неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5555 прочитания

    Как МенторМейт въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Виктория Чучумишева, HR мениджър на МенторМейт
    05 февруари 2021, 09:37 a+ a- a

    Виктория Чучумишева, HR мениджър на МенторМейт

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, питаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в МенторМейт, научете от Виктория Чучумишева, HR мениджър на компанията.

    За МенторМейт дистанционната работа не е нещо напълно ново. Имайки 5 офиса в различни градове в България, колеги в Щатите и клиенти от различни точки на света, сме съобразили всичките си процеси с тази специфика. Разбира се, новата обстановка все пак ни постави в нова реалност, в която да преосмислим много направления, в това число и въвеждащия процес за нови колеги. 

    На ниво компания колегите минават през поредица от презентации и обучения в рамките на първите си 6 месеца - визия и култура, вътрешни процеси, методологии на разработка, възможности за развитие, взаимоотношения с клиенти. Изключително много държим да показваме лично отношение, затова и процесът е съпроводен от онлайн срещи и дискусии, водени от HR и Operations екипите. Имаме информационен портал, където всеки може да намери отговори на своите въпроси. Винаги сме поддържали този портал, но сега засилихме фокуса към качването на информация там - ако повече от 1 човек ни пита нещо и го нямаме описано, веднага се заемаме да го качим. Новите колеги получават програма за въвеждащия период, а в момента работим над създаването на онлайн курс, за да може още по-лесно да се ориентират и следят какво ги очаква.

    Запознаването с колегите става сравнително бързо. Човек се среща с много професионалисти от компанията по време на въвеждащата програма. С лийда си се запознава на първия ден и двамата се срещат регулярно. Влизайки в проект, започва да се вижда и да работи с екипа си ежедневно. На разположение е платформа, в която има профил и информация за всеки колега. Провеждаме различни събития, например за споделяне на знания или за забавления, в които новите колеги са поканени. По този начин се запознават с ключови специалисти и с хора с еднакви интереси. В момента работим над идея за видео представяне на мениджърския екип, за да може новите колеги още по-добре да опознаят лидерите, които водят компанията, техния кариерен път и ценности.

    Основното предизвикателство при интеграцията на новите колеги е да се почувстват част от общността на МенторМейт и бързо да се ориентират в културата. Започвайки дистанционно, те нямат възможност да работят рамо до рамо с останалите колеги и да черпят знания като наблюдават различни стилове, справяне с трудни ситуации, намиране на решения. Също така не са виждали целия екип на компанията и не знаят от какво са част. Поощряваме лийдовете да канят новите колеги в офиса и да се срещат с тях на живо през първите им месеци, за да изградят още по-силна връзка. Това, разбира се, в момент на извънредна обстановка е изцяло на доброволен принцип.

    Целият процес на подбор и въвеждане протича дистанционно. Влагаме целенасочени усилия да се погрижим, че наемаме правилните хора и им осигуряваме необходимите ресурси откъм техника, информация и подкрепа, за да се адаптират успешно към компанията и работата си. Въпреки това, няма как напълно да компенсираме живия контакт и е по-трудно да се опознае цялостно даден човек. Не всички черти от стила на комуникация, начина на работа, взаимодействие и мотивация могат да се уловят чрез онлайн общуване.

    Допълнително усложнение е, че често лийд и нов колега не работят заедно по проект. Преди работеха от един офис и лесно можеше да се наблюдава как се справя новият колега. За да се справим с това, запазихме продължителността на изпитателния срок и въведохме процес за по-ранно събиране на обратна връзка и разглеждане на представянето. За нас е важно бързо да се уверим, че новите колеги се справят спрямо очакванията. А ако има разминавания, възможно най-бързо да ги идентифицираме, да създадем план за очакваните резултати, да го комуникираме ясно и да търсим начини за ползотворно партньорство.

     
     

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Sitel въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как AtScale въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Endava въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как VMware въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как BULPROS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    17 май 2024, 14:22
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    17 май 2024, 11:28
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    17 май 2024, 10:37
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    17 май 2024, 09:19
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    17 май 2024, 08:53
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари