събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11911 прочитания

    Как протича интервю за работа в SEEBURGER?

    Повече за процеса и как да се подготвите, разказва Цветина Парцова - HR Generalist и Recruitment Lead в SEEBURGER България
    17 ноември 2021, 09:09 a+ a- a

    Цветина Парцова е HR Generalist и Recruitment Lead в SEEBURGER България. В компанията е от 5 години, а преди това работи в консултантска роля в AIMS International по проекти за подбор и организационно развитие. Освен идентифицирането на таланти, които могат да допринесат дългосрочно към организацията, за нея е важно да съдейства за превръщането на SEEBURGER в „добър корпоративен гражданин“

    SEEBURGER е немска софтуерна компания, част от топ ешелона в разработката на B2B интеграционен софтуер. Платформата Business Integration Suite (или BIS) създава невидими връзки между ключовите за клиентите на компанията бизнес процеси, автоматизира и мониторира техния обмен на данни в безброй възможни интеграционни сценарии за всички индустрии: B2B/EDI, API/EAI, ERP/SAP, MFT, IoT/Industry4.0, E-invoicing. Компанията е основана през 1986 г. в град Бретен, Южна Германия. Стартира като малка семейна фирма, разработваща нишов продукт, който бързо набира скорост и висока пазарна значимост. През 2021 година в представителствата в Европа, Северна Америка и Азия се развиват над 1000 специалисти.

    Българският офис на компанията е основан в София преди 22 години, като към днешна дата локацията е ключова в технологично отношение и е със стратегически приоритет за развитие в следващите години - тyĸ ca гoлямa чacт oт paзвoйния цeнтъp и глoбaлния цeнтъp зa cпoдeлeни ycлyги на компанията.

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа и как да се представим успешно? Пред Economy.bg разказва Цветина Парцова - HR Generalist и Recruitment Lead в SEEBURGER България.

    Име: SEEBURGER
    Сектор: IT/B2B
    В България е от: 1999 г.
    Брой служители глобално/в България: 1000+/250+
    Офис/ офиси в България:
    1/ София, бул. Г. М. Димитров 16А, Bernard Iztok Tower;
    2/ Пловдив, бул. Асеновградско шосе 4Б
    Основна дейност на компанията: В SEEBURGER предоставяме единна интеграционна платформа за бизнеса - Business Integration Suite (или BIS), която поддържа широк спектър от бизнес интеграции - EAI (Enterprise Application Integration), както между различни бизнеси (B2B), така и от бизнес към правителство B2G (Business to Government), между различни приложения A2A (Application to Application). Системата поддържа и обмен на електронен документооборот (EDI), интегриране с външни доставчици на софтуерни решения чрез управление на API интерфейси, ERP, PEPPOL, електронно фактуриране и MFT. Интеграциите със SAP, SAP S/4 HANA и SAP GTS са важна част от портфолиото ни като един от главните SAP партньори в тази сфера.
    Клиенти: Сред клиентите на SEEBURGER BIS са компании от всички сектори - финансови услуги, производство, търговия, енергетика, автомобилна, газова и нефтена индустрия, логистични фирми, организации от здравеопазването и др.

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    В двата ни офиса в София и Пловдив вече работят над 250 B2B експерти.

    Българската локация играе ролята на технологичен хъб, в който развиваме Java Developers, Automation QAs, Software Support Engineers /Cloud, On-Prem, Release Management, Service Support/, Technical Consultants, Data Mapping Consultants, Infrastructure Administrators. Впоследните години създадохме силен Service Management екип, развиваме и Project Management ниво.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    През последната година продължихме тренда за плавен, органичен растеж в над 80% от технологичните ни звена – Java Development, Automation QA, Software Support, Technical Consultancy, IT Infrastructure. Допълнихме портфолиото със специфични търсения за новосформиращи се глобални екипи – Application Security и Technical Authoring. 

    Бъдещите ни планове включват развитие във всички тях, като най-голям обемът остава при Центъра за споделени услуги, в частност екипите за облачни услуги.

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Също както нашата BIS платформа, процесът ни по подбор е съставен от различни модули, които комбинираме гъвкаво. Общият процес има три основни стъпки – среща с рекрутър, технически тест и техническо интервю. Всяко от технологичните ни звена има разработен технически тест, изследващ специфични за екипа знания/умения (мрежи, сигурност, операционни системи, бази данни, разпределени архитектури при програмистите и т.н.).

    За кандидатите в стажантските ни програми тестовете изследват различни важни за нас компетенции, които в последствие да развиваме на терен – аналитичен подход, алгоритмично мислене, работа с числова и текстова информация, справяне с различни ситуационни казуси.

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Стандартно провеждаме две интервюта – първо интервю с рекрутър, който изследва мотивация и culture-fit и второ техническо интервю с мениджър. При кандидати с висока опитност обединяваме двете срещи в една за да се движим максимално бързо в процеса. В този случай за някои от ролите предвиждаме второ интервю с мениджър на дивизия от Германия.

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Кандидатите с по-малък опит могат да се подготвят за 30-минутно интервю с рекрутър, технически тест (с продължителност от 20 минути до 1 час в зависимост от ролята) и финално 1-часово техническо интервю с мениджър на екип. Съобразяваме поредността на стъпките с ниво на опитност и критичност на ролята, като се стемим към гъвкав подход, съобразен с конкретния кандидат и увеличаващ общите ни шансове за успех. Опитните кандидати могат да очакват една 1-часова комбинирана среща с мениджър и рекрутър, в част от случаите последвана от финална среща с мениджър на дивизия от Германия.

    Целият процес по подбор продължава от една до три седмици в зависимост от ролята.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Харесваме активни хора с открита и позитивна комуникация. Подготовката за компанията и ролята преди срещата винаги е от значение. Обичаме да говорим в конкретика, да си даваме примери и да излезем от срещата с общо разбиране имаме ли общ път напред.

    За различните позиции са ни важни и различни компетенции. За нас програмирането изисква креативност, а за да бъдеш успешен QA, трябва да си възможно най-далеч от строгата рамка и малко бунтар. За да се развиеш успешно в техническата поддръжка, трябва да си бърз, техничен и да виждаш голямата картина – нашият софтуер е B2B и ние помагаме на компаниите да бъдат по-добри в предоставянето на техните продукти/услуги. Нужен е широк поглед, за да „се свържеш“ и да успееш да видиш крайния резултат и директното влияние на нашия продукт върху хората/определени процеси, за да почувстваш удовлетворение от работата си.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Липса на подготовка за срещата или на идея за развитие при хората с по-малко опит, апатия. Говорене в клишета и използване на готови формули.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    За нас е важно да сверяваме часовника си с пазара и залагаме въпроса с очакван диапазон на възнаграждение още на етап кандидатстване. Разбира се, тази информация се конкретизира при напредване в процеса.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Имаме стажантски програми, като в програмистките екипи те се планират един или два пъти годишно, а в Центъра за споделени услуги се провеждат целогодишно - за тези екипи подборът на стажанти върви паралелно с подбора за експертни роли. За нас т.нар. Traineeship е вход в компанията от стартово ниво на млади и мотивирани хора с потенциал или на специалисти, които искат да сменят сферата си на развитие. Не гледаме на стажантските си програми като на състезание. Условията за успех отново зависят от екипа.

    За нас е важно да сме активни участници в развитието на здравословна IT среда в България. Кандидатите за стажанти, които не са успели да се представят добре на интервюто към конкретния момент, получават от нашите мениджъри насоки къде да надградят в бъдеще или в някои екипи директно tech tutorial с разписани точки за самоподготовка. От този момент нататък оставяме контрола в техни ръце и с гордост виждаме, че често те се връщат в рамките на 2-3 месеца вече подготвени по-добре и екипирани с необходимите знания за успешен  старт в компанията.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко души типично се конкурират за едно място?
    Конкуренцията е най-висока в екипите в Центъра за споделени услуги, най-вече в тези за облачни услуги, както и при инфраструктурните ни администратори.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Като част от общия тренд в скоростно развиващите се технологични центрове – София и Пловдив, най-предизвикателни за нас са ролите на програмисти и автоматизиращи специалисти тестване. Консултантските ни роли също изискват специфичен микс  от умения, който рядко откриваме на пазара и се стремим да развиваме вътрешно.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Историята на компанията в България започва преди 22 години с четирима студенти ентусиасти от немския факултет на Техническия университет в София. Трима от тях са все още с нас и работят всеки ден със сърце и принадлежност. Такъв е и профилът на линейните ни мениджъри, повечето от тях са с компанията от 10 или 15 години и са живото олицетворение на нашия дух и култура.

    Ценим хората си и се борим за тях. Като продуктова компания имаме различни възможности за развитие в една богата на технологии среда. Предлагаме тези възможности както на хората, които привличаме отвън, така и за нашите служители, които искат да сменят посоката и да трупат интердисциплинарни умения.

    Стремим се да развиваме хората си комплексно, не да ги специализираме тясно и поставяме „в кутия“. За нас е важен така нареченият intrapreneurship или вътрешно предприемачество. В нашата компания често позицията следва човека, т.е. създават се възможности за конкретни професионалисти с идеи и потенциал. Имаме цял локален екип, който е създаден по този начин – колега развива концепция за нова услуга, увлича екип, с който заедно започват да я развиват. Процесът от идея до реализация е скъсен.

    Ние сме екип от индивидуалисти, на които им е приятно заедно и са обединени от обща цел – принос към успеха на компанията – всеки по свой начин.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател? 
    Отличава ни приятелската атмосфера, скъсените йерархични нива, семейният дух. Стремим се да пазим и развиваме тази култура и сега, когато вече прескочихме границата от 250 служители и се превръщаме в голяма компания. Паралелно активно оптимизираме процесите, свързани с хора и създаваме нови стратегии за развитие. Мнението на нашите служители е важно за нас и затова се допитваме до тях при реализирането на нововъведения и промени. Това важи и за социалната политика на компанията и пакета придобивки, който често надграждаме с такива, които заедно сме определили като ценни.

    В момента нашите служители получават ежемесечно начисления за транспорт, ваучери за храна, съфинансиран спортен абонамент. 

    Здравето и балансът работа–личен живот са важни за нас и затова освен допълнителна здравна застраховка и дентален пакет, осигуряваме и достъп до психологическо консултиране. Разполагаме с три лични дни в годината, в които можем да отсъстваме от работа защото не се чувстваме добре и имаме нужда да се погрижим за баланса си, без за това да е необходим болничен. Имаме 25 дни годишен отпуск след първата година в компанията, а в момента работим по допълнително увеличение на този брой дни.

    Стремим се да предоставяме различни възможности за обучение и сертификация, като отскоро интегрирахме и LinkedIn Learning за всички служители.

    Имаме различни видове бонуси, с които целим да подкрепяме служителите си във важни житейски етапи или да ги празнуваме заедно – Коледен бонус, Програма за лоялност, Бонус юбилей за 5+/10+/15+ и т.н. години в компанията, Бонуси при сватба и раждане на бебе. Поощряваме хората си да излизат от комфортната си зона, да споделят знанията си (защото те са огромни) и да се развиват като презентатори с Бонус презентатор, Бонус посланик на марката, менторски бонус. 

    Развиваме програма за вътрешни препоръки със съответните премии при успешно назначение и се гордеем, че това е най-успешният ни канал за подбор. Приемаме този факт и като обратна връзка за това, че хората ни се чувстват достатъчно добре за да привличат към компанията свои приятели и професионални контакти.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Зеебургер Информатик в Jobs.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Как протича интервю за работа в Технологичен център Комерцбанк София?
    Как протича интервю за работа в TransferMate Global Payments?
    Как протича интервю за работа в Immedis?
    Как протича интервю за работа в KBC Shared Service Center Varna? 

    Как протича интервю за работа в Anakatech?
    Как протича интервю за работа в Regiocom?
    Как протича интервю за работа във Фонд на фондовете?
    Как протича интервю за работа в Astea Solutions?
    Как протича интервю за работа в Astound Commerce?
    Как протича интервю за работа в Progress?
    Как протича интервю за работа в „Гопет Транс“?
    Как протича интервю за работа в DHL Competence Center?
    Как протича интервю за работа в Chaos Group?
    Как протича интервю за работа във Flat Rock Technology?
    Как протича интервю за работа в „Телелинк Бизнес Сървисис“?
    Как протича интервю за работа в The Stars Group?
    Как протича интервю за работа във Fourth България?
    Как протича интервю за работа в „Язаки България“?
    Как протича интервю за работа в DataArt България?
    Как протича интервю за работа в „АктивТрейдс“ КЧТ клон София?
    Как протича интервю за работа в Sutherland?
    Как протича интервю за работа в dm България?
    Как протича интервю за работа в ScaleFocus?
    Как протича интервю за работа в NaXex?
    Как протича интервю за работа в ABB?
    Как протича интервю за работа във Vivacom?
    Как протича интервю за работа в Playtech?
    Как протича интервю за работа в EVN България?
    Как протича интервю за работа в CSC?
    Как протича интервю за работа в „Аурубис”?
    Как протича интервю за работа в IBM България?
    Как протича интервю за работа в „Таулиа”?
    Как протича интервю за работа в SBTech?
    Как протича интервю за работа в „ЛЕМ България”?
    Как протича интервю за работа в „Сенсата Технолоджис”?
    Как протича интервю за работа в „УниKредит Булбанк“?
    Как протича интервю за работа в „Белла България”?
    Как протича интервю за работа в Gameloft?
    Как протича интервю за работа в SEEBURGER Informatik?
    Как протича интервю за работа в „ГфК България”?
    Как протича интервю за работа в „Софика Груп”?
    Как протича интервю за работа в „Монтюпе“?
    Как протича интервю за работа във VMware?
    Как протича интервю за работа във „Вистеон”?
    Как протича интервю за работа в „Инграм Майкро“?
    Как протича интервю за работа в Walltopia?
    Как протича интервю за работа в „Мелексис”?
    Как протича интервю за работа в easyJet?
    Как протича интервю за работа в MentorMate?
    Как протича интервю за работа в Мтел?
    Как протича интервю за работа в TELUS International?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 18 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 23 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 23 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект