Компанията оценява глобалния „облачен” пазар на 200 млрд. долара до 2020
IBM обяви, че ще инвестира 1.2 млрд. долара за изграждането на 15 нови дата центрове на пет континента, с които ще разшири „облачните” си услуги и ще достигне до нови клиенти и пазари.
Новите „облачни” центрове ще се намират във Вашингтон, Мексико Сити, Далас, Китай, Хонконг, Лондон, Япония, Индия и Канада, с планове за разкриване на център през 2015 в Близкия Изток и Африка, съобщава Reuters.
Така дата центровете на компанията ще достигнат до 40 през тази година, а капацитетът на предлаганите „облачни” услуги ще се удвои.
Стъпката идва след придобиването през 2013 за 2 млрд. долара на компанията SoftLayer, която предлага „облачни” решения.
Според компанията до 2020 глобалният „облачен” пазар ще нарасне до 200 млрд. долара.
IBM се беше фокусирала върху продажбата на т.нар. „частни облачни услуги”. По-бързо растящата част на пазара обаче се оказа публичният „облак”, коментира Financial Times. Особено активни на този пазар са Amazon Web Services, като Microsoft и Google също се опитват да се наложат, отбелязва изданието.