Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в концесионера на летище Варна и летище Бургас от Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ в компанията
Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт. Снимка: Личен архив
В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?
Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ от Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ в компанията, концесионер на летище Варна и летище Бургас.
Галина Петкова има богат корпоративен опит. Стартира своята професионална кариера като Специалист „Човешки ресурси“ в държавния сектор. Нейният кариерен път продължава в международен холдинг в областта на енергетиката. Към „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ се присъединява през юли 2019 г., оглавявайки отдел „Човешки ресурси“. Притежава магистърска степен по маркетинг и мениджмънт от Икономически университет – Варна и е завършила успешно множество обучения по управление на човешки ресурси, лидерство и управление на промяната.
Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
Всеки нов служител във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД преминава през въвеждащо обучение през първия ден от постъпването му на работа в компанията. Служител от отдел „Човешки ресурси“ води въвеждащия процес, който е различен, в зависимост от позицията, която заема новият служител – съответно, дали е на ръководна, или на експертна длъжност.
Въвеждащото обучение включва запознаване с дейността на Група „Фрапорт“, част от която е именно „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, нашите основни дейности, мисия, визия, ценности и стремеж. Новият служител бива запознат накратко и с богатата история на двете летища във Варна и Бургас, социалната политика на компанията ни, вътрешните правила, организационната структура и инструктаж за безопасните условия на труд. В рамките на първата седмица от постъпване на работа се преминава и през обучение по авиационна сигурност и киберсигурност, както и със запознаване с инструкциите за работа с лични данни.
Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
В първия ден всеки наш нов служител бива запознаван със съответния екип, в който ще работи, като до него винаги има наш дългогодишен служител, който му помага в процеса на интегриране.
За нас е много важно всеки наш нов служител да е с предварително обособено и приготвено за него работно място, с електронен акаунт, създаден достъп до нашия Self-service портал, както и с предоставено съответно оборудване и/или работно облекло в зависимост от характера на извършваната от него работа.
Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
Новите ни служители преминават през специфични обучения в зависимост от европейските регламенти и изискванията на българското законодателство, свързани с авиационния персонал на летищен оператор, какъвто е „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД.
Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
Задължително има представител на отдел „Човешки ресурси“, който е отговорен за цялостния процес, съответния пряк ръководител и членовете на екипа, където новият служител постъпва на работа.
Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
Бързото и лесно адаптиране е част от мисията в работата на отдел „Човешки ресурси“ във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД.
Въвеждащите обучения, напълно обезпеченото и предварително подготвено работно място с необходимата техника за изпълнение на служебните задачи, подсигуреното работно или униформено облекло, вкл. с лични предпазни средства – всичко това е част от инструментариума, чрез който желаем нашите нови служители да се чувстват максимално комфортно още от своя първи ден в компанията ни.
Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
Нашият опит показва, че целият процес по онбординг обикновено отнема между 1 седмица и 1 месец в зависимост от спецификата на самата длъжност и съответните изисквания по регламент за обем и продължителност на встъпителните обучения и инструктажи.
Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
Гордеем се с факта, че всички участници в процеса на онбординг са наясно, че той е изключително важен за новия служител, затова е и достатъчно регулиран, за да са запознати със своята роля и важност да въведат всеки наш нов служител успешно в работния процес, така че никой да не почувства притеснение или стрес.
Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване към екипа на новия служител?
Постоянно търсейки регулярна обратна връзка от самия служител и оказване на допълнително съдействие в случай на необходимост. Радостни сме, че опитът ни до този момент показва, че единици от нашите нови служители след първата седмица изпитват нужда от допълнително съдействие от наша страна, което е ясен показател, че процесът на онбординг в компанията ни дава изключително успешни резултати.
Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
На всеки наш бъдещ служител бих казала, че авиацията като цяло и летището в частност, са много различни от всяко друго работно място. Мнозина са тези, които, щом веднъж стъпят на летището, биват завладени от магията, която единствено авиацията е способна да разпали в сърцата на хората, отдали се на нея.
Бих посъветвала всеки млад и амбициозно настроен човек да опита своя шанс да работи на летище. Гарантирам, че ще остане завинаги очарован от авиацията.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на FRAPORT TWIN STAR AIRPORT MANAGEMENT AD в JOBS.bg