четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5004 прочитания

    Какво е да си част от творческия екип на: The Smarts

    Научете повече за предизвикателствата в работата на Олга Стойчева, Творчески директор в рекламната агенция
    08 март 2024, 07:41 a+ a- a

    Олга Стойчева, Творчески директор, The Smarts. Снимка: Личен архив

    В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Олга Стойчева, Творчески директор в рекламната агенция The Smarts:

    Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование.
    Казвам се Олга Стойчева и съм творчески директор на The Smarts, учих графичен дизайн и плакат и рекламен дизайн в НБУ. Покрай задачите в университета си създадох портфолио, което Радо Бимбалов откри в Behance и така започнах работа в агенцията преди 9 години. Тогава на работа ми стана толкова интересно и забавно, че зарязах бакалавърската си степен на финалната права, но ако някой студент чете това – да не прави същото!

    Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
    С попадането си в агенцията бях омагьосана от хората – рекламата ме среща ежедневно с безброй интересни, мотивирани, креативни и интелигентни хора. Всички те влагат много труд, емоция и упоритост в работата си. Такава вдъхновяваща среда е рядкост, това и ме задържа в тази индустрия години наред.

    Откъде черпите вдъхновение?
    Работата ни е толкова разнообразна, че човек може да черпи вдъхновение от всичко – рекламата съчетава всички изкуства, но ги използва, за да продава, а това крие в себе си и много бизнес стратегия, психология и философия. Всичко свързано с тези неща ме вдъхновява – следвам различни артисти и рекламисти от цял свят, но и обичам да наблюдавам хората и поведението им в ежедневието. Също обичам да посещавам изложби и фестивали, любим ми е Pictoplasma Berlin, който вече има и българско издание и е най-големият фестивал за character design и анимация.

    Кои са технологиите, които улесняват екипа Ви най-много в процеса на работа?
    Най-добрият инструмент, с който разполагаме, е въображението ни. Технологиите са на второ място – било то стандартният софтуер или изкуственият интелект, от който всички се възползваме напоследък.

    Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
    Всички искаме да чувстваме работата си значима, и това става, когато тя има социален отзвук. Любими са ми двете кампании, които създадохме през 2019 и 2020 г. за Софийския международен литературен фестивал – те отразяваха различни социокултурни проблеми, адекватни за времето си, и до днес ги смятам за едни от най-смислените ни и естетически издържани кампании.

    Кой е най-скорошният проект, по който екипът Ви е работил, и какво можете да ни разкажете за него?
    В момента работим по launch на нов продукт на любим наш клиент – Rice Up, който винаги е бил отворен към нестандартни концепции и силни визуални предложения, и истински се вълнувам, че съм творчески директор на следващата му кампания, нямам търпение да я видя в ефир, но има време дотогава.

    Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
    Понякога сравнявам работата ни с тази на адвокатите – мисията ни като рекламисти е да сме не просто творци, а да защитим и представим клиентите си с най-добрите им качества, надграждайки постоянно това, което имат изградено до момента. Важно е от самото начало да съумееш да провокираш клиента и да го насочиш стратегически, така че да гледате в една посока, тогава ще избегнете разминаванията и разочарованията при творческото изпълнение на съответната задача.

    Кои са най-големите предизвикателства пред екипа Ви?
    Вече споменах въображението, и то се крие в новата посока, в която тръгнахме с цялата комуникационна група на The Smarts – Devoted to imagination – цел ни е да си създадем вътрешна култура около въображението, среда, в която всеки допълва екипа със своите сили и таланти, но следвайки обща посока и високи критерии.

    С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
    Луди, умни, цветни.

    Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
    В последно време наблюдавам, че младите хора стават все по-открити и непринудени, не обичат преструвки и перфектни картинки, смело говорят за теми, които доскоро са били табу, споделят за слабостите и недостатъците си. За да заслужат такива потребители, брандовете ще трябва да стават все по-човешки и социално ориентирани, ще трябва не просто да продават, а да създават собствена общност, в която потребителите се припознават… и това е супер.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на The Smarts в JOBS.bg

    Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“

    Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics
    Какво е да си част от творческия екип на: Human
    Какво е да си част от творческия екип на: All Channels
    Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 16 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 17 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
    преди 18 часа
    Tesla ще съкрати над 10% от работната си сила
    Двама висши мениджъри също се оттеглят
    преди 19 часа
    Sameday планира 200% увеличение на точките за доставка извън дома в България
    Експанзията до 1500 точки до края на 2024 г. е част от регионален инвестиционен план в размер на €30 млн.