петък, 03 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    516 прочитания

    Електронната търговия ще достигне дял от 2% от БВП на България

    48% от потребителите пазаруват регулярно онлайн
    28 март 2024, 09:19 a+ a- a

    Електронната търговия през 2023 ще достигне дял от 2,11% от БВП на България. Това каза създателят и организатор на Balkan eCommerce Summit Никола Илчев. По думите му 48% от онлайн потребителите пазаруват регулярно онлайн, все повече се използват т.нар C2C платформи за пазаруване - 72% от потребителите, като 44% избират доставка извън вкъщи.

    Христо Радичев от Медияпост Хит Мейл представи ключови изводи от последното проучване за електронната търговия в региона, подчертавайки, че "повече от половината от търговските компании все още не продават онлайн поради липса на контакти, човешки ресурс и знания.” 18.7% от онлайн търговците вече продават зад граница и почти два пъти повече (32%) планират да стартират трансгранични продажби в рамките на 2024 г. В сравнение с 2022 г. броят на респондентите, които имат собствен магазин за електронна търговия, нараства до 29%. Останалите продават активно онлайн в алтернативни канали - напр. маркетплейси, социални мрежи и др. Активните търговци в маркетплейси са 7% от всички, които продават онлайн. Опцията за липса на допълнителни маркетингови разходи и фактът, че маркетплейсите са добър начин за тестване на чужд пазар, се класират най-високо, когато говорим за ползи за търговците, използващи този канал.

    Бойко Таков от Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия обсъди важността на подкрепата за малките и средните предприятия, особено в контекста на дигитализацията и преодоляването на предизвикателствата за влизане в онлайн търговията. Сред ключовите теми, които са на дневен ред той посочи “възможността да продават в чужбина, интернационализацията и достъп до полезни източници на информация”. Таков разкри и конкретни инструменти и обучения, с които насърчават малките и средните предприятия към онлайн присъствие.

    Мирослава Станева от eMAG България разгледа предизвикателствата и успехите на един от водещите онлайн търговци в региона, подчертавайки значението на адаптацията към локалните пазари и потребителски предпочитания. “Потребителите възприеха онлайн пазаруването за почти всяка нужда - от напитки и кафе до грижа за красотата, видяхме нарастваща честота на пазаруване – клиентите купуват повече и по-често от по-голямо разнообразие от продукти, не само електроуреди. В този контекст ние продължихме да увеличаваме гамата от продукти заедно с над 56 000 търговци на нашия регионален пазар, насочен към население от над 35 милиона души в ЦИЕ (Румъния, България, Унгария). За да подпомогнем ускоряването на електронната търговия в региона и нашите 10 000 търговци, активни в eMAG България, се правят сериозни инвестиции на групово ниво в разработването на ключови програми в подкрепа на техния растеж. Улесняваме и трансграничните продажби със сериозна инвестиция на групово ниво в регионалната платформа като предоставяме автоматизиран превод, уникален интерфейс за поръчки/връщане, поддръжка на местен език и други. Тепърва ще обявим още новости и отлични решения при нас.”

    Гергана Илиева от Българо-румънска търговско-промишлена палата изтъкна ролята на междудържавното сътрудничество за улесняване на трансграничната електронна търговия и подкрепата за бизнесите при разширяването им на нови пазари. Какви проучвания и насоки дават на своите членове, включително и насръчване да участват в големи международни събития като Balkan eCommerce Summit.

    Звезделина Лачева от Ди Ес Смит България сподели вижданията си за нарастващата тенденция към устойчивост и рециклируеми опаковки. Според проучване на Smithers Future of eCom Packaging 2022-27 за електронната търговия: 85% от европейските потребители търсят продукти, които са опаковани възможно най-малко. Онлайн клиентите избират брандове, които се отнасят сериозно към устойчивото развитие, а за 41% е важно транспортната опаковка да може да се рециклира. Предизвикателствата са свързани с общите за клиентите ни затруднения по овладяване на разходите им и заедно много бързо се налага да търсим варианти за оптимизация.”

    Лачева добави, че “законодателните органи на Европейския съюз и Комисията постигнаха споразумение относно правилата на ЕС за устойчиви опаковки, насочени към справяне с нарастващите количества отпадъци, произведени в ЕС. Новите правила, които се очаква да бъдат одобрени, ще подтикнат бизнеса да намали опаковките за еднократна употреба и да гарантира, че всички опаковки могат да се рециклират до 2030 г.”.

    Balkan eCommerce Summit 2024 ще се състои на 04-ти и 05-ти април в Арена София.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 1 ден
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 1 ден
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 1 ден
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 2 дни
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19