сряда, 07 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2776 прочитания

    116 инициативи с кауза в Годишните награди за отговорен бизнес 2021

    Въпреки пандемията броят на участниците бележи ръст в сравнение с предходната 2020
    23 февруари 2022, 18:01 a+ a- a

    116 инициативи с кауза се състезават в Годишните награди за отговорен бизнес 2021 – най-авторитетния национален конкурс за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие, съобщават организаторите от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). Въпреки пандемията и свързаните с нея трудности и трансформации кандидатурите в настоящото издание на конкурса и броят на участниците бележат ръст в сравнение с предходната 2020 година.

    Конкурсът на БФБЛ се провежда за 19-и пореден път под мотото „Дай добър пример“ и предоставя престижна трибуна за компаниите, които последователно и ефективно развиват и подкрепят проекти с положително въздействие върху хората, природата и обществото. Те те имат възможност да споделят своите успешни социални кампании, да получат признание за устойчивите си практики и така да утвърдят репутацията си на ангажиран работодател. В конкурса могат да участват всички бизнеси в страната независимо от големина и бранш, при това напълно безплатно.

    „С Годишните награди за отговорен бизнес БФБЛ се стреми да насочи вниманието към отговорните компании – компаниите, които превръщат своите ценности и мисия в реални действия. Вярваме, че техните усилия и постижения заслужават да бъдат популяризирани както сред останалите представители на частния сектор, така и сред широката общественост, като това важи за всички участници в конкурса. Разбира се, най-успешните инициативи ще бъдат отличени от независимото експертно жури. Така ще мотивираме и следващото поколение лидери да инвестира в социални каузи”, каза председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян.

    Номинациите в настоящото издание на конкурса – общо 116 – бележат ръст от 4,5% в сравнение с предходната година. Увеличение има и при броя на компаниите участници – те са 80 или с 2,56% повече на годишна база, като само половината от тях са членове на БФБЛ. Най-многобройни по традиция са кандидатурите в категория „Инвеститор в обществото” – 34. Следва „Инвеститор в знанието” с 19 номинации, с което бележи спад в сравнение с предходното издание. За призовете в категориите „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” и „Маркетинг, свързан с кауза” се борят по 16 проекта. Кандидатурите за титлата „Инвеститор в околната среда” са 15 или над два пъти повече от 2020 г. Седем са претендентите за приза „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие”.

    Тази година в състезанието бе въведена нова, допълнителна категория „Многообразие на работното място“ – част от усилията на БФБЛ като учредител на Хартата на многообразието в България да насърчи равенството и социалното приобщаване в работна среда. Общо 9 проекта се борят за престижното отличие.

    „Компаниите и организациите имат огромна роля за насърчаването на чувството за принадлежност и споделянето на общи ценности. В екипите, в които многообразието е приоритетна политика, а приобщаването е цялостна стратегия, този подход е източник и на креативност, иновации, удовлетвореност на служителите и добри резултати. Наградата „Многообразие на работното място“ е нещо повече от признание – победителите в категорията ще споделят своите най-добри практики и постижения, което би могло да вдъхнови и други компании, от една страна, и ще допринесе и за изграждането на едно по-равноправно и толерантно общество, от друга“, коментира Левон Хампарцумян.

    Всички 116 кандидатури във всички седем категории се състезават и за специалната награда Еngage за принос на служителите към отговорен проект на компанията.

    Номинираните проекти се оценяват от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите. Оценките се базират на следните критерии: конкретна полза за обществото, работа в партньорство с други организации, ангажираност на служителите, продължителност и последователност на инициативата, новаторство и обществено признание.

    Победителите в отделните категории, както и подгласниците им – компаниите, класирани на второ и трето място, ще бъдат обявени по време на церемония по награждаването, която ще се състои през април 2022 г. Събитието включва и кратко представяне на всички кандидатури, които по-късно ще бъдат публикувани и на специалната КСО платформа на сайта на БФБЛ.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    За първи път: Търговията ни със Северна Македония достигна 1 млрд. евро през 2022
    Бизнес форум с над 150 представители на бизнеса и търговските камари от двете страни се проведе в Скопие
    преди 7 часа
    преди 8 часа
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 8 часа
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 9 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 14 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт