понеделник, 13 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12264 прочитания

    От аутсорсинг към краудсорсинг

    Ще измести ли колективният разум професионалистите?
    24 януари 2012, 10:05 a+ a- a

    Клиенти, които участват в разработването на продукти. Що е то? Краудсорсинг (crowdsourcing). Понятието буквално означава събиране на информация от масите.

    Приложение
    Все повече компании използват краудсорсинга, за да пестят разходи или да акумулират нови идеи. Фирмите използват новата платформа, като възлагат различни задачи на голяма група външни хора, най-често онлайн потребители. Те могат да бъдат и клиенти на съответните компании. Срещу това те могат да получат малко възнаграждение.

    Според Forbes много клиенти дори избират продукта на дадена компания в зависимост от това дали имат възможност да участват в неговата разработка. Ангажирането на клиентите увеличава доверието им в продукта или услугата и в същото време намалява разходите на компаниите, отбелязва изданието.

    Един от каналите за въвличането на потребителите в новия процес са социалните мрежи. Облачните технологии също допринасят за развитието на краудсорсинга.

    Типичен пример за краудсорсинг е Wikipedia – онлайн енциклопедията, чието съдържание се попълва и редактира от доброволци. Друг пример е онлайн чекирането, което авиокомпаниите предлагат на клиентите си. Медиите използват краудсорсинга като дават възможност на зрителите или читателите си да се изявяват като репортери.

    Краудсорсинг vs. аутсорсинг
    Краудсорингът е логичното продължение на аутсорсинга, твърдят много експерти. Между двата инструмента обаче има и доста разлики.

    В сравнение с аутсорсинга при краудсорсинга задачите се делегират не само на професионалисти, а и на аматьори. Залага се на колективното познание. Процесът е по-евтин и по-бърз.

    Разходите за труд при краудсорсинга са наполовина по-ниски отколкото при типичния аутсорсинг, твърди експерт, цитиран от вестник Wall Street Journal.

    Краудсорсингът се използва и за генериране на идеи. Често компаниите се обръщат към клиентите си с молба да споделят интересни идеи за слоган, лого или нов продукт.

    Приходите на бизнес ориентираните краудсорсинг компании са нараснали със 74% в периода 2010 - 2011, отбелязва вестник Wall Street Journal, цитирайки данни на изследователската компания Crowdsourcing.org.

    Очевидно привличането на информираните и активни потребители се оказва печеливша стратегия за много компании. А дали краудсорсингът ще измести аутсорсинга предстои да видим.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    10 януари 2025, 16:32
    Инвестициите на клиентите на Bank of America достигнаха $500 млрд.
    Очаква се те да достигнат $1 трилион до 5 години
    10 януари 2025, 16:17
    Дъщерна компания на LG инвестира в София
    ZKW Group ще открие близо 100 нови работни места в Център за споделени услуги в сферата на ИТ, дигитализацията, счетоводството и маркетинга
    10 януари 2025, 14:43
    Потребителското доверие във Великобритания отслабва
    За разлика от добрите данни по празниците
    10 януари 2025, 14:38
    10 януари 2025, 13:38
    easyJet стартира полети от София до Париж
    Полетите ще се осъществяват 3 пъти седмично
    10 януари 2025, 12:28
    Българска ученичка представи свой проект по време на Нобеловите награди
    Александра Петкова, възпитаник на НПМГ „Акад. Любомир Чакалов“, бе една от 20 младежи от цял свят с признати научни разработки