четвъртък, 02 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5128 прочитания

    Перник преобръща представите за града със забавна реклама

    Вижте какво споделиха за кампанията нейните създатели от рекламна агенция Human
    19 април 2024, 14:49 a+ a- a

    Перник е отдавна спряган за града с вицовете за винкели, земетресения и груби маниери. Но едно видео, подкрепено от община Перник, успя да разбие всички предразсъдъци и да обиколи интернет за една вечер с над 1000 споделяния за първите 5 часа. Рекламният клип е дело на Human. Свързахме се с тях, за да ни разкажат повече за кампанията. Ето какво сподели Никола Цaнoв, CEO и партньор в Human България:

    Никола Цaнoв, CEO и партньор в Human България. Снимка: личен архив.

    Как се стигна до реализирането на туристическото видео?
    Реализацията на видеото определено беше предизивикателство. В последните години Перник едновременно е един от най-известните градове в България и може би градът с най-лош имидж. Името му стана нарицателно, а вицовете за града и жителите му изместиха тези за Габрово и шопите. Ситуацията беше сложна, а такива предизвикателства винаги са страхотна творческа възможност.

    Чрез обществена поръчка ли се финансира рекламата?
    Почти всички участници във видеото са местни, които искаха да дадат своя принос за „ребрандирането“ на града си и го направиха про боно. Затова и бюджетът на видеото не предполага обществена поръчка.

    Как се вписва видеото в цялостната стратегия на община Перник за развитие като туристическа дестинация?
    Видеото се вписва в цялостната стратегия на община Перник за развитие като туристическа дестинация, като разкрива нови пластове на града, разказва за места, случки и исторически факти, които повечето хора извън него едва ли познават. Докато показваме местните хора, споменаваме и показваме забележителности, които искаме да популяризираме, за да привлечем повече нови гости.

    Коя е целевата аудитория на видеото и какви цели си поставя кампанията?
    Първичната целева аудитория са перничани - хората, които толкова обичат града си и да споделят неща, свързани с него. Те получиха видео, което да припознаят като свое, което могат да споделят и да покажат какво значи за тях Перник. Когато споделят видеото, то достига до вторичната си аудитория - всички техни приятели извън Перник, някои от които за първи път ще чуят името на града извън контекста на виц. И ще научат, че там има много повече от Голфове и винкели.

    Защо решихте да заложите на хумор?
    Единственият начин да достигнеш до хората е, като ги развълнуваш. И това се доказа последните години. Всички уж патетични, високобюджетни видеа за България и нейните градове и природа минаха през медийната среда някак дежурно, без да развълнуват някого, да събудят интерес или някаква емоция. Ние направихме обратното. Заложихме на най-голямото оръжие на българина - хуморът. Казахме, да - шегата често е за наша сметка, но ние обичаме да се смеем. И да се хвалим с града си.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 5 часа
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 7 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 9 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 11 часа
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19