петък, 23 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9583 прочитания

    Atos Bulgaria Competency Center: Бизнесът ни нарасна, а с него и нуждата ни от още специалисти

    В момента активно търсим хора, имаме над 30 отворени позиции – Христо Христов, изпълнителен директор на компанията, пред Economy.bg
    01 юли 2020, 14:23 a+ a- a

    В края на 2017 френският технологичен гигант Atos откри Глобален ИТ център за компетенции в София, предоставящ ИТ решения и услуги за индустрията за производство и дистрибуция на бързооборотни стоки. В момента в него работят над 460 души, а проектите, които управляват, обхващат 28 държави. Само за изминалата година фирмата назначи 90 нови служители. Сред най-големите клиенти на компанията е "Кока-Кола Хеленик Ботлинг Къмпъни". Коронакризата не е спряла работата на компанията, като тя продължава да наема хора и в момента има над 30 отворени позиции, коментира пред Economy.bg Христо Христов, който от края на 2018 оглавява Atos Bulgaria Competency Center.

    Повече за това как Atos Bulgaria се справя с предизвикателствата на кризата, породена от коронавируса, и какви ще са последиците от нея в дългосрочен план – вижте какво сподели Христо Христов, изпълнителен директор на Atos Bulgaria Competency Center.

    Г-н Христов, как се отрази кризата с коронавируса на Atos България?
    Кризата не спря нашата работа, напротив – компанията е стабилна и продължаваме да работим по изпълнението на целите ни за тази година. Разбира се, ситуацията ни накара да променим доста от начина си на работа – вече работим изцяло онлайн, но пък това ни показа, че сме по-гъвкави от всякога.
    През 2019 година привлякохме няколко нови клиенти към своето портфолио и за нас тази година е изключително важна, защото имаме много нови проекти, по които да работим. Бизнесът ни нарасна, а с него и нуждата ни от още специалисти.

    Всички ли ваши служители преминаха към режим „home office“? Кои бяха най-големите предизвикателства в това отношение?
    Още при първите случаи на заразени в Европа въведохме спешни мерки, за да предпазим нашите служители. Разработихме доста стриктен план с всички възможни сценарии, като в най-ранните етапи всички служебни пътувания извън страната бяха отменени, а в офиса предоставихме средства за дезинфекция и т.н. Очаквахме, че е възможно да преминем в режим на дистанционна работа, но при нас това не е проблем, тъй като разполагаме с надеждна инфраструктура, която позволява да извършваме своите задачи и извън офиса. Home office-ът за нас не беше нещо ново, защото и преди предоставяхме опция за дистанционна работа на служителите си. След 13 март обаче всички преминахме към работа от вкъщи и така е до днес.

    Започнахте ли процес по завръщане в офиса? Как се случва това?
    Да, преди няколко седмици започнахме много плавен преход към завръщане в офиса. Постоянно следим обстановката в страната и спрямо нея променяме плана си за завръщане. Следваме всички предписания от властите и сме осигурили нужните предпазни средства за тези, които предпочитат да работят от офиса. За нас е важно служителите ни да се чувстват достатъчно защитени и връщането ни в офиса не е самоцел. Затова с много бавни темпове и в зависимост от препоръките на здравните власти се надяваме скоро отново да бъдем заедно в офиса.

    Колко служители имате в момента? Наложи ли се да освободите част от тях, или да намалите заплатите?
    В момента в компанията работят 460 души. При нас обемът на работа и проектите не са намалели, даже напротив – работим на пълни обороти, затова и не сме прибягвали до такива драстични мерки.
    Тук не мога да не спомена и отличието, което получихме наскоро – компанията ни спечели международната награда Great Place To Work, което е сигурен атестат, че нашите служители се чувстват добре на работното си място. Наградата се присъжда след обстойно онлайн вътрешно проучване сред всички служители на компанията. То се извършва от независимата международна организация Great Place to Work Institute. Един от най-високите резултати в проучването показва, че 80% от нашите служители се чувстват сигурни при нас и са горди от своята работа.

    Кога се очаква да възобновите подбора на персонал? От какви специалисти ще се нуждаете?
    При нас подборът не е спирал, като дори в момента активно търсим хора в най-различни области и имаме над 30 отворени позиции. Най-голяма е нуждата ни от SAP консултанти. Работата на SAP консултанта е специфична, но имаме много примери на хора със стабилен опит в други сфери извън SAP, които правят успешна кариера в консултантския бизнес. Ключът към успеха тук е да имаш голяма мотивация и желание за учене.
    В момента търсим още разработчици, продуктови мениджъри, както и специалисти с техническо образование, запознати с управлението на различни ERP/CRM системи.

    Имаше ли тази криза някакви положителни аспекти?
    За мен тази криза ни направи по-креативни и по-сплотени като екип. Въпреки че не бяхме заедно в офиса, екипът ни съумя да запази своя дух чрез редица инициативи, които организирахме онлайн. Курсове по готвене, салса уроци, куклен театър за децата на нашите служители, виртуални кафе срещи, уебинар с квалифициран психолог, който ни даде насоки как да бъдем по-ефективни, работейки от вкъщи, са само част от нещата, които направихме, за да може да не губим връзката помежду си.
    От бизнес гледна точка тествахме хипотезата за „виртуалния офис“ на практика и доказахме на своите клиенти, че дори и в тези нетипични условия можем да им предоставим качествените услуги, на които те разчитат. Гордея се с екипа ни, че дори и в тези трудни времена, дава 100% от себе си и затвърждава лидерската ни позиция на пазара на IT услуги.

    Какви ще са дългосрочните последици от този период на изцяло онлайн работа за ИТ сектора у нас?
    Очакваме бързо възстановяване на ИТ бизнеса, като се надяваме и този на нашите клиенти да се върне и да надмине предишните нива.

    Как ИТ секторът в България може да се възползва от предвиждания от някои експерти nearshoring? Ще станем ли свидетели на изнасяне на бизнес процеси от Китай и Индия към Европа?
    Този процес по nearshoring вече е в ход. Все повече клиенти имат планове като първа стъпка да диверсифицират доставчиците си на услуги и да могат да разчитат на партньори, доставящи както от offshore с по-атрактивни цени, така и от близки, сигурни дестинации. При нас в Atos в последните няколко месеца е ежедневие да водим разговори с клиенти от различни индустрии в тази посока.

    На какви предимства може да разчита България в това отношение?
    България е много атрактивна дестинация с членството си в Европейския съюз, доброто образование и качество на кадрите. Езиковото многообразие, което можем да предложим на нашите клиенти ни различава доста от типичните offshore дестинации, които предлагат предимно услуги на английски език. Стабилността на икономиката и достъпът до кадри на конкурентни цени ни поставя в много добра позиция за привличане на нови клиенти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Германската KAYSER Automotive инвестира в завод за автомобилни компоненти в Плевен
    Компанията ще развива дейността си в Логистичен парк БПД Плевен
    преди 14 часа
    Nvidia отчете рекордни приходи
    Акциите на компанията отбелязват 200% ръст спрямо година по-рано
    преди 16 часа
    ЕК разследва TikTok за алгоритми, водещи до пристрастяване
    Китайската социална мрежа има над 1 млрд. потребители
    преди 19 часа
    Sameday България планира да инвестира над 17 млн. лева през 2024 г.
    През 2023 г., Sameday отчита 2,6 млн. доставени пратки, с 38% от тях получени чрез автоматизирани шкафчета за доставка извън дома
    преди 20 часа
    Capital One придобива Discover
    Сделката на стойност $35,3 млрд. ще обедини двете най-големи компании за кредитни карти в САЩ
    преди 21 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас с ръст от 28% за година
    Най-големите вложения в страната за януари - декември 2023 са от Швейцария, Австрия и Белгия