неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3973 прочитания

    Първите дни в BILLA България

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в BILLA България от Ивелина Евстатиева - Ръководител „Човешки ресурси“ в компанията
    26 февруари 2024, 09:25 a+ a- a

    Ивелина Евстатиева - Ръководител „Човешки ресурси“ в BILLA България. Снимка: BILLA

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в BILLA България от Ивелина Евстатиева - Ръководител „Човешки ресурси“ в компанията.

    BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 50 града в страната с общо 159 търговски обекта, което я прави веригата с най-голям брой магазини в България. Компанията продължава да развива своята мрежа от супермаркети и е третият най-голям частен работодател в страната с над 5000 служители.

    Име: BILLA България
    Сектор: Модерна търговия
    В България е от: 2000
    Брой служители в България: 5000+
    Търговски обекти: 159 в 50 града

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Първият работен ден в BILLA започва на живо, на мястото, където новият служител ще работи. Дали това ще е магазина, логистичната ни база или офиса, първите хора, с които ще се срещне, са неговият пряк ръководител и бъдещият му екип.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    При започване на нова работа и особено в първия работен ден вълнението често е съпроводено с известна доза притеснение. Това е разбираемо, затова ние се стремим да се поставим в обувките на новия колега и избягваме често срещаната грешка „всичко, навсякъде, наведнъж“ или заливането с информация и многото запознанства още в първия ден. Нашата онбординг програма е структурирана така, че всеки служител да има възможност да се запознае с колегите си и работния процес поетапно, уверено и пълноценно. Първата стъпка е да го настаним удобно на новото му работно място и да си направим заедно кафе.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Всеки служител на BILLA независимо от отдела и позицията си преминава през 4-дневно обучение в нашия Обучителен център. То включва теоретична и практическа подготовка и цели да запознае служителя с нашия бизнес, с основните понятия в бързооборотния сектор, както и с различните работни процеси в магазина. След успешното завършване на обучението служителите получават международно признат сертификат в съответствие с международните стандарти на REWE Group. Конкретните стъпки от въвеждащия план, който всеки нов служител получава при постъпване на работа, са индивидуални и съобразени с неговата роля.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Преките участници в процеса по онбординг са новият служител, неговият пряк ръководител, представител на отдел Човешки ресурси и ментор. Ще се спра на ролята на ментора, тъй като тя е по-малко позната. В някои компании се среща още като buddy (от англ. „приятел“). Неговото участие във въвеждащия процес е ключово за по-бързата и лесна адаптация на новия служител. Менторът е винаги на разположение – подкрепя, дава съвети и търси отговори на въпроси заедно с новопостъпилия. Също така помага на новодошлия да опознае колегите си и го запознава с някои по-неформални аспекти от дейността и живота в компанията.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Нашата въвеждаща програма включва ясно разписани активности, планирани в първите 6 месеца, така че в нито един момент новият служител да не се чувства дезориентиран относно това какво му предстои и какво се очаква от него. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    В зависимост от позицията процесът по въвеждане отнема между 3 и 6 месеца. След края на програмата събираме обратна връзка от служителя, както и от останалите участници в процеса. По този начин оценяваме представянето не само на самия служител през периода на неговото въвеждане, но и ефективността на самата програма. 

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Може би предизвикателството е в това да поддържаме правилния и здравословен баланс. Между това програмата да даде сигурност и спокойствие на новопостъпилия и същевременно да му даде възможност да опознае реалната динамика на бизнеса, която понякога може да бъде много предизвикателна. Не е лесно, но смятам, че в голяма степен сме успели да намерим тъкмо този баланс.

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване към екипа на новия служител?
    Освен обучения и индивидуални срещи с отделните структури в компанията, въвеждащият план съдържа активности, които служителят трябва проактивно да планира и да осъществи. Преминаването му през тях е важен индикатор за мотивацията му, както и за неговата готовност и приобщаване към екипа. Този процес на обучение не свършва с края на програмата. Успешното ѝ приключване поставя началото на следващия етап от развитието на служителя в компанията, което ние планираме стъпка по стъпка заедно с него.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Съветът ми към всеки наш бъдещ служител е да се опита да опознае BILLA „отвън“. Като клиент, но и като потенциален служител, през призмата на ролята, която ще заема в компанията. Също така да бъде наясно какво очаква от своята нова работа, какво иска да извлече за себе си – за своето личностно и кариерно развитие. И разбира се, да бъде любопитен, възприемчив. Готов да учи и да се справя с предизвикателствата на една бързо променяща се среда, какъвто е нашият бизнес.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Билла България ЕООД в JOBS.bg


    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години