понеделник, 17 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1064 прочитания

    SmartFood спечелиха хакатона от пролетния семестър на Panda Labs

    Биоразградими опаковки за яйца спечелиха първото място в оспорвания финал на семестър „Бъдещето на храната“
    25 юли 2023, 09:07 a+ a- a

    Идея за създаване на биоразградими опаковки за яйца спечели голямата награда на иновационната програма на WWF Panda Labs, подкрепена за поредна година от Kaufland България. Програмата приключи семестъра „Бъдещето на храната“ с трескав мастър клас и оспорван финал, в който победи отбор „SmartFood“.

    Екипът на победителите получи стартово финансиране в размер на 7000 лв. за тестове и произвеждането на прототип на своя проект за създаване на биоразградими опаковки за яйца и подпомагане чистотата на крайбрежието ни чрез използването на изхвърлени по бреговете на Черно море водорасли.

    До едномесечния мастър клас в семестър „Бъдещето на храната“ достигнаха победителите от хакатоните „Бъдещето на хранителната индустрия“ и „Бъдещето на хранителните отпадъци“. Там те имаха възможност да се състезават за голямата награда и стартовото финансиране от 7000 лева. Мастър класът се проведе през целия юни, а в края му участниците се събраха в София, за да се срещат с експерти, учени и предприемачи в подготовката на създадените от тях иновативни и „зелени“ идеи.

    На финала заедно със „SmartFood“ се конкурираха още: отбор „Иноватив“ с решение за биоразградими пликове, запазващи качествата на стоката по време на транспорт; отбор „RED“ с идея за сладолед от тиквени семки и слънчогледов отпаден продукт; отбор „Tres Compadres“, които разработиха електрически компостер за домашна употреба, превръщащ хранителните отпадъци в течен тор.

    До последния кръг в приключилия семестър „Бъдещето на храната“ достигнаха ученици и студенти от Велинград, Благоевград, Русе, Шумен и София. Екипите, достигнали финалния етап на семестъра, имаха възможност да се запознаят и с политиките за устойчиво развитие на Каuflаnd България. Те се запознаха с климатичната стратегия на компанията, с инициативите за намаляването на пластмасата, както и с проекта за новоизградените станции за рециклиране на пластмасови бутилки и кенове в магазини на веригата, от които младежите почерпиха вдъхновение и идеи за реализация на своите собствени идеи.

    Глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество Panda Labs реализира поредното си издание у нас с подкрепата на Kaufland България. Тя e насочена към младежи на възраст между 15 и 25 години – ученици и студенти. За участие са кандидатствали стотици младежи от цялата страна. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Стокообменът между България и Китай през 2023 г. е над $4 млрд.
    Българският износ отбелязва ръст от близо 33% спрямо 2022 г.
    преди 8 часа
    Стартира изграждане на център за високи технологии в ПГ „Хенри Форд“, София
    С 3,4 млн. лв. ще бъдат изградени 5 нови лаборатории и закупено оборудване за обучение с модерни технологии
    преди 10 часа
    Политическата несигурност в ЕС се засилва със 100 независими евродепутати и силни крайнодесни влияния
    Индексът на Кофас за политическа нестабилност отбелязва влошаване с 1,5% през 2023 г.
    преди 14 часа
    БФБ с нова платформа за заеми
    Тя отваря врати към късите продажби на българския капиталов пазар
    преди 14 часа