събота, 13 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2036 прочитания

    116 инициативи с кауза в Годишните награди за отговорен бизнес 2021

    Въпреки пандемията броят на участниците бележи ръст в сравнение с предходната 2020
    23 февруари 2022, 18:01 a+ a- a

    116 инициативи с кауза се състезават в Годишните награди за отговорен бизнес 2021 – най-авторитетния национален конкурс за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие, съобщават организаторите от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). Въпреки пандемията и свързаните с нея трудности и трансформации кандидатурите в настоящото издание на конкурса и броят на участниците бележат ръст в сравнение с предходната 2020 година.

    Конкурсът на БФБЛ се провежда за 19-и пореден път под мотото „Дай добър пример“ и предоставя престижна трибуна за компаниите, които последователно и ефективно развиват и подкрепят проекти с положително въздействие върху хората, природата и обществото. Те те имат възможност да споделят своите успешни социални кампании, да получат признание за устойчивите си практики и така да утвърдят репутацията си на ангажиран работодател. В конкурса могат да участват всички бизнеси в страната независимо от големина и бранш, при това напълно безплатно.

    „С Годишните награди за отговорен бизнес БФБЛ се стреми да насочи вниманието към отговорните компании – компаниите, които превръщат своите ценности и мисия в реални действия. Вярваме, че техните усилия и постижения заслужават да бъдат популяризирани както сред останалите представители на частния сектор, така и сред широката общественост, като това важи за всички участници в конкурса. Разбира се, най-успешните инициативи ще бъдат отличени от независимото експертно жури. Така ще мотивираме и следващото поколение лидери да инвестира в социални каузи”, каза председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян.

    Номинациите в настоящото издание на конкурса – общо 116 – бележат ръст от 4,5% в сравнение с предходната година. Увеличение има и при броя на компаниите участници – те са 80 или с 2,56% повече на годишна база, като само половината от тях са членове на БФБЛ. Най-многобройни по традиция са кандидатурите в категория „Инвеститор в обществото” – 34. Следва „Инвеститор в знанието” с 19 номинации, с което бележи спад в сравнение с предходното издание. За призовете в категориите „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” и „Маркетинг, свързан с кауза” се борят по 16 проекта. Кандидатурите за титлата „Инвеститор в околната среда” са 15 или над два пъти повече от 2020 г. Седем са претендентите за приза „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие”.

    Тази година в състезанието бе въведена нова, допълнителна категория „Многообразие на работното място“ – част от усилията на БФБЛ като учредител на Хартата на многообразието в България да насърчи равенството и социалното приобщаване в работна среда. Общо 9 проекта се борят за престижното отличие.

    „Компаниите и организациите имат огромна роля за насърчаването на чувството за принадлежност и споделянето на общи ценности. В екипите, в които многообразието е приоритетна политика, а приобщаването е цялостна стратегия, този подход е източник и на креативност, иновации, удовлетвореност на служителите и добри резултати. Наградата „Многообразие на работното място“ е нещо повече от признание – победителите в категорията ще споделят своите най-добри практики и постижения, което би могло да вдъхнови и други компании, от една страна, и ще допринесе и за изграждането на едно по-равноправно и толерантно общество, от друга“, коментира Левон Хампарцумян.

    Всички 116 кандидатури във всички седем категории се състезават и за специалната награда Еngage за принос на служителите към отговорен проект на компанията.

    Номинираните проекти се оценяват от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите. Оценките се базират на следните критерии: конкретна полза за обществото, работа в партньорство с други организации, ангажираност на служителите, продължителност и последователност на инициативата, новаторство и обществено признание.

    Победителите в отделните категории, както и подгласниците им – компаниите, класирани на второ и трето място, ще бъдат обявени по време на церемония по награждаването, която ще се състои през април 2022 г. Събитието включва и кратко представяне на всички кандидатури, които по-късно ще бъдат публикувани и на специалната КСО платформа на сайта на БФБЛ.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 24 часа
    КЕВР утвърди цена на природния газ за август – 297,89 лв./Mwh
    Основната причина за увеличението са рязко нарасналите цени на международните газови пазари
    преди 24 часа
    София въвежда „спирка по желание“
    Те влизат в сила на 13 август за 9 автобусни линии
    преди 1 ден
    Европейската космическа агенция започна предварителни преговори със SpaceX
    Агенцията иска да подсигури резервни варианти за своите космически товари
    преди 1 ден
    CDC премахна изискването за карантина на контактни на Covid-19 лица
    Здравната агенция издаде нови насоки, които имат за цел „Covid-19 вече не нарушава сериозно ежедневието ни“
    преди 1 ден
    SMIC: Секторът за производство на чипове е изправен пред известна „паника и несигурност“
    Компанията отчете 42% ръст на приходите през второто тримесечие