понеделник, 07 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11224 прочитания

    Как ще изглежда бъдещето на образованието?

    Вижте какво споделя пред TED един от основателите на Coursera, Дафне Колер
    06 август 2012, 17:02 a+ a- a

    Защо бъдещето на образованието е в безплатните онлайн курсове, разказва преподавателят от Станфорд и основател на Coursera Дафне Колер в рамките на форума TED. Във видеопрезентацията си тя изтъква три предимства на проекти като Coursera, които ще направят онлайн образованието предпочитан от младежите по света модел на обучение.

    Coursera е иновативен проект, който предлага безплатни онлайн курсове на изтъкнати професори от 16 елитни американски университета.

    Вижте трите предимства на онлайн образованието според Дафне Колер:

    Възможности за обучение за всички: Досега много хора, живеещи в по-бедни региони на света, имаха ограничен или почти никакъв достъп до образование. Сега чрез новите платформи за онлайн образование лекции на изтъкнати преподаватели от топ университети ще са достъпни за всяко кътче на планетата. „Следващият Алберт Айнщайн или Стив Джобс може би живее в някое отдалечено селце в Африка. Онлайн образованието може да му предложи достъп до обучение, което да му помогне да развие идеята си, която да направи света по-добър за всички нас”, посочва Колер в лекцията си.
    Тя отбелязва, че макар онлайн курсовете да не предлагат дипломи за завършено образование от топ университетите, те предлагат сертификати, които вече са помогнали за развитието на кариерата на много хора.

    Онлайн курсовете предлагат безпрецедентен поглед върху това как хората по света учат в днешно време: Онлайн курсовете, особено тези, в които участват по над 100 000 студенти от цял свят, предлагат безпрецедентен поглед върху това как хората учат днес. Колер дава следния пример – ако двама студенти от клас от 100 души дадат грешен отговор на един и същ въпрос от определен тест, може и никой да не забележи. Ако 2000 студенти обаче объркат същия въпрос, това няма как да остане незабелязано. По този начин преподавателят ще може да обърне внимание на всеки сгрешил въпроса, като му изпрати лично съобщение.

    Онлайн курсовете предлагат по-голяма възможност за взаимодействие, което улеснява по-доброто усвояване на материала - „Студентите не учат, като просто си седят и гледат видеолекции. При възникване на въпрос те имат възможност да спрат видеото във всеки момент и да попитат някой друг колега. В много от нашите онлайн курсове средното време за отговор на въпрос във форумите е 22 минути – нещо, което аз не бих могла да постигна по отношение на моите студенти в Станфорд”, споделя Колер.
    „Ние като общество не можем да си позволим личен преподавател за всеки студент. Материалът обаче може да се овладее по-лесно с компютър, който не се уморява да показва многократно една и съща видеолекция”, допълва съоснователката на Coursera.

    Вижте какво още споделя Дафне Колер пред TED:

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    САЩ отпуска $100 млн. за иновации при полупроводниците
    Те ще са насочени към университети, национални лаборатории и частния сектор
    преди 6 часа
    5 ИКТ организации предлагат промяна в приема в математическите и професионалните гимназии
    Без силно математическо образование, ИТ индустрията рискува да загуби конкурентното си предимство, предупреждават те
    преди 7 часа
    Световната банка: България е сред водещите места за правене на бизнес
    Докладът Business Ready обхваща само 50 страни, като не са включени развити икономики като САЩ, Германия, Франция или Япония
    преди 8 часа
    Проф. Зико Колтер с безплатна лекция в Софийския университет
    Той е член на борда на OpenAI и е в България по покана на INSAIT
    преди 10 часа
    България изпада от групата на най-свободните икономики в света
    От 20-то страната ни се срина до 43-то място по икономическа свобода, алармират от ИПИ
    преди 10 часа
    Сър Греъм Уотсън се присъединява към преподавателския състав на ВУЗФ
    Английският икономист ще предава своя богат опит от реалния политически и академичен живот на студентите