вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    20462 прочитания

    Coursera: 13 500 българи учат с нас

    Съоснователят на Coursera Андрю Нг в интервю за Economy.bg
    18 март 2013, 09:46 a+ a- a

    Coursera е един от най-големите онлайн образователни проекти в света. Курсове през платформата предлагат елитни университети от цял свят, включително САЩ, Великобритания, Германия, Франция, Швейцария, Китай и Япония. Почти 3 милиона души от всички кътчетата на планетата, включително и от България, ползват платформата. Зад набиращия скорост проект стоят двама преподаватели от Станфорд – Андрю Нг и Дафне Колер.
    Преди около година се свързахме с Андрю Нг, за да ни разкаже за амбициозната инициатива. Сега го потърсихме отново, за да сподели как се развива платформата.

    Американският съвет по образованието (АСЕ) е образователна асоциация, в която членуват над 2000 колежи и университети в САЩ. ACE може да дава препоръки на своите членове за признаване на кредити, включително и от нетрадиционни образователни програми. Решението дали да приеме препоръките на организацията зависи изцяло от учебното заведение.

    Пет курса на Courseraбяха препоръчани за акредитация, което представлява  една стъпка до академичното им признаване. Сред препоръчаните курсове са: генетика, алгебра и биоелектричество. 

    Какво означава за Coursera, че пет от вашите курсове получиха препоръка за акредитация?
    Признанието от Американския съвет за образование (ACE) е една много положителна стъпка, която ще позволи да предложим на студентите повече възможности за получаване на образователна степен. Надяваме се това, да има положително влияние върху много от нашите студенти.

    Очаквате ли университетите да приемат препоръките?
    Да.

    Ще получат ли и други курсове подобни препоръки?
    Очакваме Американския съвет за образование (ACE) да направи препоръки за кредити и за други курсове.

    Колко регистрирани потребители имате в момента?
    Записаните студенти в Coursera в момента са 2.96 милиона.

    Имате ли потребители и от България?
    Да, имаме 13 500 регистрирани потребители в различни курсове от България.

    Coursera в момента предлага 329 курса от различни области – от икономика и финанси през компютърни науки, медицина и социални науки до право, изкуство и др. 

    Кои курсове се радват на най-голям интерес?
    Най-много записани студенти има за следните курсове: Introduction to Finance; Model Thinking; Game Theory; Think Again: How to Reason and Argue; Cryptography I; Machine Learning; Algorithms: Design and Analysis, Part 1 (by Stanford); Computer Science 101; Algorithms, Part I (by Princeton); Introduction to Logic.

    Как оценявате представянето на студентите?
    Това зависи от курса. В някои курсове се използват въпроси с възможност за избор на повече отговори, като оценката варира в зависимост от отговора. В други курсове се използва системата на оценка от друг участник в курса (peer grading). Зависи от преподавателя как студентите да бъдат оценявани.

    Къде студентите срещат най-много трудности?
    И тук както при традиционното образование зависи от студента. За някои са трудни едни теми, а за други – съвсем различни.

    С колко университета си партнирате в момента?
    62 университета от цял свят предлагат онлайн курсове през Coursera.

    Признава ли бизнесът сертификатите на Coursera?
    Много компании проявиха интерес да се свържат директно със студенти, завършили успешно курсове на Coursera. Знаем от нашите потребители, че курсовете са им помогнали да си намерят нова работа или да се издигнат професионално.

    Намерихте ли начин да монетаризирате растящия интерес към платформата?
    Да. След като получихме финансиране в размер на 22 милиона долара, сега имаме възможност да се фокусираме върху това да предложим възможно най-доброто онлайн изживяване на потребителите без да се опитваме на всяка цена да генерираме приходи. Все пак изпробваме няколко стратегии за монетаризиране на интереса към платформата. Едната е Signature Track, който предлага възможност на потребителите да платят малка по размер такса, за да получат официални сертификати за добро представяне и завършване на курса. Тази услуга обаче е опционална, а достъпът до съответния курс остава безплатен. Другата стратегия е Career Service, която предлага възможност на успешните студенти да се свържат с потенциални работодатели. Така работодателите, които желаят да получат достъп до информация за представянето на студентите (с тяхно съгласие) по отделните курсове, трябва да заплатят такса.

    Кои според вас са основните тенденции, които задават бъдещето на образованието? Технологиите имат голям потенциал да променят образованието независимо дали чрез безплатните онлайн курсове от типа MOOC - Massive Open Online Courses, като Coursera, или чрез други средства, които могат да се ползват извън класната стая.

    Интервю: Детелина Калфова

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 7 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 8 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 9 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 12 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ