петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1251 прочитания

    Ню Йорк ще въведе такса задръстване

    Тя ще се прилага за автомобилите, влизащи в центъра на града от 2023 г.
    11 август 2022, 15:17 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Ню Йорк може да въведе такса за задръстванията до $23 дневно в края на следващата година, което според проучване ще намали броя на колите, влизащи в Манхатън, с 15% до 20%. Градът иска да начислява ежедневна променлива такса за превозни средства, влизащи или оставащи в централния бизнес район, определен между 60-та улица в центъра на Манхатън и Батъри Парк в южния край на Манхатън.

    Ню Йорк, който има най-натоварения трафик в САЩ, ще стане първият голям град в страната, който ще последва Лондон, където подобни такси се събират от 2003 г., припомня „Ройтерс“.

    Законодателите в Ню Йорк одобриха плана през 2019 г. и първоначално се предвиждаше да започне през 2021 г. Но федералното правителство при президента Доналд Тръмп не предприе никакви действия.

    Федералната магистрална администрация (FHWA), която трябва да одобри този ход, съобщи, че е одобрила необходимата екологична оценка. Агенцията ще прегледа обществените коментари, изпратени до 9 септември.

    Компанията не посочи срокове за решението си, но Metropolitan Transportation Authority (MTA) каза, че таксата може да влезе в сила до 10 месеца след получаване на одобрението. Този период ще бъде за проектиране и внедряване на системата.

    „Цената на задръстванията е добра за околната среда, добра за обществения транспорт и добра за Ню Йорк и региона“, каза изпълнителният директор на MTA Яно Либер.

    Шофьорите на пътнически превозни средства ще плащат от $9 до $23, за да влязат в пиковите часове, докато таксите за нощувка могат да бъдат само $5. Шофьорите могат да прилагат съществуващите такси за мостове и тунели към таксите за задръствания.

    Екологичната оценка установи, че таксата ще намали трафика, ще подобри качеството на въздуха, ще направи автобусите по-надеждни и ще увеличи използването на транзит с 1-2%. Таксата ще генерира $1-1,5 млрд. годишно и ще подпомогне $15 млрд. дългово финансиране за подобряване на обществения транспорт.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 18 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 22 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 23 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 24 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам