петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1289 прочитания

    Kaufland България подкрепя втория хакатон от пролетния семестър на Panda Labs

    Младежи ще създават иновации срещу хранителните отпадъци и сценарии за бъдещето на храната
    28 април 2023, 10:15 a+ a- a

    „Бъдещето на хранителните отпадъци“ е темата на втория хакатон от пролетния семестър на Panda Labs - глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество, която се реализира за поредна година с подкрепата на Kaufland България. В хакатона, който започва на 28 април, младежи между 15 и 25 години от цялата страна ще създават иновации за решаване на проблема с хранителните отпадъци. Участниците ще работят в отбори, за да търсят нестандартни и алтернативни подходи с помощта на представители на науката, бизнеса и неправителствения сектор. 

    Владимир Симеонов от „Управление на веригата на доставки“ в Kaufland ще разкаже на младежите какви са процесите и системите за планиране в „зеления ритейлър“, които работят с цел стоката да достигне до магазините в точния момент и в необходимите количества, за да не остават излишъци. Темата е част от стратегията за устойчиво развитие на Kaufland и дава пример за приноса на компанията за ограничаване на хранителните отпадъци. Владимир Симеонов ще се включи и в журито на хакатона, което ще определи отборите победители.

    Отборите финалисти в хакатона ще получат допълнителна експертна подкрепа за реализирането на своите идеи от предприемачи и бизнес лидери по време на мастър клас от обучения през юни. Победители ще се състезават за стартово финансиране от 7000 лв., с помощта на което да направят следващите стъпки в осъществяването на своята бизнес идея.

    Пролетният семестър на Panda Labs вече стартира с хакатон „Бъдещето на хранителната индустрия“. За победители в него бяха обявени: отбор „SmartFood“ с идея за биоразградима опаковка за яйца от изхвърлени по нашето Черноморие водорасли и нишесте от отпадъчен материал от картофи; отбор „Иноватив“ с решение за биоразградими пликове с индикатор, който отразява качеството на храната в тях; отбор „Еко Рицари“ с идея за разработка на кутии за храна от ориз. 

    Panda Labs се осъществява с подкрепата на фондация „Америка за България“ и на Kaufland България. Целта ѝ е да открие следващото поколение изследователи и предприемачи, които ще помогнат за решаването на регионални и глобални проблеми. „Зеленият“ ритейлър е съмишленик на програмата за поредна година като част от усилията си да ангажира подрастващите с темата за устойчивото развитие. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 9 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 10 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 10 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 12 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години