понеделник, 06 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1020 прочитания

    SmartFood спечелиха хакатона от пролетния семестър на Panda Labs

    Биоразградими опаковки за яйца спечелиха първото място в оспорвания финал на семестър „Бъдещето на храната“
    25 юли 2023, 09:07 a+ a- a

    Идея за създаване на биоразградими опаковки за яйца спечели голямата награда на иновационната програма на WWF Panda Labs, подкрепена за поредна година от Kaufland България. Програмата приключи семестъра „Бъдещето на храната“ с трескав мастър клас и оспорван финал, в който победи отбор „SmartFood“.

    Екипът на победителите получи стартово финансиране в размер на 7000 лв. за тестове и произвеждането на прототип на своя проект за създаване на биоразградими опаковки за яйца и подпомагане чистотата на крайбрежието ни чрез използването на изхвърлени по бреговете на Черно море водорасли.

    До едномесечния мастър клас в семестър „Бъдещето на храната“ достигнаха победителите от хакатоните „Бъдещето на хранителната индустрия“ и „Бъдещето на хранителните отпадъци“. Там те имаха възможност да се състезават за голямата награда и стартовото финансиране от 7000 лева. Мастър класът се проведе през целия юни, а в края му участниците се събраха в София, за да се срещат с експерти, учени и предприемачи в подготовката на създадените от тях иновативни и „зелени“ идеи.

    На финала заедно със „SmartFood“ се конкурираха още: отбор „Иноватив“ с решение за биоразградими пликове, запазващи качествата на стоката по време на транспорт; отбор „RED“ с идея за сладолед от тиквени семки и слънчогледов отпаден продукт; отбор „Tres Compadres“, които разработиха електрически компостер за домашна употреба, превръщащ хранителните отпадъци в течен тор.

    До последния кръг в приключилия семестър „Бъдещето на храната“ достигнаха ученици и студенти от Велинград, Благоевград, Русе, Шумен и София. Екипите, достигнали финалния етап на семестъра, имаха възможност да се запознаят и с политиките за устойчиво развитие на Каuflаnd България. Те се запознаха с климатичната стратегия на компанията, с инициативите за намаляването на пластмасата, както и с проекта за новоизградените станции за рециклиране на пластмасови бутилки и кенове в магазини на веригата, от които младежите почерпиха вдъхновение и идеи за реализация на своите собствени идеи.

    Глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество Panda Labs реализира поредното си издание у нас с подкрепата на Kaufland България. Тя e насочена към младежи на възраст между 15 и 25 години – ученици и студенти. За участие са кандидатствали стотици младежи от цялата страна. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19