тези промоции представляват отстъпки от различни продукти за определен клиент за определен период от време. Това, което ние правим, е да въведем тези промоции в съответните системи, да ги валидираме, да ги дадем на крайния клиент и след това да си възвърнем разликите в цените, които са се образували при тези отношения. 

    Какви са основните ти отговорности като Team Leader Vendor Debit Desk?
    В момента ръководя два екипа, които извършват бизнес операции за региона на Бенелюкс. Основните ми отговорности мога да разделя в две категории. Едната е управление на човешкия ресурс и на развитието на хората. А другата е управление на промоционалния бизнес на всички производители, с които работим. Те ежедневно издават различни промоции за клиентите на Ingram Micro и нашата отговорност е да ги въведем своевременно в съответната система, с която работим. Нашата отговорност е да следим всички детайли – дали е валидна промоцията, дали всичко по документацията на производителя е изрядно. След като я валидираме, я въвеждаме в ERP системата и нашият отдел „Продажби“ се възползва от нея, за да дава отстъпки на клиентите по различните поръчки, които получаваме. Това е първата част от процеса. Втората част е свързана с управлението на разликите в цените.  Тъй като Ingram е един от най-големите дистрибутори в световен мащаб, ние закупуваме количества от продуктите доста преди да дадем промоцията и съответно ни се генерират разлики от цената, на която ние сме закупили и тази, на която продаваме. Наша отговорност е да съберем тези разлики, да изпратим финансовия иск към съответния производител и да си възвърнем фиктивната загуба, която се е образувала. 

    Как типично протича един работен ден?
    Всеки ден започва различно, но общото е, че винаги се събираме в началото на деня на кафе с приятни разговори. След това стартираме с работния процес. Една част от хората в отдела поемат задачите, които ни изпращат от съответната страна, с която работим. Те са отговорни за въвеждането, валидирането и зареждането на всички промоции за деня. Другата част на екипа поема втората част на процеса - преглеждането на балансите с производителите, комуникация с тях и затварянето на всеки отворен дебит, който е възникнал в тези взаимоотношения. Като цяло динамиката е доста голяма, имаме различни срещи и работим по различни проекти. Разнообразно е и няма два еднакви дни.

    Какви умения и качества трябва да притежава един Vendor Debit специалист?
    Тази позиция е един много интересен микс от финанси и бизнес, но не се изисква строго специфично образование. Имали сме например хора, които са завършили „История на изкуството“ и се справят чудесно. Имали сме и такива, които са завършили икономика и финанси, но за съжаление, не се е получавало. Умението да балансираш между целите на различните участници в процеса е изключително важно. Наред с добри компютърни и математически умения, човек трябва да притежава и силни комуникативни качества и добра логическа мисъл. За тази работа е важно да имаш и добри езикови познания. За региона на Бенелюкс английският е достатъчен, но ние работим и с Франция, Испания, Италия и Германия и за всички тези екипи е нужен съответният език. 

    Как поддържаш знанията и квалификацията си?
    Ingram Micro като компания влага доста усилия в поддържането на нашата квалификация и инвестира в различни обучения, през които преминаваме. Освен че имам една много хубава платформа с богато разнообразие от онлайн тренинги, имаме доста силен Learning&Development екип, който провежда присъствени обучения на различни теми. Например едно от последните такива, които имахме във Vendor Debit Desk отдела, беше за умения за преговори. Те са важни при комуникацията, която водим с производителите. Имаме и финансови обучения, тренинги по счетоводство и т.н. Отделно, хората, с които работим в различните страни, са с доста богат мениджърски опит и може да научиш много неща и от тях. 

    Какви са възможностите за развитие?
    Аз започнах като Purchasing Administrator, която е първото ниво, от което може да започнеш. След това станах Senior на екипа, в който работех, а в момента съм Team Leader. Отделно, ако имаш желание да се развиваш на друга позиция, също се дава възможност. Толкова разнообразни неща се извършват тук, че човек може да реши от Vendor Debit специалист да се развива в някаква по-техническа специалност и да отиде в ИТ екипа например. Или пък да пробва в Sales екипите и т.н. Има йерархична стълбица, по която може да се развиваш в екипа или в отдела, но има възможности за излизане и извън него, стига да проявиш интерес.  

    От друга страна, промоционалният бизнес ще търпи все по-голямо развитие предвид динамиката на технологичния сектор и засилената конкуренция между производителите. В резултат на това ще се развива и Vendor Debit отдела. В момента сме 140 човека и продължаваме да се разрастваме. Не само като брой, но и като експертиза. С годините натрупахме солиден опит и знания и доказахме, че хората в България са достатъчно добре квалифицирани да извършват подобни операции. В резултат на това страните, с които работим, възлагат все по-интересни задачи, а това отваря възможности за нови и перспективни позиции в бъдеще. 

    Кои са най-големите заблуди за тази професия?
    Много е трудно да обясниш на някой извън компанията какво е професията Vendor Debit специалист. Дори и след 6 години работа в тази сфера, родителите ми още не могат да разберат много добре какво точно работя.

    Митовете за мен лично, в началото като стартирах, бяха, че финансите като цяло са леко скучни. След като работя тук от толкова време, мога да кажа, че са всичко друго, но не и скучни. Поне позицията Vendor Debit не е такава. Всеки ден е толкова различен, че със сигурност работейки тук, няма как да скучаеш.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Ingram Micro в Jobs.bg ТУК.

    Любимият въпрос на интервю за работа на Полина Димитрова, мениджър „Човешки ресурси - Привличане на таланти” в Ingram Micro, вижте ТУК.

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    САЩ отчитат напредъка на България по присъединяването към Програмата за безвизово пътуване
    Българското външно министерство провежда специална информационна кампания заради все още високия брой откази
    преди 2 часа
    Офис сделките в София се връщат към нивата преди пандемията
    Нови офис сгради се планират около мол Paradise Center и бул. Н.Й. Вапцаров
    преди 3 часа
    Българския бизнес въвежда ESG основно заради регулациите и клиентите
    Как се подготвят и докъде са стигнали българските компании в прилагането на ESG политиките - вижте какво сочи първото голямо проучване по темата на EY Bulgaria
    преди 4 часа
    Депутатите в 51-вия парламент положиха клетва
    Най-възрастният депутат - Силви Кирилов, откри първото заседание
    преди 5 часа
    БНБ: Очакваме годишната инфлация да продължи да се забавя
    Икономиката ще продължи да расте с постоянни темпове, подкрепяна от вътрешното търсене и подобряването на перспективите пред износа, прогнозират от Централната банка