събота, 05 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11343 прочитания

    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?

    Историята на компанията научете от Милен Маринов, изпълнителен директор, и от Елена Диамандиева, Head на Order to Cash
    14 октомври 2021, 15:30 a+ a- a

    Индустрията на бизнес услугите и технологиите е една от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за кариера. Страната ни е притегателна дестинация за световни гиганти, които откриват свои офиси тук, така и добра среда за развитие на местни компании, които днес са сред водещи работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първите стъпки, първите служители, първите проекти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Глобалния Център за споделени услуги на Atos в България, разказват Милен Маринов, изпълнителен директор, и от Елена Диамандиева, Head на Order to Cash.

    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Милен Маринов: Atos е глобална ИТ компания с бизнес в 73 държави, над 105 хил. служители и генерира годишно оборот от 13 млрд. евро. Atos в България към днешна дата има 1200 служители. Има много интересна история на развитие. Настоящият център е Atos IT Solutions and Services, а другото звено е Atos Bulgaria Competency Center. Дейността започва през 2011, когато Unify – компания от групата на Siemens, установява център за техническа поддръжка в България. 3 години по-късно, през 2014, Unify взема решение да разшири обхвата и установява център за финансови споделени услуги. Към този момент започва реалната дейност на Центъра за споделени услуги, който е в основата на Atos IT Solutions and Services. През 2015 Atos купува Unify от Siemens. И за период от около 2 години се взема решение Unify да бъде напълно интегриран в редиците на Atos.

    Какви бяха първите служители?
    Елена Диамандиева: Аз стартирах през юни 2015 като бизнес анализатор. Спомням си, че като влязох за първи път във фирмата, беше едно малко тъмно пространство на 5-тия етаж в ЦУМ. Сега 5 години по-късно имаме 2 етажа, в центъра на града и един изключително модерен и светъл офис.
    Милен Маринов: Компанията стартира с един изключително малък екип, който нараства през годините, като в момента служителите в Центъра за споделени услуги надхвърлят 550 души. Първият служител на компанията е Ния Димитрова. Тя е все още сред нас и към днешна дата и много по-високи отговорности отпреди 5 години. Тя отговаря за цяла глобална функция в световен мащаб.

    С какви функции стартира компанията в началото у нас?
    Милен Маринов: Започнахме с 5 функции – финанси, treasury, supply chain, order to cash и финансови операции. Какви бяха първите трудности?
    Елена Диамандиева: Първите трудности са свързани с прехвърлянето на функции и знание от държавите, в които Unify оперираше. Предизвикателство в началото беше и да изградим доверие към нас и способностите ни. Ключова роля изигра мотивацията на хората, които създаваха екипите, установяването на вътрешна бизнес култура, и изграждането на здравословна среда.

    Как се стигна до растежа в България?
    Милен Маринов: Изключително горди сме с нашия екип, тъй като този растеж е благодарение на качествената услуга, която предоставяме, и отдадеността и ангажираността на служителите ни. За три поредни години – 2019, 2020 и 2021, нашият център е сертифициран като Great Place to Work. В момента имаме над 40 служители, завършили в Германия, Италия, Нидерландия, Великобритания, които се връщат обратно в България и започват първата си работа тук. Повече от 80% от служителите ни владеят 2 западни езика и имат поне едно висше образование. За миналата година процентът на текучество при нас е едва 8. Всичко това е гаранция за успех.

    Какво представлява компанията днес?
    Милен Маринов: Към днешна дата имаме над 1000 процеса, които се извършват тук. Обслужваме 40 държави, работим на над 10 езика.
    Елена Диамандиева: Успяхме не просто да съкратим разходите с над 100 млн. евро от 2015 досега, но ние оптимизирахме голяма част от процесите, които взехме. Разширихме обхвата на работа и привлякохме много нови роли и ключови клиенти.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС ЕООД в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Microsoft инвестира €4,3 млрд. в Италия
    Инвестициите са планирани за следващите 2 години в сферата на AI и облачна инфраструктура
    преди 10 часа
    ИСС: Внедряването на AI ще повиши икономическия растеж на България
    Страната ни има по-малко от 2 години, за да хармонизира законите си с европейските правила за AI, предупреждават от Икономическия и социален съвет
    преди 11 часа
    Търсенето за новото поколение чипове на Nvidia е „безумно“
    Това заяви изпълнителният директор на компанията Йенсен Хуанг
    преди 12 часа
    Вече има българи, инвестирали в имоти на Мавриций
    Основният интерес на българските купувачи към международни имоти за спекулативни инвестиции е насочен към Дубай, споделят от Unique Estates
    преди 12 часа
    Германия иска да е световен лидер в квантовите технологии
    Това заяви канцлерът Олаф Шолц при откриване на център за данни на IBM
    преди 12 часа
    Държавите от ЕС подкрепиха митата върху вноса на електромобили от Китай
    През юли ЕК наложи временни мита върху вноса на електрически коли от Китай