Повече за пакета от придобивки и различните инициативи, научете от Люси Кръстева - Senior Talent Acquisition and Employer Branding Specialist в компанията
Люси Кръстева - Senior Talent Acquisition and Employer Branding Specialist в Адастра. Снимка: Личен архив
В рубриката на Economy.bg „Придобивките в България“ компаниите разказват за пакета от придобивки, който предлагат, както и за различните инициативи, насочени към подобряване на благосъстоянието и качеството на живот на служителите.
Какви придобивки предлага Адастра, научете от Люси Кръстева - Senior Talent Acquisition and Employer Branding Specialist в компанията.
Какви социални придобивки включва пакетът, който предлага компанията?
В Адастра се стремим да предоставим балансирана комбинация от придобивки, които обхващат различните аспекти на живота и професионалното развитие на нашите колеги.
Даваме възможност за работа изцяло от вкъщи, която осигурява гъвкавост и удобство за служителите. Предлагаме допълнително здравно застраховане с разширено покритие, гарантиращо по-голямо спокойствие и грижа за здравето на колегите. В допълнение предоставяме възможност за включване на членове от техните семейства.
Организираме редовни вътрешни инициативи и тиймбилдинги, които създават позитивна атмосфера и помагат за екипната работа и по-добрата комуникация между колегите. Предоставяме месечна карта за спорт, стимулираща активния начин на живот.
И в трите ни офис локации има на разположение стая за игри, оборудвана с разнообразни забавления, които помагат за релаксацията и отдиха на колегите, които работят от офиса.
Предоставяме възможности за сертификационни курсове и вътрешнофирмени обучения, които подпомагат професионалното развитие на служителите. Разработваме индивидуални планове за кариерно развитие на база планираните годишни цели на всеки служител. Предлагаме обучения по лидерски и личностни умения, които подпомагат развитието на лидерски способности и индивидуален растеж.
Предоставяме абонамент за една от най-известните образователни платформи в България за децата на нашите служители, подкрепяйки тяхното образование и развитие. Имаме безплатни курсове по немски език на различни нива, подпомагайки служителите ни да развият и подобрят техните чуждоезикови умения в работната среда.
Колко дни отпуск имат служителите във Вашата компания?
Здравето, енергията и креативността са важни за всеки служител на Адастра както в професионален, така и в личен план. Една от придобивките, които имаме в тази посока, в допълнение към 20 дни платен годишен отпуск колегите получават още 5 допълнителни дни платен отпуск, наречени Rеcharge days.
Като част от нашата по-голяма Recharge програма, целяща по-добрата хармония между работа и личен живот, тези допълнителни дни помагат на всички наши служители да балансират по-добре между работата и личните си ангажименти, за да имат малко повече време да постигнат успех във всички важни аспекти на живота си.
Имате ли политика за гъвкаво работно време?
Стремим се към гъвкавост и имаме разработена хибридна политика, която поставя дистанционната работа на преден план и управлява работата от нашите офиси със смисъл и цел.
В последното вътрешно проучване по отношение на офис/дистанционна работа, цялостната обратна връзка от нашите служители показа, че 1 – 2 дни седмично в офиса са желани и необходими, а основните двигатели зад това са социалният и културният елемент, сътрудничеството в екипа по проекта, споделяне на знания и ефективно обучение.
Искаме да свържем най-доброто от световете на отдалечената и офисната работа, като намерим здравословен и работещ баланс. Поради тази причина сме на мнение, че работата в офисите трябва да е смислена и целенасочена за хората, а не да е наложителна редовно, освен ако не е свързана с представянето или изисквания на клиенти. В същото време искаме да се възползваме от всички предимства на хората, които работят заедно на живо, което означава, че не можем да имаме големи групи от хора, попадащи в изключение.
Как се подпомага балансът работа – личен живот?
Всички знаем за важността на нашето психично и физическо здраве и необходимостта да се грижим правилно за тях в дългосрочен план. В Адастра обичаме да насърчаваме усилията на нашите колеги да предприемат действия в посока подобряване на тяхното здраве по всякакъв начин. Ето защо имаме наша вътрешна Recharge програма, която се фокусира върху теми, подкрепящи психическото и физическото здраве, нашетo цялостно благосъстояние.
Програмата се състои от различни инициативи и инструменти, предназначени да помогнат на служителите да презаредят батериите си и да се почувстват освежени, както физически, така и психически. Това е шанс да си починат от ежедневието и да се включат в дейности, които са полезни за тяхното психическо и физическо състояние.
Имате ли практика да давате бонуси?
Имаме въведени няколко вида бонусиране като инструменти за отчитане на извънредни постижения, признание за постигане на цели и допълнителен принос, както и зачитане на удовлетвореността на клиентите, за които работим.
Съответно част от тези бонуси са с регулярен, включително ежемесечен характер, други са свързани с поставени цели и периоди на анализа и отчитането им, а трети са еднократни и по индивидуални заслуги.
Какви са възможностите за обучение и професионално развитие, които предоставяте на Вашите служители?
В основата на нашата компания се крие стремежът ни към постоянно развитие. Ние вярваме, че ключът към успеха се крие в постоянството, желанието за научаване на нови технологии и развитието на ключови компетенции.
Чрез нашата Адастра Академия ние предлагаме разнообразие от обучения и сертификации, които позволяват на нашите служители да се развиват във всички аспекти на управлението на данни. В момента в нашата онлайн платформа предлагаме над 70 обучения, фокусирани върху практически умения и конкретни технологии. Тези обучения не само подготвят нашите служители за текущите предизвикателства, но и ги насърчават да бъдат в крак с най-новите тенденции в света на данните.
Един от ключовите елементи при нас е възможността за превръщане на нашите служители в обучители. Когато натрупат достатъчно опит и експертиза в дадена област, те имат възможността да споделят своите знания, като бъдат създатели и фасилитатори на обучителни курсове. Това не само ги подготвя да бъдат експерти в своите области, но и ги насърчава да бъдат активни лидери в обучителния процес.
Вярваме, че професионалното израстване не е само във владеенето на технологиите. Затова предлагаме обучения и програми по лидерски, личностни и меки умения, които подпомагат нашите служители в тяхното развитие.
С разнообразието от обучения и възможности за развитие, ние сме ангажирани да подкрепяме нашите служители в техния постоянен стремеж към успех и професионално израстване.
Организирате ли тиймбилдинги за Вашите служители?
Работата в екип изисква не само професионализъм, но и добри отношения между колегите. Ние осъзнаваме важността на сплотеността и екипния дух, затова активно организираме разнообразни събития през цялата година, които спомагат за това.
Едно от нашите основни ежегодни събития е годишният тиймбилдинг. Той е пълен със забавления, игри и активности, които не само ни помагат да се раздвижим и разнообразим, но и да подобрим комуникацията си.
За да отбележим края на годината и да започнем новата с добро настроение, организираме новогодишни партита по локации. Това е възможност за колегите ни да се срещнат и да прекарат време заедно извън работната обстановка.
Активно участваме и в различни спортни събития, което не само насърчава здравословния начин на живот, но и помага за поддържането на силен екипен дух.
Освен ежегодните събития създаваме и вътрешни инициативи. Тези малки инициативи, тип предизвикателства, са добра възможност за колегите ни да се забавляват, да споделят и поне за кратко да се откъснат от работния процес.
За да създадем още повече възможности за срещи и общуване извън работното време, два пъти годишно организираме благотворителни базари – коледен и великденски. Това са моменти, в които се наслаждаваме на екипната работа по подготовката и междувременно споделяме празничното настроение.
Стремим се и да насърчаваме колегите да предлагат различни идеи за активности, защото така ще могат да вземат по-активно участие, което, от своя страна, създава интересни преживявания и вълнуващи възможности за всички.
Участвате ли в различни обществени и корпоративни социални инициативи?
Да, стараем се да бъдем все по-активни в тази посока и да подкрепяме различни благотворителни инициативи.
Една от нашите последни инициативи беше посветена на Деня на хората със Синдром на Даун, при която колегите се обединиха, носейки шарени чорапи в знак на подкрепа и солидарност.
Също така една от нашите традиции е закупуването на мартенички с благотворителна цел за нашите колеги, а коледните ни подаръци често носят и благотворителен характер.
Както споделихме, през годината организираме два базара, чиято цел е събирането на средства за различни социални инициативи. Били сме част и от инициативи като „Да изчистим България заедно“, където сме се включвали с цел подпомагане на усилията за опазване на околната среда.