Кристина Горялова, Talent Acquisition Manager, пред Economy.bg
Кристина Горялова, Talent Acquisition Manager в МенторМейт
Covid-19 се отрази и на процесите по подбор в компаниите. Как попитахме HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България. Какво се промени в процеса по подбор в МенторМейт, разказва Кристина Горялова, Talent Acquisition Manager в компанията.
Доколкото новата ситуация и COVID-19 доведоха до промени в много от процесите и начините на комуникация в компаниите, за МенторМейт тази промяна не беше толкова голяма. Като компания с офиси в пет града в България (София, Пловдив, Варна, Велико Търново и Русе), централен офис в Минеаполис, САЩ, и още един в Гьотеборг, Швеция, вече имахме изградени процеси за организиране и провеждане на изцяло онлайн интервюта. От друга страна, още преди настъпването на необходимостта да работим отдалечено заради опасността от новия вирус, в МенторМейт отворихме позициите си за изцяло отдалечена работа и бяхме положили основите на 100% дистанционен процес по подбор.
Независимо от предизвикателствата, пред които ни постави COVID-19, 2020 година беше изключително успешна за екипа ни и компанията успя не само да запази стабилния си ръст, а и да привлече нови клиенти и да продължи разрастването си както на ниво България, където екипът ни вече включва над 600 души, така и в международен мащаб. През целия период МенторМейт беше в активен процес по подбор, като освен към намиране на опитни специалисти, усилията ни бяха насочени и към подпомагане на млади таланти да започнат своя професионален път в софтуерния бранш - нещо, което голяма част от компаниите поставиха на пауза през изминалата година. Гордеем се да споделим, че МенторМейт посрещна 2021 г. с 206 нови служители, 2 реализирани DevCamp програми за обучаване на млади специалисти в сферата на софтуерната разработка и 1 безплатна академия по софтуерно тестване.
За да постигнем това в новата дистанционна действителност, направихме промени в няколко направления:
- Изнесохме процеса на интервюиране изцяло онлайн. Това се случи още преди официалното обявяване на извънредното положение с цел да запазим здравето и спокойствието както на кандидатите, така и на хората от екипа ни.
- Изготвихме насоки за екипа ни и за кандидатите, свързани с подготовката и участието в онлайн интервюта. Както споделих и по-рано, вече бяхме подготвени от техническа гледна точка, което направи този преход плавен и успяхме да запазим бързината и качеството, към които винаги сме се стремили.
- Взехме предвид ситуацията и отделяме време в самото интервю, за да предоставим повече видимост и информация на кандидатите за това какво се случва в компанията през този период, какви промени настъпиха за нас и как се справяме с предизвикателствата, пред които тази ситуация ни изправи.
Самият процес по подбор в МенторМейт включва стандартно едно интервю, в рамките на което преминаваме както през въпроси, свързани с меките умения и мотивацията на кандидатите, така и през оценка на техническите им компетенции. Следващата стъпка е оферта към успешно представилите се специалисти да станат част от екипа ни. Всички следващи етапи по наемането и започването на нови служители в компанията също не изискват срещи на живо и целят да запазим спокойствието и здравето на всички страни. Вярваме, че успяваме да предоставим добро преживяване на кандидатите в процеса, като залагаме на бързина, качество и откритост в комуникацията.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на МенторМейт в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ: