„Добрият Аз, лошият Аз“ насърчава смелостта да се изправяш пред собствените си вътрешни конфликти, споделя Мария
Мария Джерекарова, Related PR снимка: личен архив
Коя е най-голямата грешка, която хората или корпорациите допускат, когато попаднат в PR криза? – Това, че не оценяват ситуацията като кризисна! В областта на публичните и кризисните комуникации разбирането на човешкото поведение и психологията е от съществено значение.
Мария Джерекарова е основател на Related PR. Има над 15 години опит в областта на PR и кризисни комуникации. От създаването си до момента агенцията е ангажирана с редица успешно реализирани кампании и проекти, носител на BAPRA Bright Awards в категорията „Кризисни комуникации“ през 2018 г. В момента сред клиентите на агенцията са techem, eBag, „Слънчев бряг“ АД, Central Park Complex, Ghome.
Наскоро се потопих в книгата на Джуди Смит „Добрият Аз, лошият Аз“ (Good Self, Bad Self), която предлага убедително изследване на двойствеността на човешката природа и последиците от нашите действия, бездействия и решения. В PR професията, която се върти около изграждането на отношения и управлението на възприятия, разбирането на нюансите на човешкото поведение е от ключово значение. В „Добрият Аз, лошият Аз“ Смит, която е утвърден експерт по управление на кризи и прессекретар в Белия дом по времето на президента Джордж Буш-старши, се занимава със сложността на човешкото поведение. Книгата насърчава да имаш смелостта да се изправяш пред собствените си вътрешни конфликти и мотивации, подчертава важността на разбирането на движещите сили зад нашите действия и това да посрещаш истината и последствията от нея. Това самосъзнание не е само от съществено значение за личностния растеж, но също играе ключова роля в PR и по време на кризи.
Книгата въоръжава специалистите по публични комуникации с ценни прозрения, които могат да формират стратегии и нови подходи при работа с клиенти, заинтересовани страни и обществеността като цяло. Дори когато чета много, винаги имам чувството, че не е достатъчно. Любимо четиво са добрите спортни биографии, които мотивират. Най-вдъхновяващата книга за мен е „Открит“ на Андре Агаси – суров и честен разказ за пътя му към самооткритие и успех както на тенис корта, така и извън него. До нея нареждам „Неудържима“, която Мария Шарапова завършва по време на изтърпяване на наказанието за употреба на допинг. Нейната история за възраждане и упорство служи като напомняне, че провалът не съществува, а е само част от пътя към успеха. Впечатли ме и пътят от мизерията и глада към големите спортни успехи и непоколебима вяра в себе си на Златан Ибрахимович в „Аз съм Златан“. Аудиокнигите ме спечелиха с „Моята история“ на Мишел Обама, прочетена от самата нея. Книгите са един вид упражнение за емпатия – да влезеш в обувките на друг за известно време. По този начин се пренасяш другаде, като трябва да останеш там, където всъщност си в момента.
Вижте още материали от рубриката на Economy.bg „Какво четат PR лидерите?":
Рая Стефанова, Параграф 42
Ива Григорова, MSL Sofia
Любомир Аламанов, SiteMedia Consultancy
Соня Славчева, Well Done
Ана Арнаудова, All Channels
Максим Бехар, M3 Communications Group, Inc.
Елина Цанкова, Карлсберг България АД