понеделник, 27 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6611 прочитания

    Какво е да си част от творческия екип на: M3 Communications Group, Inc.

    Научете повече за предизвикателствата в работата на Кристиян Неделчев, Директор „Графичен дизайн и видео продукция“ в компанията
    13 март 2024, 09:12 a+ a- a

    Кристиян Неделчев. Снимка: личен архив

    В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Кристиян Неделчев, Директор „Графичен дизайн и видео продукция“ в M3 Communications Group, Inc.:

    Представи се с две имена, позиция и какво е твоето образование.
    Казвам се Кристиян Неделчев и съм Директор на отдела за графичен дизайн и видео продукция в M3 Communications Group, Inc. По образование съм графичен дизайнер с бакалавърска степен от Нов български университет и магистърска степен от Kingston University London.

    Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
    Динамиката! Когато един бизнес се развива, с него се развиват и неговите комуникационни нужди. В същото време се развиват и технологиите, което, от своя страна, създава нови канали за комуникация. Всичко това означава, че постоянно трябва да се търсят нови решения. В рекламата няма как да правиш едно и също и да се надяваш то да продължава да работи. Тази постоянна нужда от иновативност предразполага към креативно и нестандартно мислене и именно това ме мотивира.

    Откъде черпите вдъхновение?
    Може да прозвучи клиширано, но вдъхновението буквално е навсякъде. Живеем във времена, в които визуалната комуникация присъства активно в ежедневието на всеки човек благодарение на развитието на мобилните технологии. Най-зареждащи за мен са пътуванията в чужбина, защото с различната култура и ценности идват и различни визуални похвати.

    Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
    За мен най-ключова роля имат социалните медии и по-конкретно групи и канали, където се събират професионалисти със сходни интереси. Възможността да видиш над какво работят колеги от всички краища на света, както и да се допиташ до тяхното мнение при разрешаването на конкретни казуси, е изключително ценен инструмент. Случва се да попадна на кратка статия, която прочитам от любопитство, и два-три месеца по-късно да осъзная, че информацията там ще ми е полезна за конкретен проект – тогава се връщам и препрочитам, след което прилагам наученото.

    Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали, и защо Ви е фаворит?
    Ключов проект в моята дизайнерска кариера беше работата ми по едно продуктово видео за българската IoT компания Shelly Group, която е фокусирана върху решения за автоматизация на дома. Въпросното видео трябваше да представи първия продукт от новата професионална серия на Shelly. Интересното в задачата беше, че клиентът настояваше да включим 3D анимации с продукта във видеото – нещо, което никой в екипа ни не беше правил до този момент. Аз имах базова теоретична подготовка и нулев практически опит и се наложи в рамките на една седмица да се науча. Резултатът си заслужаваше усилията и извънредната работа, а клиентът остана толкова доволен, че четири месеца по-късно започнахме работа по още три такива видеа за следващите продукти. Намирам този проект за изключително ценен, защото преодоляването на това предизвикателство ми вдъхна огромна увереност и ме мотивира да разширя още повече познанията си.

    Кой е най-скорошният проект, по който сте работили и какво можете да ни разкажете за него?
    Интересен проект, който завърших миналия месец, е едно рекламно видео за тазгодишния Davos Communication Summit, който се провежда в Швейцария. Задачата беше да създадем YouTube реклама, с която да промотираме събитието и да привлечем повече участници. Темите тази година ще бъдат свързани с дигиталните технологии, техники и стратегии за дигитална комуникация и естествено – революционното въздействие на изкуствения интелект. Във видеото представяме тези теми с комбинация от 2D и 3D абстрактни футуристични моушън графики, които са в крак с модерните тенденции. Тазгодишното издание ще бъде и първото от пандемията насам, което ще се проведе с физическо присъствие, а не изцяло онлайн. Очакванията са големи и съм сигурен, че ще се получи вълнуващо събитие.

    Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
    Работата с клиенти е двустранен процес и най-добрите резултати се получават с качествена комуникация. В моята практика съм забелязал, че клиентите са склонни да приемат различна от тяхната гледна точка, стига тя да е адекватно аргументирана. Винаги, когато изляза извън рамката, която клиентът е поставил в началото на проекта, отделям време да обясня защо съм предложил тези промени и как те ще подобрят крайния резултат. В такива случаи почти винаги клиентът остава доволен, че сме надхвърлили неговите очаквания. Естествено, имало е и ситуации, в които ми се е налагало да правя промени след обсъждане с клиентите – все пак те познават своя бизнес най-добре и често пъти обратната им връзка произхожда от спецификите на тяхната работа. Добре аргументираната обратна връзка е изключително ценна и ми помага да оптимизирам своята работа. Кои са най-големите предизвикателства в твоята работа? Най-голямото предизвикателство е изграждането на доверие между агенцията и клиента. Всеки нов клиент идва с определени очаквания и нужди, на които нашият екип се старае да отговори. В същото време не трябва да забравяме, че сме професионалисти и голяма част от нашата роля е да консултираме клиентите си как могат да подобрят своята комуникация и да постигнат по-добри резултати. Понякога това предполага известни промени, за които клиентите трябва да ни се доверят – няма как да правиш все едно и също и да очакваш различни резултати. Добрите резултати идват, когато има доверие и в същото време екипът работи професионално и на високо ниво, за да оправдае това доверие.

    С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
    Единен, гъвкав, енергичен.

    Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
    Според мен рекламите ще станат още по-ефикасни благодарение на навлизането на изкуствения интелект в различните етапи от планиране през създаване до разпространение. През последната година наблюдавахме бум на технологиите, използващи в различна степен ИИ (изкуствен интелект). Най-голяма популярност сякаш набраха функциите за генериране на текстове и изображения, вероятно защото те са най-достъпни за обикновения потребител. Далеч по-интересно е приложението на ИИ в анализа на данни. Всеки интернет потребител оставя своя дигитален отпечатък и вече се зараждат нови инструменти, които да анализират тези отпечатъци и да откриват тенденции, които са изключително ценни за маркетолозите. Менажирането на персонализирано съдържание също ще стане по-лесно и оптимизирано. Всичко това ще доведе до още по-добрата възвръщаемост на инвестициите в дигиталните кампании.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на M3 Communications Group, Inc. в JOBS.bg

    Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“

    Какво е да си част от творческия екип на: The Smarts
    Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics
    Какво е да си част от творческия екип на: Human
    Какво е да си част от творческия екип на: All Channels
    Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Китай ще подпомага производството на чипове с $47,5 млрд.
    Една от основните области, върху които ще се фокусира третата фаза на фонда, е оборудването за производство на чипове
    преди 9 часа
    Paysera България дебютира на ВЕАМ пазара на БФБ
    Компанията за дигитални платежни услуги планира да увеличи капитала си с 2 млн. лв.
    преди 10 часа
    Standard & Poor's потвърди рейтинга на България и стабилна перспектива
    Агенцията прогнозираприемане в еврозоната най-късно началото на 2026 г. и ръст малко под 3% за периода 2025-2027 г.
    23 май 2024, 15:30
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    23 май 2024, 13:52
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата