понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1343 прочитания

    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в концесионера на летище Варна и летище Бургас от Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ в компанията
    25 януари 2024, 09:12 a+ a- a

    Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“  от Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ в компанията, концесионер на летище Варна и летище Бургас.

    Галина Петкова има богат корпоративен опит. Стартира своята професионална кариера като Специалист „Човешки ресурси“ в държавния сектор. Нейният кариерен път продължава в международен холдинг в областта на енергетиката. Към „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ се присъединява през юли 2019 г., оглавявайки отдел „Човешки ресурси“. Притежава магистърска степен по маркетинг и мениджмънт от Икономически университет – Варна и е завършила успешно множество обучения по управление на човешки ресурси, лидерство и управление на промяната. 

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Всеки нов служител във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД преминава през въвеждащо обучение през първия ден от постъпването му на работа в компанията. Служител от отдел „Човешки ресурси“ води въвеждащия процес, който е различен, в зависимост от позицията, която заема новият служител – съответно, дали е на ръководна, или на експертна длъжност. 

    Въвеждащото обучение включва запознаване с дейността на Група „Фрапорт“, част от която е именно „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, нашите основни дейности, мисия, визия, ценности и стремеж. Новият служител бива запознат накратко и с богатата история на двете летища във Варна и Бургас, социалната политика на компанията ни, вътрешните правила, организационната структура и инструктаж за безопасните условия на труд. В рамките на първата седмица от постъпване на работа се преминава и през обучение по авиационна сигурност и киберсигурност, както и със запознаване с инструкциите за работа с лични данни.  

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    В първия ден всеки наш нов служител бива запознаван със съответния екип, в който ще работи, като до него винаги има наш дългогодишен служител, който му помага в процеса на интегриране. 

    За нас е много важно всеки наш нов служител да е с предварително обособено и приготвено за него работно място, с електронен акаунт, създаден достъп до нашия Self-service портал, както и с предоставено съответно оборудване и/или работно облекло в зависимост от характера на извършваната от него работа. 

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Новите ни служители преминават през специфични обучения в зависимост от европейските регламенти и изискванията на българското законодателство, свързани с авиационния персонал на летищен оператор, какъвто е „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. 

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Задължително има представител на отдел „Човешки ресурси“, който е отговорен за цялостния процес, съответния пряк ръководител и членовете на екипа, където новият служител постъпва на работа.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Бързото и лесно адаптиране е част от мисията в работата на отдел „Човешки ресурси“ във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. 

    Въвеждащите обучения, напълно обезпеченото и предварително подготвено работно място с необходимата техника за изпълнение на служебните задачи, подсигуреното работно или униформено облекло, вкл. с лични предпазни средства – всичко това е част от инструментариума, чрез който желаем нашите нови служители да се чувстват максимално комфортно още от своя първи ден в компанията ни. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Нашият опит показва, че целият процес по онбординг обикновено отнема между 1 седмица и 1 месец  в зависимост от  спецификата на самата длъжност и съответните изисквания по регламент за обем и продължителност на встъпителните обучения и инструктажи. 

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Гордеем се с факта, че всички участници в процеса на онбординг са наясно, че  той е изключително важен за новия служител, затова е и достатъчно регулиран, за да са запознати със своята роля и важност да въведат всеки наш нов служител успешно в работния процес, така че никой да не почувства притеснение или стрес. 

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване към екипа на новия служител?
    Постоянно търсейки регулярна обратна връзка от самия служител и оказване на допълнително съдействие в случай на необходимост. Радостни сме, че опитът ни до този момент показва, че единици от нашите нови служители след първата седмица изпитват нужда от допълнително съдействие от наша страна, което е ясен показател, че процесът на онбординг в компанията ни дава изключително успешни резултати. 

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    На всеки наш бъдещ служител бих казала, че авиацията като цяло и летището в частност, са много различни от всяко друго работно място. Мнозина са тези, които, щом веднъж стъпят на летището, биват завладени от магията, която единствено авиацията е способна да разпали в сърцата на хората, отдали се на нея. 

    Бих посъветвала всеки млад и амбициозно настроен човек да опита своя шанс да работи на летище. Гарантирам, че ще остане завинаги очарован от авиацията. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на FRAPORT TWIN STAR AIRPORT MANAGEMENT AD в JOBS.bg

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години