За пета поредна година в България се проведе фестивалът за ефективност на реклама Effie, който отличава най-значимите постижения в маркетинговите комуникации и идеите, които работят, организирани от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и в него участват рекламодатели и рекламни агенции с реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани от януари миналата година до края на март 2012.
Тази година 30 кампании се включиха в конкурса, но журито допусна до големия финал 12 от тях. Ефективността на всяка отделна кампания се оценява по четири показателя: какви са предизвикателствата и целите пред кампанията; каква е била голямата идея на кампанията и как й е вдъхнат живот; какви са постигнатите резултати.
Ето и победителите в отделните категории:
Категория „Стоки”
Категория „Услуги”
Категория „Корпоративни комуникации”
Категория „Социална, политическа, медийна”
За първи път Effie България обяви и най-ефективните агенции и рекламодатели въз основа на резултатите от конкурса, като индексът Effie Index България следва правилата на Effie Index Worldwide.
Ето и класирането на агенциите, клиентите и търговските марки