Кой отговаря за работодателската комуникация в Paysafe, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказват Божена, Христина и Юлия от HR & Comms екипа на компанията
В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.
Божена Панделиева, Христина Христова и Юлия Степанчук от HR & Comms екипа на Paysafe разказват как компанията развива своята работодателска марка.
Божена Панделиева е Corporate Communications Manager в Paysafe. Работата ѝ включва изработване на стратегии и имплементация на employee engagement програми, реклама на компанията като добър работодател на местния пазар, поддържане на взаимоотношенията на Paysafe с различни асоциации и организации в сферата на финтех. Любим аспект от работата ѝ са дейностите на компанията в сферата на корпоративната отговорност, Diversity and Inclusion, опазване на околната среда и wellbeing инициативи за служителите. Божена отговаря и за различните спонсорства, партньорства и събития на компанията в България.
Христина Христова е Team Lead, Technical Recruitment в Paysafe. Присъединява се към екипа през 2017 г., като е преминала през различни роли с основен фокус в развитие на стратегията за подбор в компанията и привличане на различни специалисти в техническите отдели. През годините пряко участва в различни инициативи, свързани с развитието на работодателската марка и позитивното позициониране на българския пазар – разнообразни кампании за подбор, организиране на събития, развитие и поддържане на взаимоотношения с партньори и университетски мрежи.
Юлия Степанчук e Team Lead, Corporate Recruitment в Paysafe. Тя се присъединява към компанията през 2021 г. Освен ръководител на екипа, тя е ментор и помага за повишаване на неговата квалификацията. Юлия работи в тясно сътрудничество с бизнес екипите за привличане и задържане на таланти. Тя отговаря за множество инициативи и кампании, които помагат за развитието на работодателската марка и достигане както до млади специалисти, които са в началото на своята кариера, така и до професионалисти с дългогодишен опит.
Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
Божена Панделиева: Екипът ни в България наброява над 1400 души, работещи в различни направления - продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, информационна сигурност и други. Тук е и най-голямото подразделение на Paysafe в световен мащаб.
Христина Христова: Предвид големината на екипа имаме както локален HR отдел, така и комуникационен, които отговарят за различните ни employer branding инициативи. В HR отдела на компанията в България са ангажирани над 20 специалисти за целия диапазон от HR функции - подбор, възнаграждения и администрация, HR бизнес партньори и стратегията за Обучения и развитие (Learning & Development) - която всъщност е глобална функция и отговаря за развитието на хората навсякъде в Paysafe. Всички те на годишна база залагат цели в унисон с глобалната бизнес стратегия и локалните планове за наемане на хора в компанията. Реализацията на целите и активациите, свързани с работодателската комуникация и работодателската марка, е в дългогодишно партньорство с екипите в компанията, заедно с външен партньор.
Реновацията на хижа Балканити през 2022 г., от където и в момента служителите имат възможност да работят. Снимка: Paysafe
Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях, според Вас?
Юлия Степанчук: В офиса в България са приблизително 1/3 от всички служители на Paysafe. Екип от 300+ софтуерни инженери в България работи за поддръжка и развитие на дигиталните портфейли Skrill и NETELLER. Това прави софийския инженерен екип най-големия в компанията, тъй като представлява половината от всички софтуерни специалисти на глобално ниво в Paysafe. Прилагаме холистичен подход за удовлетворяващо и ангажиращо преживяване на служителите, което обхваща всички фази от жизнения цикъл в компанията – от привличане на интереса им към Paysafe като потенциален работодател през процеса на подбор, назначаване, въвеждане в работата, професионално развитие, включително смяна на кариерата, баланс между работа и личен живот и т.н. Стремим се да сме иновативни и нестандартни в подхода си. Кампаниите ни варират от популяризирането на актуалните отворени позиции и стажантски програми до хакатони, участие на фестивали, брандиране на изнесени офиси в планината и на морето, организиране на специални ексклузивни събития за бивши служители на компанията и много други.
Paysafe Day 2022 в София, който включва различни инициативи, благотворителен базар и др. Снимка: Paysafe
Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
Христина Христова: Горди сме, че освен традиционните кампании за привличане на таланти през последните пет години използваме по-креативни техники, с които да достигнем до търсените от нас таланти. В кампанията ни The Lost Bit използвахме елемента на геймификация, за да създадем усещане за едно уникално преживяване. Paysafe в колаборация с една от водещите escape стаи в България създаде първата IT escape room. Нейната цел бе да тества уменията на участниците, да ги запознае с дейността на компанията, да докаже, че екипната игра е от значение, както и да ги предизвика да се справят със скрития код в рамките на 60 минути.
Друга кампания, с която целяхме да увеличим Customer Support екипа си, беше Do you speak Paysafe, насочена към хора, говорещи английски, немски, италиански и френски. В продължение на 1 месец всяка седмица се провеждаше онлайн куиз в рамките на 1 час с отбори до 4 души. По този начин успяхме да превърнем първата стъпка от процеса ни по интервюиране в интересна активация по време, на която да тестваме уменията на кандидатстващите, но и самите участници да се забавляват.
Юлия Степанчук: През 2022 г. проведохме още една кампания, насочена към Java програмисти – Code me this, Code me that. Имахме 5 бранд посланици, които създадоха общо 20 загадки с кодове, които трябваше да се решат поетапно в рамките на 4 седмици. Чрез кампанията показахме едно от ключовите предимства на Paysafe, а именно че е възможно да съчетаваш любимите си хобита с работата, срещайки подкрепа от колегите и компанията.
Божена Панделиева: Силни employer branding инструменти, довели до популяризирането на компанията сред експерти в сферата на IT development, Customer Service, финанси и много други, са спонсорството ни за реновирането на хижа „Балканити“ и ползването ѝ като изнесен офис, както и партньорството ни с плаж „Перла“, откъдето служители на Paysafe работят редовно през летния сезон.
Ключов елемент в кампаниите, които провеждаме, е активното участие на нашите служители като посланици на Paysafe. С тяхна помощ се съставят различни кодови загадки, езикови куизове и др.
Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
Божена Панделиева: Не вярваме, че има неуспешни кампании, тъй като дори тези, чрез които не сме постигнали напълно очакваните резултати, ни дават ценен опит, който да приложим в предстоящи инициативи. Те ни помагат да опознаем още по-добре потенциалните кандидати за работа в компанията и да видим как са се променили интересите им, било то за по-кратък или по-дълъг период от време. Така можем по-добре да подберем каналите за комуникация, механиките на предстоящите кампании и да създадем по-интересни и иновативни преживявания за тези, които се включват и проявяват интерес към Paysafe.
Участие в инициативата Race for Cure, насочена към здравето на жените. Race for Cure помага на организации и болници за събиране на средства и повишаване осведомеността за рака на гърдата. Дарението на Paysafe е в подкрепа на Cancercare - българска неправителствена организация, организираща безплатни прегледи за жени в България за ранна диагностика на рак на гърдата. Снимка: Paysafe
Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
Божена Панделиева: Работодателската марка винаги е била основен приоритет на компанията не само по линия на привличане на таланти, но и на задържането им. В дългосрочен план Paysafe инициира редица активности, които да помагат на служителите да се чувстват по-добре на работното място, освен стандартните за компанията допълнителни придобивки. D&I културата ни, която включва разнообразие и приобщаване на служителите на работното място, както и акцентът върху тяхното ментално и физическо здраве. Възможностите за доброволческа работа, грижата към природата са основополагащи за Paysafe като работодател и сме горди да споделим, че са ценности, с които нашите служители се припознават и високо ценят. От екипа ни в България има много колеги, които инициират различни събития всеки месец, с които допринасят не само за общностите вътре в компанията, но и за хора в нужда в цялата страна в партньорство с водещи организации като bcause, Фондация ПУЛС, Операция Плюшено Мече и др. В допълнение регулярно организираме tech talks на различни тематики, целящи да обогатят знанията на хората извън компанията, занимаващи се с информационни технологии, и да се обмени опит.
Христина Христова: Към инициативите имаме и специализиран Learning & Development екип, който се грижи за широкия набор от обучения, които предлагаме на служителите. Целта му е освен задължителните регулаторни обучения, хората в компанията да имат възможност и за личностно и кариерно развитие чрез допълнителни такива. Подобен пример са програма за развитие на таланти; за развитие на мениджъри - Manager Effectiveness Program и Inspirational Leader Program, Жени лидери с технологична функция – WeLead, и много други.
Горди сме да споделим, че за 2022 г. служителите ни са прекарали над 78 000 часа в обучителни активности, като 51% са в лицето на екипа ни в България.
Вижте по какви проекти работи Paysafe
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Paysafe Bulgaria EOOD в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ
Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка?
Как А1 България развива работодателската си марка?