Защо бъдещето на образованието е в безплатните онлайн курсове, разказва преподавателят от Станфорд и основател на Coursera Дафне Колер в рамките на форума TED. Във видеопрезентацията си тя изтъква три предимства на проекти като Coursera, които ще направят онлайн образованието предпочитан от младежите по света модел на обучение.
Coursera е иновативен проект, който предлага безплатни онлайн курсове на изтъкнати професори от 16 елитни американски университета.
Вижте трите предимства на онлайн образованието според Дафне Колер:
• Възможности за обучение за всички: Досега много хора, живеещи в по-бедни региони на света, имаха ограничен или почти никакъв достъп до образование. Сега чрез новите платформи за онлайн образование лекции на изтъкнати преподаватели от топ университети ще са достъпни за всяко кътче на планетата. „Следващият Алберт Айнщайн или Стив Джобс може би живее в някое отдалечено селце в Африка. Онлайн образованието може да му предложи достъп до обучение, което да му помогне да развие идеята си, която да направи света по-добър за всички нас”, посочва Колер в лекцията си. Тя отбелязва, че макар онлайн курсовете да не предлагат дипломи за завършено образование от топ университетите, те предлагат сертификати, които вече са помогнали за развитието на кариерата на много хора.
• Онлайн курсовете предлагат безпрецедентен поглед върху това как хората по света учат в днешно време: Онлайн курсовете, особено тези, в които участват по над 100 000 студенти от цял свят, предлагат безпрецедентен поглед върху това как хората учат днес. Колер дава следния пример – ако двама студенти от клас от 100 души дадат грешен отговор на един и същ въпрос от определен тест, може и никой да не забележи. Ако 2000 студенти обаче объркат същия въпрос, това няма как да остане незабелязано. По този начин преподавателят ще може да обърне внимание на всеки сгрешил въпроса, като му изпрати лично съобщение.
• Онлайн курсовете предлагат по-голяма възможност за взаимодействие, което улеснява по-доброто усвояване на материала - „Студентите не учат, като просто си седят и гледат видеолекции. При възникване на въпрос те имат възможност да спрат видеото във всеки момент и да попитат някой друг колега. В много от нашите онлайн курсове средното време за отговор на въпрос във форумите е 22 минути – нещо, което аз не бих могла да постигна по отношение на моите студенти в Станфорд”, споделя Колер. „Ние като общество не можем да си позволим личен преподавател за всеки студент. Материалът обаче може да се овладее по-лесно с компютър, който не се уморява да показва многократно една и съща видеолекция”, допълва съоснователката на Coursera.