петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6535 прочитания

    Две компании от Европа обмислят изграждане на заводи за батерии у нас

    Ако пазарът позволи, до края на годината може да се разраснем до 1000 души, в момента имаме 120 отворени позиции, повечето, свързани с електрификацията - Иван Михайлов, управител на Visteon за България и Румъния, пред Economy.bg
    24 март 2022, 16:17 a+ a- a

    сн: Economy.bg

    Глобалната технологична компания Visteon разраства бизнеса си в България с проекти в сферата на електромобилността. Инженеринговият център в София, най-големият за компанията в Европа, активно се разраства и създава екип, който ще участва в развитието на инoвативни продукти в сферата на електрификацията за водещи автомобилни производители на глобално ниво, един от които е General Motors. Портфолиото от продукти за следващото поколение електромобили включва умни системи за управление на батерията, системи за ефективно разпределение на електрическата енергия, позволяващи високоскоростното зареждане на автомобила и т.нар. power electronics три-в-едно решение, което комбинира системите за управление и разпределение, както и преобразувателя на електричество в електромобила. На регионално европейско и глобално ниво разработките на софтуер, хардуер и механика за тези продукти ще се ръководят от български инженери.

    Защо Visteon избра екипа в България за разработката на иновативните продукти в сферата на електромобилността, в електромобилите на кои автомобилопроизводители ще влязат българските продукти, колко нови работни места и за какъв тип специалисти ще открие компанията у нас, какво спъва развитието на електромобилността в страната и на какъв етап са идеите за завод за производство на батерии – тези и други въпроси коментирахме с Иван Михайлов, управител на Visteon за България и Румъния.

    Иван, показахте иновации, представени най-напред на световното изложение CES в Лас Вегас. Разкажете накратко за тези продукти.
    Наред с вече известните наши продукти, които се разработват в България от много години, а именно дисплеите и новите инфотейнмънт системи от последните две години, сега Visteon заема своето място и в сферата на технологиите за електрическа мобилност. Това, което ние показваме днес, са прототипите, представени на изложението в Лас Вегас в началото на тази година. Те са свързани с управление на батериите, зарядните устройства и разпределението на енергията вътре, т.е. всички продукти, които са ни необходими, един автомобил да се движи чрез батерия, а не чрез стандартни двигатели с вътрешно горене. Именно това са иновациите, които представяме днес.

    Имате ли контакт с производители на електромобили? Тези продукти използват ли се вече някъде?
    Да, една част от тях вече са в производството. Тук минаваме на следващо ниво и подобряваме технологиите. Например използваме безжични технологии за управление на батериите и т. н . Една част от продуктите вече са в автомобили на General Motors. Предстои и други автомобили в Европа да имат нашите продукти, както и такива, които са още в процес на разработка.

    Електромобилите на General Motors, които споменахте, още не са на пазара?
    Да, предстои да излязат на пазара.

    Представените от Вас продукти са разработени в България?
    Да, една значителна част от разработките се случват в България. Знаете, ние празнувахме 20 години през 2021. Имаме натрупан достатъчен опит и инженерен капацитет. Ние сме най-големият център за Европа. Естествено продължението е да имаме своето място в тези разработки – във всичките сфери: софтуер, хардуер и механика, защото тези продукти използват съответните дисциплини.

    Защо Visteon на глобално ниво гласува доверие на екипа в България за този тип продукти?
    За 20 години се доказахме с много критични проекти и към много изискващи клиенти, с наистина иновативни продукти, които с гордост представяме. Предстои да представим и други. Изминахме нашия път на учене и на доказване и сме заели своето място не само в сферата с разработките, не само с инженерни кадри, а голяма част от тези проекти се управляват в България. Много голяма част от проектния и технологичния мениджмънт също се извършват в нашия център, защото той се развива и ние не сме само инженерингов, но и център, който заема място във връзка с клиентите в по-голяма степен и управление на проекти. Това е израстването на нашите специалисти.

    Какъв процент от работата Ви е за инфотейнмънт системи и какъв за електромобилността?
    По отношенение на електрификацията, тъй като сме в началото на масовостта на тази тенденция, виждате че всеки ден има някаква иновация, дори в България говорим за завод за електромобили, за батерии, и т.н., по-голяма част остават все още традиционните ни продукти, които разработваме, но една сериозна част от нашия инженерен капацитет, бих казал над 40%, в момента пренасочваме към проектите, свързани с електрификацията. Такива са и нашите отворени позиции, защото традиционно ние продължаваме да се разрастваме.

    Какъв процент продукти за електрификация целите да постигнете?
    Ще следваме пазарните тенденции, тъй като това е хайпа на пазара. Със сигурност над половината, дори и повече, от нашето портфолио в инженерната разработка би трябвало да бъде насочено към електрификацията. Но не само. Също и към мобилността, защото тенденциите са много динамични. Разбира се, остават и другите технологии. Но към момента заявката е много сериозна и ние съответно фокусираме ресурсите си в тази посока.

    Ще пренасочите ли екипи към електромобилността? Или планирате да откриете нови работни места?
    Не можем да говорим за директно пренасочване на хора от един или друг отдел. Разбира се, нашите проекти продължават да се развиват. Имаме дългосрочни връзки с клиентите и се опитваме да запазваме екипите в тази форма, тъй като това създава увереност в клиентите, че сме натрупали достатъчно ноу-хау.

    Значи ще създадете изцяло нови екипи?
    Частично нови, но и съществуващи специалисти, които ще използваме в разработката на тези проекти. Защото имаме и някои специфични нужди от нови умения, които или ще развием на пазара, или ще се опитаме да привлечем.

    Колко нови работни места планирате да откриете?
    В момента имаме 120 отворени позиции. По-голямата част са насочени към електрификацията във всичките й направления – софтуер, хардуер и механика. Имаме сериозни амбиции за разрастване в тази област. Надявам се да се осъществят.

    Колко голям е екипът на Visteon България в момента?
    В момента в компанията работят 780 души.

    Близо сте до 1000 души. Кога планирате да се разраснете до тази бройка?
    Стига да ни позволи пазарът, защо не в съвсем обозримо време. Но виждате, ситуацията е много динамична. Може и до края на годината. Ние все пак се движим с пазара и това, което той ни позволява. Специалистите са недостатъчни.

    Какви специфични умения ще търсите за тези проекти?
    Тъй като това е повече хардуер, механика, високоволтови технологии, т.нар. power electronics, нашият фокус вече отива в тази посока - именно към тези специалисти с електроника, но във високоволтовата част. Разбира се, и софтуер, който е свързан със системите за управление на батериите. Имаме сходство в технологиите. Това ни помага да използваме и вътрешен ресурс. Имаме академии. Знаете вече 7 години Visteon прави по една или две академии в годината, така че като естествено продължение ще заложим и тези умения в нашата академия. Имаме сътрудничество с Техническия университет, където имаме хардуерна академия. И там неизменна част са уменията за технологии за задвижване чрез електричество. „Автомобилна електроника“ - една специалност в Техническия университет, която беше създадена със сериозното участие и движещата сила на Visteon. Там отново сме заложили доста сериозна част от учебния материал да е свързан с електромобилността.

    Кои са основните предизвикателства пред навлизането на електромобилността в България?
    Като цяло зарядната мрежа. Надявам се, след като България привлече производител на електромобили, за това че говорим за батерии, да повишим като страна и своето ниво на достъпност до електромобилността. Но там имаме два основни аспекта, които ни спират. Едното е зарядната мрежа и второто са стимулите за закупуване на автомобили. Те все още продължават да бъдат скъпи за средния потребител и естествено в по-малка степен се потребяват, но това е ключът да отидем на следващото ниво.

    Вие сте председател и на Аутомотив клъстер България. Докъде стигна идеята за завода за батерии?
    В момента се водят нови разговори. Аз не бих искал да разкривам, тъй като те са в сравнително начален етап, но има сериозен инвестиционен интерес в тази посока, който е съвсем логичен, тъй като в момента светът се променя, като Европа е най-засегната. Имаме своя шанс за такава инвестиция. Даже може би две, свързани с производството на батерии в България.

    Значи два завода за производство на батерии?
    Два, но са в много ранен етап.

    Европейски компании ли са това?
    Да, компании от Европа.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Вистеон Електроникс България ЕООД в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 5 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 5 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 6 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 8 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години