Секторът генерира приходи от 200 милиона евро у нас
Аутсорсингът се превърна в успешна история за България. В сектора, който генерира приходи от 200 милиона евро, са заети около 15 000 души, разказва авторитетният британски вестник Financial Times (FT). Изданието проследява развитието на аутсорсинга у нас.
FT отбелязва, че Индия и Филипините може да са две от най-известните аутсорсинг дестинации в света, но някои източноевропейски страни също откриха свои ниши за аутсорсинг, като се възползваха от местоположението си, ниските работни заплати и квалифицираната работна ръка.
Изданието разказва, че ако преди 15 години България не е имала никаква аутсорсинг индустрия, то днес много големи международни компании са открили аутсорсинг центрове у нас.
Последният пример за това е канадската аутсорсинг компания Telus, която придоби миноритарен дял в българската аутсорсинг компания CallPoint New Europ от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), отбелязва FT.
Изданието припомня и откриването на аутсорсинг центрове в България от гиганти като Coca-Cola, Hewlett-Packard и IBM.
Вестникът разказва също как няколко поредни правителства се опитват да стимулират сектора с освобождаване от данъци, обучение, субсидии за инфраструктура и логистична подкрепа. Като предимства на страната изданието посочва също значително по-ниските разходи за заплати в сравнение със Западна Европа.
И въпреки че разходите за труд може и да се по-високи от тези в някои азиатски страни, България може да извлече други конкурентни предимства, подчертава FT.
Като проблем обаче се посочва трудното намиране на достатъчно подготвени кадри за ръководните позиции.
Изданието припомня, че през 2011 консултантската компания AT Kearney поставя България на пето място в Европа като аутсорсинг дестинация.
В заключение FT отбелязва, че в един все по-конкурентен и географски мобилен сектор България не може да си позволи да лежи на старите си лаври.