неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2467 прочитания

    Вигинтас Шапокас: Откриваме 50 магазина BILLA Днес в следващите 5 години

    Открихме 12 магазина и 250 работни места през 2023, скоро откриваме нови обекти в Троян и в Граф Игнатиево, догодина инвестираме 62 млн. лв. в нови 12 магазина – изпълнителният директор на BILLA България, пред Economy.bg
    22 ноември 2023, 09:12 a+ a- a

    BILLA България присъства в страната с над 150 магазина. През 2023 компанията реновира 14 свои обекта, а до края на годината броят новооткрити магазини ще нарасне до 12. Градовете Созопол, Чирпан, Троян, Силистра и село Граф Игнатиево са населените места, в които търговската верига навлиза за пръв път. Инвестицията в експанзия и реновации за 2023 ще надхвърли 62 млн. лв., като компанията ще открие над 250 работни места. BILLA България планира изграждането на нова складова база до село Загоре, чиято първа копка беше в края на септември. Тя ще обслужва районите на Централна и Южна България. Откриването е планирано за първата половина на 2025, като компанията ще разкрие над 250 нови работни места в региона. През октомври веригата стартира и нов формат магазини – BILLA Днес, като първият обект отвори врати в гр. Добрич.
    За 2024 компанията планира инвестиции в размер на 68 млн. лв. Ще бъдат открити 12 нови магазина, а 11 ще бъдат реконструирани.

    Каква беше 2023 за BILLA България, колко магазина и работни места бяха открити, какви са плановете на компанията за следващата година, какво представлява новият формат магазини BILLA Днес и как те се различават от традиционните супермаркети, каква беше тази година за бизнеса у нас и каква ще бъде 2024 – тези и други въпроси коментирахме с Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.

    Г-н Шапокас, каква беше 2023 за BILLA България?
    В момента се намираме в разгара на най-силния период от годината за нашия бизнес, така че още е рано за равносметка, но въпреки това мога да кажа, че надхвърляме целите, които си бяхме поставили. Успяхме и тази година да продължим добрата тенденция след големия скок, който направихме през 2022. Високите ни резултати тогава ни дадоха тази възможност да бъдем по-смели и да експериментираме, като стъпим в нови за нас територии. Стартирахме онлайн канал за продажби, въведохме новия ни формат магазини BILLA Днес, значително увеличихме асортимента си от нехранителни стоки, обновихме лоялната си програма, стартирахме съвместни инициативи с нашите доставчици. Искаме да покажем, че пазаруването може да бъде не само лесно и удобно, но може да бъде и вълнуващо. Паралелно с това продължихме активно да развиваме нашата програма за експанзия, както и за цялостна реконструкция на нашите съществуващи магазини. Новооткритите ни обекти в цялата страна през 2023 година са 12, а изцяло реновираните – 14, като нашият фокус остава удобството при пазаруване и безупречното потребителско преживяване.

    Колко супермаркета имате в България? Какъв е пазарният Ви дял?
    През септември тази година BILLA България отпразнува откриването на своя 150-и обект в страната, като към днешна дата те вече са 155. Българският пазар е изключително конкурентен и намирането на локации става все по-голямо предизвикателство. Като веригата с най-много магазини в страната ние имаме предимството да бъдем представени в близо 50 български града, където потребителите ни познават добре и ни се доверяват, а това ни мотивира да навлезем и в нови, по-малки населени места. През 2023 за пръв път отворихме магазини в градовете Созопол и Чирпан, а в близките седмици ни предстои да открием нови обекти и в Троян и в село Граф Игнатиево, област Пловдив.
    Вярвам, че през изминалата година направихме така, че клиентите да преоткрият BILLA. Това се вижда по ръста от 12% за първите десет месеца, който бележим на база един и същи брой магазини, а също и от ръста на нашия пазарен дял. Миналата година успяхме да го увеличим с близо 1 пр. пункт, а за първите 10 месеца на 2023 вече сме пораснали с още 0,5 пр. пункта. Отвъд цифрите виждаме и позитивната реакция на клиентите в магазините ни. Регулярните анализи на потребителските нагласи, които правим, показват, че сме намерили правилната посока. Със сигурност няма да спрем тук, ще продължим да инвестираме в това да бъдем още по-близо до нашите клиенти – както като локация, така и по отношение на техните вкусове и предпочитания.

    Колко служители има компанията в страната?
    BILLA България е един от най-големите работодатели в страната с над 5200 служители в нашите магазини, логистична база и централен офис. Нашето голямо професионално семейство обединява хора от всички краища на страната и на всякакви възрасти – от ученици на 16 – 18 години до мотивирани професионалисти с над 40 години опит зад гърба си. Нашите служители са нашият най-ценен ресурс, затова ролята ни като компания е постоянно да им показваме колко са важни за нас, като инвестираме в тяхното развитие и благосъстояние. Радвам се, че тези наши усилия бяха оценени и от независимия международен институт Top Employer Institute, който в началото на 2023 ни обяви за топ работодател в страната след обстоен и задълбочен одит на нашите политики за развитие и задържане на служителите. Горди сме, че всеки втори наш служител е в компанията над 3 години, а стотици са колегите, които са в BILLA вече над 10, дори над 15 години. Впечатляващо е, че в нашето професионално семейство работят десетки служители, които са в BILLA България от самото начало, вече повече от 20 години. Това показва, че въпреки мащаба и многообразието в нашия екип, успяваме да създадем условия за живот на една устойчива общност от хора със сходни лични и професионални ценности.

    Какви инвестиции планирате за следващата година? Колко нови магазина ще отворите?
    През 2024 планираме да продължим активната си експанзия, като открием нови 12 магазина и реконструираме 14 от вече съществуващите ни обекти, като инвестицията за това ще надхвърли 62 млн. лв. Ще продължим да инвестираме и в зелена енергия чрез поставяне на нови фотоволтаични инсталации както на покривите на наши обекти, така и върху специално изградени навеси на някои от нашите паркинги. Също така над 30 млн. лв. ще бъдат вложени в изграждането на новата ни складова база в с. Загоре. Обектът ще бъде сертифициран по международния BREEAM стандарт за зелено строителство, който гарантира, че складовата база е проектирана и ще бъде управлявана с минимален отпечатък върху околната среда и по най-високите стандарти за устойчивост. Така, по предварителни изчисления, инвестициите ни в България за следващата година възлизат на над 100 млн. лв.

    Колко нови работни места ще бъдат разкрити?
    В резултат на разрастването на бизнеса и търговската ни мрежа в страната тази година разкрихме нови 250 работни места, а през следващата година очакваме тази цифра да бъде дори по-голяма. Изключително важна роля за бързата и ефективна адаптация на новите членове на екипа имат нашите четири обучителни центъра в страната – в София, Стара Загора, Варна и Плевен, които дават по-силен и уверен старт на нашите нови служители. През тях са преминали успешно над 6000 души – настоящи експерти в областта на ритейла, за последните 7 години от откриването на първата ни школа за експерти в София. С развитието на нашия сектор, освен че се разкриват нови позиции, се появяват и напълно нови професии. Такива са например специалистите по устойчиво развитие, експертите в областта на зелената енергия, специалистите по управление на връзката с клиентите, така нареченият CRM, HR специалистите, профилирани в областта на социалните придобивки и фирмената култура, и редица други. Вярвам, че нашето развитие не се измерва само с това колко нови работни места ще предложим, а във възможността всеки член на нашия екип да прави това, което харесва и да вижда своя кариерен път в компанията.

    Каква е идеята зад формата BILLA Днес? Как тези магазини ще се различават от традиционните супермаркети?
    Много е просто – с концепцията BILLA Днес ние искахме да се доближим максимално до онзи несъществуващ „идеален магазин“ в представите на съвременния потребител. Затова и бизнес моделът ни стъпва върху редица проучвания на клиентските нагласи, които направихме през последните две години. Започнахме от най-важното – как пазаруват българските потребители и какво очакват от нас. Този въпрос със сигурност няма кратък отговор, но все пак идеалният магазин трябва да бъде близо до дома, нали? Ето защо нашата концепция залага на изграждане на 50 обекта BILLA Днес в следващите 5 години, които да бъдат разположени в сърцето на кварталите в големите градове, както и в по-малки населени места. За да се доближим максимално до потребителите не само като локация, но и до очакванията им, когато прекрачат прага на магазина, освен регулярните си проучвания, организирахме и специални сесии от вида „Пазарувай с клиент“. Нашият екип проведе десетки часове на задълбочени разговори с реални клиенти, дори пазарувахме заедно с тях в магазина, водени от една единствена цел – да разберем как да направим преживяването им възможно най-удобно, лесно и приятно.
    При подбора на асортимента сложихме силен акцент върху свежите категории – плодове и зеленчуци, прясно изпечен хляб, месо, готвени ястия на топлата витрина. От потребителските нагласи се водихме и при решенията как да бъде подреден магазинът – да се предлага ли месото на витрини за обслужване, как искат да заплащат продуктите си и редица други компоненти, оказващи влияние върху потребителското преживяване. Данните, които имаме, показват категорична тенденция клиентите да пазаруват с по-малка кошница и на по-чести интервали. С удобния и близък до дома квартален магазин BILLA потребителите ще могат да спестят пари и време, като си набавят всичко необходимо за ежедневните нужди на семейството.

    Каква беше 2023 за бизнеса в България и какви са очакванията Ви за 2024?
    След изключително трудните за бизнеса последни три години смятам, че 2023 премина под знака на стабилизацията. Цените на суровините и електроенергията за първи път от 2020 се задържаха на едно ниво, дори започнаха да спадат през летните месеци, производителите също отразиха промяната, като спряха да вдигат цените си. Съревнованието между търговците продължава да се решава от това кой ще предложи по-атрактивни и по-релевантни за клиента промоции, както и по-лесно и удобно потребителско преживяване. Не по-малко конкурентен е и пазарът на труда – намирането на квалифицирани кадри и задържането на служители става все по-сериозно предизвикателство пред бизнеса, особено в сектора на логистиката. Смятам, че тези тенденции ще се запазят и през 2024. Eто защо ключов приоритет за нас е да повишаваме ефективността на нашите процеси, да предлагаме по-гъвкави и атрактивни условия на работа и да инвестираме в развитие и удовлетвореност на служителите ни.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Билла България ЕООД в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години