сряда, 08 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6946 прочитания

    Пол Форд: Успехът идва, когато потребителите станат клиенти, които си плащат

    Защо Силициевата долина е висока летва и върху какво трябва да се фокусира една стартираща компания, споделя вицепрезидентът на Softlayer пред Economy.bg
    26 ноември 2013, 16:01 a+ a- a

    Пол Форд е сериен предприемач, иноватор и стратег. Той е и вицепрезидент на SoftLayer Technologies – компания, която предлага облачни услуги и която IBM придоби през 2013 срещу 2 млрд. долара. Пол Форд беше сред говорителите на технологичната конференция How to Web, по време на която  разказа повече за натрупания опит. Свързахме се с Пол Форд, за да ни разкаже как изглежда Балканският регион през очите на един американски предприемач и къде вижда най-голям потенциал за развитие. Ето какво сподели той:

    Г-н Форд, как оценявате Югоизточна Европа като регион за развитие на стартиращи компании?
    В момента този регион е на фокус и ще остане така и през 2014. Другият такъв регион са скандинавските държави. Следим отблизо Югоизточна Европа през последните 1-2 години и отчитаме голям напредък, що се отнася до стартиращи компании, инвестиции и фондове за финансиране.

    Кои са най-големите проблеми, пред които е изправена екосистемата на стартъпите в региона и как мислите, че те могат да бъдат решени?
    Мисля, че най-големият проблем, всъщност не може да се нарече „проблем”. Всичко опира до естественото развитие на пазара. Много често хората се опитват да правят съпоставка със Силициевата долина, а това просто не е честно. Сан Франциско и Долината се занимават със стартъпи повече от 75 години. Технологичният пазар там в голяма степен се разрасна благодарение на университета Станфорд и на поръчките от страна на военните. Възможността много хора в сферата на технологиите да превърнат своите разработки в продаваеми продукти е това, което даде тласък на Силициевата долина. Концепцията за рисковия капитал е родена от необходимостта и желанието да се спонсорират тези търсещи пазарна реализация проекти. За да се повтори успехът на Силициевата долина, трябва да има сходни условия, а това няма как да се случи.

    Дори да приемем, че не бива да сравняваме Балканите със Силициевата долина, вероятно бихме могли да почерпим от опита на предприемачите там. Има ли добри практики, които можем да пренесем?
    Със сигурност има много уроци, които можем да извлечем, наблюдавайки Силициевата долина, но успехът в Югоизточна Европа ще дойде от фокуса върху пазара и разрешаването на истинските проблеми там. Макар някои идеи и технологии да могат да пожънат голям международен успех (и да се надяваме, че ще стане така), като цяло успехът на стартъпите в региона ще дойде от тяхната способност да направят живота на хората там по-добър. Другото нещо, което се развива, са достъпът до капитал и силното менторство. Мисля, че все повече местни и международни инвеститори търсят региони с потенциал за растеж и Югоизточна Европа е на техния радар. Тези два фактора изискват време и мисля, че регионът е на прав път.

    Вашият стартъп е придобит от IBM в началото на годината. Какво прави една стартираща компания достатъчно привлекателна?
    Не мога да говоря конкретно за IBM, но повече компании, които възнамеряват да придобият други фирми, преследват различни цели. Търсят база от много и ангажирани клиенти и/или ключова технология, която ще им позволи да адресират дадена необходимост или сфера на растеж. Големите корпорации нерядко са изправени пред проблема „Създаване или Придобиване” и придобиването на силни компании често е по-добрият избор за тях.

    В процеса на разрастване къде грешат повечето стартиращи компании?
    Мисля, че повечето стартъпи грешат, като приемат, че успехът се базира на броя потребители или клиенти, които имат. Това обикновено е вярно само наполовина. Предприемачите имат чудесна идея, пускат своята Beta версия на различни платформи като Hacker News например и скоро след това имат 10 хил. нови клиенти. Успех?! Не съвсем! Всъщност това, което имат, са 10 хил. души, които искат да ползват тяхната технология безплатно. Истинският успех идва, когато превърнете потребителите в клиенти, които си плащат. Преминаването от безплатни към платени услуги и силният фокус върху приходите са ключови фактори за растежа. С нарастването на приходите, се разраства и компанията.

    Какви са тенденциите в сферата на облачните технологии, които бихте посъветвали предприемачите да следят по-отблизо?
    Облачните технологии Ви позволяват да имате каквото поискате, където поискате, когато поискате що се отнася до инфраструктура. В наши дни е лесно да започнеш като малка компания при ниски първоначални разходи. Heroku, Docker.io и други платформи са чудесни начини да стартираш. Ключът е да погледнете отвъд простата и лесна за ползване инфраструктура и да видите как трябва да изглежда вашата технологична архитектура след 1-2 години. Програмирайте своята архитектура за бъдещето, но ограничете разходите по поддръжка още отсега! Така, когато успехът дойде, ще бъдете готови за него.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    преди 7 часа
    Ryanair стартира полети до 5 нови дестинации от София
    Авиокомпанията базира нов самолет в столицата
    преди 8 часа
    Apple разработва собствени AI чипове
    Съвместно с TSMC, по данни на The Wall Street Journal
    преди 11 часа
    преди 12 часа
    Откриват Център по дигитално предприемачество във ВУТП
    „Дигитално предприемачество и изкуствен интелект“ е най-новата специалност във висшето училище
    преди 13 часа
    Около 15-16% са празните офиси в София
    ИТ секторът остава основен наемател на офис площи в началото на 2024, сочи проучване