понеделник, 24 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11176 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?

    За проектите, екипите и технологиите, които използват, научете от Васил Стенев - ръководител на екипа за разработка на вътрешни приложения в SEEBURGER
    01 февруари 2022, 16:36 a+ a- a

    Васил Стенев - ръководител на екипа за разработка на вътрешни приложения в SEEBURGER

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    По какви проекти работи SEEBURGER в България, пред Economy.bg разказва Васил Стенев – ръководител на екипа за разработка на вътрешни приложения в SEEBURGER. 

    Кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на SEEBURGER в България?
    SEEBURGER предоставя на клиентите си различни възможности за работа на интеграционната си платформа Business Integration Suite. Един от тях е SEEBURGER Cloud, в който ние се грижим за всичко – от пълната конфигурация на софтуера през регулярното обновяване на системата до мониторинга и известяването. SEEBURGER Business Integration Suite (BIS) е ключово звено в трансфера на данни на нашите клиенти, които изискват от нас отлична организационна структура и контрол на процесите. Администрирането и работата на BIS приложенията беше стимулът за създаването на един от най-предизвикателните ни проекти –  Cloud Service Portal, платформа, която да обедини и свърже бизнес процесите и екипите в компанията. Днес десетки процеси са част от Cloud Service Portal, който изцяло се разработва в България. Той има и ключова роля за успешното преминаване през годишните одити за контрол на вътрешните ни процеси – ISAE 3402.

    Офисът на SEEBURGER в София

    Бихте ли разказали накратко за Cloud Service Portal?
    Cloud Service Portal се базира на micro service архитектура. В нея приложенията са самостоятелни единици с ясно дефинирана връзка помежду си. Функциите им варират от контрол на достъпа на хилядите дистрибутирани системи през агрегиране на ежеминутно променящи се данни до инструменти, целящи да контролират и документират огромното количество промени, свързани с процесите на всички нива на компанията.

    Контролът на достъпа е в основата на всяка една организация. Продуктът, който създадохме, централизира достъпа до всички точки в облака ни и предоставя сигурен и контролиран начин за свързване. Богатият набор от функционалности за администриране и наблюдение ни позволяват да отговорим на всички изисквания за сигурност и прозрачност на клиентите ни.

    Активите са важни за всяка една компания. Колкото повече и разнообразни са те, толкова по-трудно се управляват. Разработихме приложение, което обединява цялата необходима информация за активите и позволява да се направи връзка между тях  без значение какъв е техният произход. 

    Приложението ни за проследяване на промените подсигурява всяка една промяна в облака ни да е оторизирана, документирана и изпълнена с нужното качество.

    Колко души работят по проекта и какви специалисти са те?
    Екипът, който разработва платформата и всички приложения в нея, се състои от 10 души. Наше убеждение е, че добре организирани и мотивирани по-малки екипи могат да постигнат впечатляващи резултати, и не спираме да го доказваме. Хората в екипа са специалисти в разработката, тестването, дизайна и планирането на софтуерни продукти.

    Стоян Тушинов и Кристиян Георгиев от Internal Tools Development team в SEEBURGER

    Какви технологии използвате?
    Технологичният ни стек е пъстър и постоянно се развива. За базите с данни използваме както SQL, така и NoSQL. Java е основният език, с който превеждаме бизнес логиката на нашите процеси, като доскоро беше и основен език за изграждане на потребителския интерфейс в браузъра. Ускорено тече преминаването към Angular – среда за разработка на уеб базирани приложения, отговаряща на визията ни за стабилен и предвидим софтуер. Приложенията ни са винаги активни и готови да поемат непрекъснато нарастващ товар благодарение на Docker контейнери и Kubernetes. Автоматизацията на build/deploy процедурата ни използва Jenkins. През 2021 година започнахме да интегрираме Kafka с цел стандартизация на комуникацията и информационния поток между отделните приложения, както и ElasticSearch, за да оптимизираме търсенето сред огромни количества данни.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Работният процес се определя въз основа на проекта. Ако работата ни е върху съществуващо приложение (нова версия, отстраняване на бъгове), използваме SCRUM. Ако работим по изцяло нов продукт, определяме MVP (minimum viable product) и до постигането му използваме наша адаптация на SCRUM. 

    Мениджмънт структурата е една и съща при всички проекти – аз нося отговорността всички нужди на бизнеса да са разбрани, документирани и да следват дългосрочната ни стратегия. Заедно с екипа разработваме първичния технически план на проекта, който впоследствие се следва от екипа при изпълнението, но също така позволява гъвкавост.

    Как се промени Cloud Service Portal през годините?
    Най-големите промени са в мащаба. Започнахме с изграждането на платформата и първите приложения преди близо 5 години. Оттогава насам, всяка година, удвояваме броя на приложенията си. Това логично доведе до нарастваща нужда от автоматизация, с която успяхме да премахнем голям брой механични задачи. 

    Технологично също се променихме. Новите условия изискваха по-гъвкав, но и по-специализиран набор от познания и инструменти, с които да продължим да отговаряме на изискванията на бизнеса спрямо зададеното време. 

    Това се отрази и на организацията ни на работа – SCRUM вече не е единственият подход за работа по проекти. Непрекъснато преразглеждаме резултатите си и търсим нови решения – технически, организационни и комуникационни, с които да продължим да способстваме бизнеса да следва своите цели без забавяне и излишна комплексност.

    Кои са най-големите предизвикателства при този проект или при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    За нас добрият софтуер е този, който ти позволява да си свършиш работата, без да те затормозява. Това е трудно начинание и изисква време, което никога не е достатъчно. От нас се очаква да сме бързи, гъвкави и приспособими, което пък прави тежка задача оценката на необходимото време за изграждане на една лесна за допълване система.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този проект?
    Най-голямото ни постижение е microservice средата, която създадохме. През годините  минахме през няколко итерации, като всеки път нещо ни липсваше. С последната версия  успяхме да достигнем до желаното от нас ниво. Изградихме стандартизиран процес за добавяне на приложения, който е бърз, прост и позволява добавянето на нови процеси и интеграцията им с вече съществуващите в рамките на седмици.

    SEEBURGER Cloud offerings

    Какво предстои при този проект и/или отделните проекти?
    От гледна точка на нови приложения, работим по обновяване на продукта ни за мониториране на системи и известяване при проблеми, възникнали в системите на нашите клиенти. Новото приложение ще ни позволи да организираме по-добре работата си, както и ще отвори нови възможности за автоматизация.

    От гледна точка на архитектурата ни, планираме приложенията ни да преминат към общуване чрез събития, или т. нар. event-driven подход. Това ще ни даде възможността лесно и бързо да добавяме автоматизирани процеси и задачи, свързани с всяка една операция, която се случва на системите ни, както и безпроблемно да синхронизираме неограничени количества данни.

    В потребителския ни интерфейс разработваме наша библиотека на Angular, която ще предостави ново преживяване на потребителите ни и ще ни позволи да контролираме всеки един аспект от него.


    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    ЕС отпуска на България 65,2 млн. евро за възобновяема енергия
    Брюксел инвестира приходи от търговия с емисии за по-чисти енергийни системи в 10 държави, сред които и България
    преди 9 часа
    Нова програма подкрепя дигитализацията на близо 200 фирми у нас
    Те могат да получат 2000 евро субсидия за дигитализация на дейността си чрез DIGITRANS
    преди 12 часа
    Проучване: Над 2/3 от шефовете няма да наемат служители без умения за работа с AI
    През 2024 година изкуствения интелект ще се утвърди като ключов елемент на работното място
    преди 13 часа
    Moody's повиши дългосрочния депозитен рейтинг на Пощенска банка
    Към края на 2023 г. банката отчита коефициент на базовия собствен капитал от първи ред в размер на 19,0%
    преди 14 часа
    Сирма Груп ще придобие 51% дял от румънска софтуерна компания RoWeb
    Сделката ще осигури на Сирма достъп до румънския пазар