Ивона Манева, Senior Recruitment Manager, пред Economy.bg
Covid-19 се отрази и на процесите по подбор в компаниите. Как ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България. Какво се промени в процеса по подбор в софтуерната компания Paysafe България, разказва Ивона Манева, Senior Recruitment Manager:
„По време на пандемията компаниите, които продължиха да набират кандидати, трябваше да се дигитализират изцяло и да преобразят интервю процесите си в дистанционни такива.
Тъй като Paysafe е дигитално ориентирана компания, успяхме да реагираме бързо на промяната и да открием най-подходящите инструменти за провеждане на онлайн срещи и интервюта. Още преди да бъде обявено извънредното положение, започнахме да подготвяме себе си и мениджърите, които търсеха нови попълнения за екипите си за тази промяна и организирахме процеса на подбор така, че да може да оценяваме обективно всеки един кандидат, независимо от липсата на жив контакт, който по принцип е от изключително високо значение за нас.
Дистанционният подбор представлява предизвикателство поради чисто технически въпроси като онлайн връзка, позициониране на камерата, подсигуряване на достатъчно комфортна среда за самото интервю – това беше причината в Paysafe да създадем кратки съвети за подготовка и осъществяване на видео интервюта, които споделяхме с кандидатите заедно с поканата за самата онлайн среща.
Като позитив бих могла да споделя, че дистанционният подбор ни даде възможност да се срещнем и с хора, с които живата среща би била трудна за организиране – експерти, базирани в други градове и държави, но отворени към релокация. В допълнение, лично за мен най-съществено е, че успяваме да идентифицираме и наемаме висококвалифицирани специалисти в условия на пандемия, подсигурявайки безопасност както за нашите служители, така и за кандидатите.“
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Промени ли се процесът на подбор в Melexis България?
Промени ли се процесът на подбор в Nestle България?