понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2319 прочитания

    Какво ще промени ChatGPT: Стефан Станков – Търговски Директор, myPOS

    Вижте как ChatGPT ще се отрази на бизнеса, хората и работата в сферата на технологиите според Стефан Станков
    31 август 2023, 09:41 a+ a- a

    Снимка: Стефан Станков – Търговски Директор в myPOS

    С появата си през ноември 2022 чатботът ChatGPT, създаден от изследователската лаборатория с нестопанска цел OpenAI, привлече вниманието на технологичната общност. За първи път изкуствен интелект успешно автоматизира интелектуален труд и очакванията са това да доведе до сериозни промени за хората и бизнеса.

    Как изглеждат тези промени в представите на лидери в България и как ChatGPT ще промени работата в сферата на високите технологии? В рубриката на Economy.bg „Какво ще промени ChatGPT“ показваме гледната точка и прогнозите на ИТ лидери и професионалисти с дългогодишен опит във водещи технологични компании в България.

    Вижте какво коментира Стефан Станков – Търговски Директор в myPOS.

    Какви според Вас ще бъдат основните промени за бизнеса и хората вследствие на ChatGPT?
    Предстоят интересни времена. Според мен тепърва ще започнем да опознаваме същинския потенциал на ChatGPT и други подобни инструменти, които предоставят свободен достъп до Generative AI.

    Паралелно с компаниите като OpenAI, които дадоха възможността на стотици милиони хора по света да се докоснат до Generative AI, други лидери в света на изчислителната мощ, като Nvidia, разработват нови технологии, които ще позволят по-дълбокото навлизане в същинската способност на подобни големи езикови модели. С подобряването на обучението на алгоритмите очаквам още по-силно и скоростно навлизане на ChatGPT, като прогресивно и все по-успешно въвличаме контекст и семантика.

    По-конкретните ми очаквания за промени, които вече се случват и можем да наблюдаваме в близкото бъдеще:

    Анализ на клиентски данни – все повече компании ще започват да използват ChatGPT за анализ на клиентски данни и клиентско поведение. Това е възможност за значително по-висока продуктивност по отношение на обработка на голямо количество данни и техния анализ. Във финтех индустрията например ChatGPT може да се използва за анализ на поведението на клиентите на база на направените трансакции, което да изтъкне възможности за подобрения в продукта, обслужването и информацията, която се предоставя на клиентите. Подобни анализи могат да помогнат на много бизнеси да постигат прогресивно по-добри резултати в customer satisfaction, customer retention, customer acquisition, както и да разрастват по-устойчиво приходите си.

    Подобни анализи могат да предоставят ценна информация за предпочитанията на клиентите, което да помогне при разработване на нов продукт или услуга, като насочи бизнеса към ефективното решаване на конкретен проблем. Също така могат да се анализират финансови данни, което да предостави информация за пазарните тенденции и възможности за управление на риска.

    Обслужване на клиенти – друго предимство на ChatGPT е способността му да предоставя незабавни и персонализирани отговори 24/7. Чатботът може да се интегрира в обслужването на клиенти и да обработва ефективно запитвания, свързани с често задавани въпроси. Това дава възможност да се автоматизират някои рутинни задачи, позволявайки на хората да се посветят на по-сложните казуси, с което могат да се развиват и да повишават нивото си на експертиза.

    Оптимизиране на работните процеси – има много интересни начини, по които AI може да се интегрира в работните процеси. Няколко достъпни примера, за които се сещам:

    • Self-service – магазини, предлагащи опция за самообслужване, внедряват machine learning, за да могат скоростно да изчисляват стойността на покупките на клиентите си, без да се налага клиентите да се съобразяват със сложни и взискателни процеси за въвеждане, сканиране, претегляне и избиране на метод за плащане.

    • Coca-Cola си партнира с Bain & Company, за да може да използва ChatGPT и Dall-E (инструмент за генериране на изображения) да създава персонализирани реклами.

    • Duolingo използва Open AI, за да предостави на своите потребители подробна обратна връзка и насоки при неправилни отговори, както и възможността да водят разговори на съответния език с ролеви персони.

    Лично аз виждам страхотна възможност в инструменти като ChatGPT. Важно е обаче да не подхождаме към тази възможност лекомислено и вярвам, че ще съумеем да изградим умна и ефективна регулаторна рамка.

    Изкуственият интелект може да подобри значително множество работни процеси и да изпълнява задачи, с които вече няма стойност да се ангажират хора. Това е възможност да инвестираме времето, знанията и усилията си в инициативи, които биха били по-стойностни за науката, бизнеса и обществото.

    Вярвам, че бизнесите няма да се опитат да заменят служителите си с Generative AI инструменти, а по-скоро ще започнат да обучават и да търсят специалисти, които умеят да ги използват и така да повишават своите производителност и ефективност. Разбира се, компаниите, които съумяват своевременно да инкорпорират подобни инструменти, ще се радват на значително конкурентно предимство в сравнение с останалите.

    Как според Вас ChatGPT ще промени работата на ИТ професионалистите и ще се отрази на ИТ сектора?

    Нагласата ми към внедряването на ChatGPT в бизнеса е генерално позитивна и тук не правя изключение – според мен ChatGPT ще е от полза за IT сектора.

    Чатботът може да съкрати времето, което инженерите трябва да прекарват в проучване или в рутинно писане на код. При добре структурирано и достатъчно детайлно и акуратно задание, ChatGPT може да допринесе с намиране на правилната информация, с предложение и инструкции за имплементиране на скрипт или цялостно написване на скрипт.

    Друг пример, за който се сещам, е една от любимите задачи – bug fixing. Chat GPT може ефективно да идентифицира bugs and inconsistencies и да предлага решения, а дори и подобрения.

    Като обобщение мога да кажа следното – предимството не се състои в това какво може да прави ChatGPT, а какво могат да правят хората с ChatGPT.

    Вижте по какви проекти работи myPOS в България

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на myPOS Technologies AD в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ КОМЕНТАРИ В РУБРИКАТА КАКВО ЩЕ ПРОМЕНИ ChatGPT:

    Деян Геновски - Chief Technology Officer, Appolica
    Виктор Димитров - Data Science Lead, Blankfactor

    Красимир Костадинов - Chief Technology Officer, Scalefocus
    Димитър Георгиев - Мениджър „Информационна сигурност“ в Мнемоника
    Виктор Цветков - CTO на Телерик Академия
    Атанас Райков - Вицепрезидент във Viber
    Борис Христов - Основател на 356labs
    Светлин Николаев - Директор „Иновации и UX“ в Progress
    Бьорн Стансвик - Founder & CEO в МенторМейт
    Боян Кроснов - Chief of Product в StorPool
    Веселин Арнаудов - Директор на Advanced Development Center към Office of the CTO във VMware
    Алексей Рубцов - Изпълнителен Директор на Luxoft България
    Боян Шейтанов - Ръководител на проекти и екипи в Astea Solutions
    Иван Ангелинин - Технически Директор на Cosmos Thrace
    Стоян Дамов - Съосновател и СТО на Tick42
    Михаил Панайотов - CTO на TechPods
    Веселин Борисов - Tech Lead в Devision

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години