сряда, 06 декември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    366 прочитания

    Пътеводител на дигиталния стопаджия: Професия Brand Manager

    За изискванията и отговорностите на позицията разказва Павлина Георгиева – Brand Manager в SoftUni Digital
    15 ноември 2023, 17:30 a+ a- a

    Снимка: Павлина Георгиева – Brand Manager в SoftUni Digital

    Бранд може да бъде всеки продукт, услуга или концепция с условието да се отличава от останалите. На практика всеки бизнес е бранд или поне има потенциала да се превърне в такъв с правилните насоки.
    Тук идва ролята на бранд мениджъра, с която днес отблизо ще ни запознае Павлина Георгиева – Brand Manager в SoftUni Digital.

    Здравей, Павлина, какво можеш да ни споделиш за ролята на Brand Manager?
    Ролята на Brand Manager-а търпи различни интерпретации в зависимост от контекста на компанията, в която се изпълнява. В основата ѝ обаче винаги стои изграждането и поддържането на подходяща репутация на бранда на съответната бизнес организация. Това може да се случи както чрез построяването на правилната комуникационна политика, съобразена с аудиторията, до която желаем да достигнат точните послания, мисия и визия, така и посредством визуална идентичност, медийно присъствие и други.
    Brand Manager-ът е този, който управлява процесите, свързани с разпознаваемостта и имиджа на бранда на компанията, за която работи. Като не е необходимо винаги да участва пряко в споменатите процеси, често е достатъчно да ги регулира с помощта на ясно изразени насоки както към собствения му екип, така и към други звена и отдели в организацията. Негова е отговорността по разбираем начин да предаде идентичността и посланието на бранда, така че същите да бъдат комуникирани оптимално от всеки служител на компанията към потенциални и реални клиенти и партньори.

    Какви техники могат да се използват за повишаване видимостта и разпознаваемостта на една марка?
    За да се повишат видимостта и разпознаваемостта на една марка, на първо място е необходимо да има ясно изразена комуникационна политика и визуална идентичност. Първата съдържа ключови параметри за компанията, каквито са нейното стойностно предложение към потребителите, мисия и визия. Логото, цветовете и шрифтовете на бранда пък са тези параметри, които достигат до аудиторията изцяло невербално, но за сметка на това допринасят значително за изграждането на силна емоционална връзка с нея. Замислете се за извитата дъга на Nike или димящата чаша с кафе на Java – и двете лога говорят без думи на потребителите си и ги приобщават към марката.
    След като вече имаме конкретно насочена комуникационна политика и визуална идентичност, много по-сигурно и ефективно могат да се предадат основните послания на марката чрез органично съдържание, медийни участия, платени реклами, събития, награди, партньорства и други.

    Кои са най-големите предизвикателства пред един Brand Manager?
    Най-големите предизвикателства са свързани с умелото координиране на разнообразието от процеси и хора, които стоят зад изграждането и поддържането на един бизнес бранд. Без значение дали говорим за управление и планиране на съдържание, за мониторинг на медийните изяви, или справяне с негативни коментари във виртуалното пространство, всичко следва да се случва в синхрон, да се реагира в необходимите срокове и да се вземат бързи и коректни решения.
    Разбира се, при наличие на добри организационни качества и проактивно мислене в посока на разрешаване на възникващите казуси работата на Brand Manager-a може да носи истинско удовлетворение и да бъде силно мотивираща. Особено ако разчитате на талантливи и отговорни експерти в екипа си, какъвто се радвам да е моят случай.

    Какви качества е препоръчително да притежава Brand Manager-ът?
    При всички положения трябва да бъде грамотен на много и различни нива – в изказа си, в комуникационните си умения, в цялостните си маркетингови познания. Важно е да има комплексни познания по дигитален маркетинг, за да може да управлява присъствието на даден бранд ефективно и успешно в различните комуникационни канали.
    Дипломатичността, последователността и търпението също играят ключови роли в професията на Brand Manager-а. Правилните подход, думи и стратегии спрямо различните ситуации и личностни характери допринасят значително за постигането на желана репутация за марката и поддържането на здравословна екипна среда.
    Не на последно място е и способността за ежедневно справяне с различни творчески, организационни, оперативни и лидерски задачи, така че работата да върви гладко и да води до позитивни резултати.

    Какъв съвет би далa на хората, които са избрали професията Brand Manager?
    Ако вече притежавате професионални компетенции в областта на управлението и планирането на процеси, касаещи вътрешното съдържание, ПР комуникациите, репутацията на марката, вече имате една добра основа.
    Остава да я надградите, развивайки личностни качества като дипломатичност, емпатия, спокойствие и проактивно мислене при разрешаване на казуси. Работете върху комуникационните си умения, защото от начина, по който представяте своите предложения и изисквания към колеги, клиенти и партньори, ще зависи дали, в какви срокове, и доколко качествено ще бъдат изпълнени те.
    В случай че ръководите екип, бъдете за хората си този лидер, който винаги сте искали да имате. Ценете ги, демонстрирайте доверие и благодарност към отдадеността им, помагайте им ефективно. И винаги помнете откъде сте тръгнали и кой ви е подал ръка по пътя.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Какво да очакваме за банките и икономиката на България през 2024?
    Очакват се редица предизвикателства на различни фронтове, но и възможности за развитие на финансовия сектор, коментира Петър Чобанов, подуправител на БНБ
    преди 14 часа
    преди 14 часа
    преди 16 часа
    Какво е бъдещето на хибридната работа?
    Наред с многобройните предимства дистанционната работа има и редица недостатъци, отчита доклад на Colliers
    преди 16 часа
    Siemens и българската Nasekomo обявиха стратегическо партньорство по време на COP 28
    Двете компании ще си сътрудничат в дигитализацията на биопреобразуването чрез насекоми – новозараждаща се индустрия с потенциал за устойчиво развитие
    преди 16 часа
    АИКБ: Близо 80% от българската икономика вече е на светло
    Делът на сивата икономика у нас остава относително висок на фона на средните нива в ЕС